Alena Pešková /choreografka, tanečnice/absolvovala v roce 1994 Taneční konzervatoř v Praze. V rámci absolventského představení ve Stavovském divadle byla uvedena její choreografie Čas v pohybu. Po jedné sezóně v Hudebním divadle v Karlíně působila v divadle J. K. Tyla v Plzni. Od roku 1999 pracuje jako nezávislý tanečník a choreograf. Absolvovala řadu turné v zahraničí (Evropa, Japonsko, Jižní Amerika), nadále spolupracuje s divadlem J. K. Tyla v Plzni, Státní operou Praha, Českou komorní filharmonií, Vienna Walzer orchestra.
Připravuje choreografie k operám (Ariadna na Naxu, Příběhy lišky Bystroušky, Lucerna) a muzikálům (Mechanický pomeranč, Juno a Avos, Rockquiem), na festivalech a vernisážích, kde i sama tančí. V roce 1998 mělo premiéru její představení Schizma. V roce 2001 byla její choreografie Kláře (hudba R. Schumann) oceněna na choreografické přehlídce prémií pro nejlepšího účastníka. V roce 2003 byla zařazena do širší nominace na cenu Thálie za titulní roli v baletu Dáma s kaméliemi. V roce 2004 vytvořila pro balet Státní opery Praha choreografii Lože krvavá (hudba Jan P. Muchow), a v roce 2006 pro soubor baletu divadla J. K. Tyla celovečerní balet Zahrada (hudba Z. Matějů) a v roce 2009 taneční divadlo Maryša podle stejnojmenné divadelní hry bratří Mrštíků.
V současné době připravuje experiment nazvaný Ultra – minimal – ballet (hudba P. Wajsar). Taneční divadlo Maryša podle stejnojmenné divadelní hry bratří Mrštíků pro divadlo J. K. Tyla v Plzni a taneční divadlo Café Aussig na námět divadelní hry Jean-Claudea Penchenata „Le Bal“ pro Severočeské divadlo opery a baletu.
K jejím tanečním rolím patří Dáma s kaméliemi (titulní role), Rebecca (Carmina Burana), Pamina (Kouzelná flétna), Caroline (Puškin), Lisette (Marná opatrnost), Nicole (Edith), Fréderica (Malý pan Friedemann), Lady Macbeth (Macbeth), Titanie( Sen noci svatojánské)... |