Dana Dinková /choreografka/
Pochází z Bratislavy, kde v roce 1992 absolvovala Taneční konzervatoř a později VŠMU – obor choreografie baletu. Působila v Baletu SND, v muzikálovém a operetním divadle v rakouském Badenu, v tanečních centrech Davida Howarda a Alvina Ailyho v New Yorku, v Pražském komorním baletu a v Itálii. Tam spolupracovala s tanečními studii, pro které připravovala absolventské představení. Ve Státním divadle Košice uvedla baletní drama Krvavá svatba spolu se slovenskou premiérou inscenace Edith Piaf a baletní večer Pink Floyd Pictures. Ve Státní opeře v Banské Bystrici působila v letech 2000 – 2003 jako umělecká vedoucí baletu a přičinila se o rapidní vzestup tohoto souboru. Pro banskobystrické publikum připravila choreografie Ferda Mravenec, Krvavá svatba, Gypsy roots-čili-cigánske korenie, Louskáček, Catulli carmina, Božský Amadeus, Bílé peklo, režijně operetu Veselá vdova a autorsky a režijně multižánrové dílo Archa templářů.
V divadle Aréna v Bratislavě choreograficky spolupracovala na Rakouské noci. V SND se jako choreografka podílela na inscenacích Hypermarket a Peter Grimes. Na Nové scéně v Bratislavě choreograficky připravila Galavečer Gejzy Dusíka a v DAB Nitra dětský muzikál Veverky. Získala ocenění Literární fond - ocenění za přínos slovenskému umění. Ve Státní opeře Banská Bystrica byla vítězkou divácké ankety o nejlepšího režiséra a o nejlepší uváděné dílo v SO B.B.. Jako herečka pracovala na různých filmech a televizních inscenacích: Šípková Růženka (s Gedeonem Burghardem), Tábor padlých žen (prezentovaný na filmovém festivalu Berlinale). Televizní filmy Dožínky a Kníže a jeden televizní seriál Duch rodiny Pačmagovců. |