• HERNÍ PLÁN

    
poutstčtsone
2627282930311
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30123456


  • REZERVAČNÍ SYSTÉM

Pro on-line rezervaci vstupenek slouží jako přihlašovací jméno Váš e-mail, použitý dříve při registraci do klubu přátel divadla, heslo je stejné jako do klubu přátel divadla.

V případě zapomenutého či nesprávného hesla lze vygenerovat nové heslo a poslat si jej na e-mail. Je také možné provést novou registraci s novým e-mailem.





MAPA:





Novoroční koncert

ZVEME VÁS NA:



TOPlist     obrazek




PARTNEŘI A SPONZOŘI
SEVEROČESKÉHO DIVADLA:

Ústecký kraj Ústí nad Labem ostatní partneři

  • ORGANIZAČNÍ ŘÁD

Organizační řád Severočeského divadla s.r.o.

číst dále...

  • VALNÁ HROMADA

Jednatel společnosti Severočeské divadlo s.r.o. svolává řádnou valnou hromadu společnosti na den 2.6.2025 od 10.00 hod. Jednání se uskuteční v budově Magistrátu města Ústí nad Labem, v zasedací místnosti Rady města Ústí nad Labem.

další dokumenty k VH zde...

  • VNITŘNÍ OZNAMOVACÍ SYSTÉM ZAMĚSTNAVATELE

E-mail: severoceskedivadlo@seznam.cz
Telefon: +420 210 082 134


  • NEVÁHEJTE...

NOC V BENÁTKÁCH
10.6 2025 19:00h - Ústí nad Labem


  • PREMIÉRA PŘEDSTAVENÍ

plakát - Noc v Benátkách
plakát - Noc v Benátkách
foto: www.operabalet.cz

více o tomto titulu...

Představení muzikálu
„Noc na Karlštejně“
finančně podporuje společnost


NAŠI PARTNEŘI:
















Karel Rendl - výtvarník

text z almanachu "Městské oblastní divadlo v ústí n.l." 1948-1949 KAREL RENDL, výtvarník
Karel Rendl -  výtvarník ústeckého divadla v poválečné éře
Karel Rendl - výtvarník ústeckého divadla v poválečné éře
foto:
V ruce drží štětku a v hlavě stále nové nápady. Malovat začal již jako malý chlapec. Nejprve to byly různé nápisy a kresby na zdích. Později se zamiloval do divadelního výtvarnictví. Brno, Pardubice, Most atd. Tam všude poznali Karlíčkův smysl pro krásu barev. Patří k těm výtvarníkům, kteří mají návrhy hotové alespoň týden před premiérou a k těm malířům, kteří se svými obrazy nikdy „nešmelí". Je velice šlusný a málo kdy použíwá neslušných výrazů. Potkáte-li jej na ulici, s velikým baťohem na zádech, nedomnívejte se, že Kartiček holduje turistice, to si nese zaručeně lahvové pivo. Přejeme mu, aby byl v Ústí stále spokojen a aby alespoň jeden z jeho potomků dovedl tak mistrovsky zacházet s paletou a štětcem, jako to dovede sám táta Rendl.

Několik slov o výtvarnictví Nenávratně pryč jsou doby, kdy prostorové řešení scény bylo suverénně ovládáno divadelním malířem. To byla éra iluisionismu. Dekorace byly malovány velmi pompésně, aniž byl brán zřetel a jakýkoliv ohled k obsahu hry. Dnešní pojetí jevištního prostoru postrádá těchto šablonou malovaných kulis, které dominovaly nad mluveným slovem herce. Do tohoto vývojového procesu zasáhly různé malířské směry, jako privitivismus, kubismus, dekorativní stilisace a j. Avšak na všech byla velmi jasně patrna osobitost projevu, toho, či onoho malíře. Statické prostředí scény a náladovost, byly potlačeny. Místo toho je vytvářen prostor podtrhující účin slova a dramatičnost děje. — Tento novodobý konstruktivismus ryze divadelní, vyrůstá proto přímo z potřeb hry, režie i projevu herce. K dosažení žádaného účinu bývá použito mnoho různých materiálů, jako na př.: rákosu, svítících barev, třpytivých látek, síťoviny, staniolu, lýka, různých plastických hmot atd. Také montáží symbolického náznaku, s projekcí filmu, či světelného obrazu, možno vytvořiti atmosféru dynamického rozpětí. Přesto však, že scénické prostředí není vytvářeno jen výtvarníkem samým — je tudíž vždy skloubeno potřebou režie i hudby — bývá toto začasté cílem prudké palby kritiků. Je těžko vytvořiti vždy na scéně prostředí, plně odpovídající potřebě dramatu a představě kritika, neboť dnešní divadlo těžce zápasí s naprostým nedostatkem materiálu, nezbytně nutného k provozu.









© 2025 Severočeské divadlo, design & code by Marek Russ
Loading...