• HERNÍ PLÁN

    
poutstčtsone
25262728123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031


  • REZERVAČNÍ SYSTÉM

Pro on-line rezervaci vstupenek slouží jako přihlašovací jméno Váš e-mail, použitý dříve při registraci do klubu přátel divadla, heslo je stejné jako do klubu přátel divadla.

V případě zapomenutého či nesprávného hesla lze vygenerovat nové heslo a poslat si jej na e-mail. Je také možné provést novou registraci s novým e-mailem.


plakát ABO 2018/19
plakát ABO 2018/19
foto: www.operabalet.cz



MAPA:



ZVEME VÁS NA:


NABUCCO
speciální host Olga Zhigmitova



ONDŘEJ HAVELKA




    obrazek




PARTNEŘI A SPONZOŘI
SEVEROČESKÉHO DIVADLA:

Ústecký kraj Ústí nad Labem ostatní partneři

  • VALNÁ HROMADA

Jednatel společnosti Severočeské divadlo s.r.o. svolává řádnou valnou hromadu společnosti na den 29.1. 2019 v 10,00 hod. Jednání se uskuteční v historické budově Severočeského divadla s.r.o. v Ústí nad Labem, Lidické náměstí 1710/10 ve 2. patře.

další dokumenty k VH zde...

  • NEVÁHEJTE...

NABUCCO
15.4 2019 19:00h - Ústí nad Labem


  • PREMIÉRA PŘEDSTAVENÍ

plakát - Veselá vdova
plakát - Veselá vdova
foto: www.operabalet.cz

více o tomto titulu...

Představení muzikálu
„Noc na Karlštejně“
finančně podporuje společnost

  • ARCHIV AKTUALIT



FOTOGRAF ÚSTECKÉHO DIVADLA:




NAŠI PARTNEŘI:








UPOZORNĚNÍ DIVÁKŮM !!! Březnové představení muzikálu Casanova je z technických důvodů přeloženo na 23. 4. v 19 hodin.
Vstupenky zůstávají v platnosti - děkujeme za pochopení.

Mária Pánková /tanečnice/

Mária Špinerová (Dámy valčíku)
Mária Špinerová (Dámy valčíku)
foto: foto: www.berounsky.cz
Narodila se 28. 3. 1981 v Trnavě na Slovensku, je slovenské národnosti.

Vystudovala Štúdio baletu a súčasného scénického tanca Dušana Nebyly v Trnavě, absolvovala 1999 a současně Strednú poľnohospodársku školu v Trnavě, obor agropodnikanie, menežment.

Začínala ve Slezském divadle Opava (sezóna 2000/2001), kde tančila v operách a operetách: Čert a Káča, Dvě vdovy, Carevič, Netopýr, Rose Mary, Mamzelle Nitouche, La traviata.

Od 15. 10. 2001 je členkou souboru baletu Severočeského divadla opery a baletu v Ústí nad Labem 2001 (nastoupila jako Ruislová, pak provdána Špinerová, nyní Pánková; na jaře roku 2010 nastoupila po rodičovské dovolené). Tančí nebo tančila v těchto rolích v baletech a tanečních divadlech: Dámy-kordy, Dámy Polsko, Harém ženy, Tanečnice se zvonečky, Zajatkyně (Bachčisarajská fontána), Přítelkyně (Marná opatrnost aneb špatně hlídaná dcera), Sbor (Farinelli), Ženy (Noční ptáci), Drahokamy, Společnice (Aladin), Dámy valčíku a Víly růží, Víly – variace, Karkulka (Spící krasavice), Dívky (Čarodějná láska), 3 páry (Carmen), Zlatovláska (Z pohádky do pohádky), 4 dívky orient, Vesničané - svatba, 2 Salašnice (Peer Gynt), přítelkyně Swanildy (Coppélia), Labutě, Valčík (Labutí jezero), Pradleny, Dvojčata (Casanova), Rodiče Klárky, valčík, sněhové vločky (Louskáček), Cikáni, Amor, Fandango, Sen, Dvě přítelkyně (Don Quijote). V opeře Rigoletto hrála dceru hraběte. Dále tančí či tančila ve sboru v operetách, operách a muzikálech Severočeského divadla opery a baletu (Noc v Benátkách, Země úsměvů, Hraběnka Marica, Fešák kocour zvaný Sklíčko, Rusalka, Eugen Oněgin, Prodaná nevěsta, Aida, Rose Mary, Netopýr, Cikánský baron, Sugar (Někdo to rád horké), Polská krev, Carmen, Hoffmannovy povídky). 

Tři roky vyučovala v Baletním studiu Severočeského divadla opery a baletu.

Pochází ze sportovní rodiny (otec hrál závodně házenou a nyní tenis - veteránskou ligu, matka dělala taneční gymnastiku). Ve třech letech začala se sportovní gymnastikou, později atletikou, pak hrála tenis a v osmi letech začala navštěvovat taneční kroužek v Základní umělecké škole, po dvou letech tam začal učit trnavský rodák D. Nebyla, přestoupila do jeho třídy, když v roce 1993 založil své studio (později soukromou taneční konzervatoř). Učila ji také Nikoleta Stehlíková (primabalerina Slovenského národného divadla), moderní tanec Oľga Letenayová (taneční divadlo Bralen). Cca do svých 14 let brala tanec jako koníček, až během studia na střední zemědělské škole se rozhodla a zvolila si balet jako svou profesi.

Již během studia účinkovala v Divadle Jána Palárika v Trnavě (Princezna Klára v baletu Louskáček). Jejím baletním vzorem za studia byla Nikoleta Stehlíková, v současnosti nějaký vzor nemá. Za studií si přála, aby někdy účinkovala v baletech Labutí jezero, Don Quichote, to se jí splnilo. Přednost dává klasickému repertoáru, její oblíbenou rolí byly Dámy-kordy v Bachčisarajské fontáně a pradleny v baletu Cassanova. 

Jejím krédem je „Trpělivost přináší růže“.

Po skončení aktivní činnosti by ji bavilo pracovat s dětmi, učit je klasický balet. Díky svému ekonomickému vzdělání začala pracovat jako finanční konzultant.

Je vdaná, má dvouletou dceru Patricii. Bydlí v Ústí nad Labem. Ve volném čase ráda sportuje (lyžování, tenis, stolní tenis), tancuje, jezdí na výlety, nyní ale veškerý volný čas tráví se svou malou dcerou. Nemá nějaké oblíbené jídlo, jí všechno (v menších porcích), má ráda sladká jídla, čokoládu; jako nápoj pije nejraději různé druhy čaje. 

Šéf baletu o ní uvádí: „ Marie Pánková je velmi přemýšlivou tanečnicí. Hodně na sobě pracuje a vedle velmi kvalitní práce ve sboru již zatančila velmi dobře nejedno sólo. Její předností je profesionální přístup k práci, ale také dobrá technika. Cítí se dobře jak v klasickém, tak i v současném, výrazovém tanci“.





Výňatky z kritik STADTHEATER FÜRTH

PTÁČNÍK - STADTHEATER FÜRTH
Psáno z představení Thalia Theater Wien 18. 5. 2018
(výňatky 2 recenze)

Der Opernfreund
V rámci svého velkého turné hostoval Thalia Theater Wien v koprodukci s Operou Ústí nad Labem. A znovu měl intendant Werner Můller šťastnou ruku. Smrncovním představením plným elánu, věrným předloze, s převažně vynikajícími hlasy, bylo publikum ve Fůrthu více než hýčkané.

... Orchestr tohoto zájezdového divadla řídil lehkou, ale přesto pevnou rukou Milan Kaňák. Někdy snad trochu bouřlivěji, ke zpěvákům zvukově ne zcela přívětivě, ale to pouze V několika okamžicích. Celkově viděno má však svůj tým v orchestřišti stále v rukou a orchestr také hraje správně diferencované a šmrncovně.

Sborové nastudování je dílem Jana Snítila; nedovolil si žádné výkyvy a svůj sbor měl pevně v rukou.

Manfred Drescher 30.05.2018

ÚNOS ZE SERAILU - STADTHEATER FÜTH
Psáno z provedení 02.02.2019
(výňatky z recenze)

Der Opernfreund

....Nenápadne' a tím působivě bylo nastudování sboru Janem Snítilem. Všichni jsou vzájemně více než stateční.

...Jedním z prvních plusových bodů představení je rozhodně orchestr. Lze konstatovat, že hudebníci jsou evidentně sehrání a s hudbou si vzájemně...

...celý článek

Thalia Theater Wien nadchnul s Lehárovou „Veselou vdovou“

Thalia Theater Wien begeisterte mit Lehárs \
Thalia Theater Wien begeisterte mit Lehárs \"Die lustige Witwe\"
     V umělecké rovině vychází myšlenka Evropské unie skvěle: v koprodukci s Operou Ústí nad Labem (univerzitní město v Severních Čechách) a Komorní operou Praha se ve čtvrtek představil ve vyprodaném Schweinfurter Theater s mistrovskou Lehárovou operetou Veselá vdova Thalia Theater Wien.
     Publikum se velmi rádo nechalo přenést do Paříže roku 1905: těšilo se z omamného opojení Lehárových tónů a z turbulentního obchodování s láskou, žárlivostí, intrikami – i happyendem ve třetím jednání.
     Tajemník velvyslanectví hrabě Danilo se na plese znovu potkává se svou dřívější láskou, nyní ovdovělou Hanou Glawari, se kterou mu vzhledem k jeho vznešenému původu nebylo dovoleno se oženit. A láska mezi nimi okamžitě vzplane znovu. Znovuobjevené štěstí má však háček: mladá vdova je totiž také bohatou vdovou a Danilo se obává  možného podezření, že chce pouze její peníze.

"Housle hrají, ret co tají - mám tě rád."
Danilo přísahá, že nikdy nebude vyznávat „Miluji Tě.“ Z této myšlenky v libretu Victora Léona vytvořil Lehár jeden z nekrásnějších valčíků...

...celý článek

Pěvkyně Michaela Katráková: Má Veselá vdova? Konečně neumírám!

ÚSTECKÝ DENÍK:

...

...celý článek

speciální host v roli Feneny

v opeře NABUCCO - 15.4. 2019 - Olga Zhigmitova 
mezzosopranistka Olga Zhigmitova
mezzosopranistka Olga Zhigmitova

Studovala v Petrohradě na Konzervatoři N. A. Rimského-Korsakova ve třídě prof. Evgenie Perlasové. V letech 1996 - 2000 pokračovala ve studiu na Akademii P. I. Čajkovského v Ulan-Ude (Burjatsko) se specializací dirigování a hra na klavír. 

Mistrovské kurzy: 2016-2017 Guram Kvitsiniya, Elena Nosková, Olivera Miljakovič, Vladimír Chernov. 

Ceny a ocenění:

2009 - Gran-Prix v pěvecké soutěži "Sibirian Romansiade", Tomsk (Rusko)
2009 - I. cena Festivalu "Romanceade" v Moskvě (Rusko)
2009 - účast na Festivalu L.v. Beethovena ve Varšavě (Polsko)
2016 - Cena "Mezinárodní pěvecká soutěže Vissi d'Arte " v Praze (Česká republika)
2016 - účast ve finále mezinárodní soutěže "Concours de Bel Canto Vincenzo Bellini" v Marseille (Francie) 

Umělecké působení:

2009-2017 - sólistka ve Státním divadle Ulan-Ude, Burjatsko.
Od roku 2009 sólistka různých koncertů v Rusku (Petrohrad - Mariinské divadlo, Moskva - Natalia Saz) a operních představení (Irkutsk, Tomsk, Krasnojarsk, Novosibirsk, Chita) i v republikách Burjatsko i Jakutsko, ale i v zahraničí (Mongolsko, Francie). 




© 2019 Severočeské divadlo, design & code by Marek Russ