• HERNÍ PLÁN

    
poutstčtsone
303112345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272829303112


  • REZERVAČNÍ SYSTÉM

Pro on-line rezervaci vstupenek slouží jako přihlašovací jméno Váš e-mail, použitý dříve při registraci do klubu přátel divadla, heslo je stejné jako do klubu přátel divadla.

V případě zapomenutého či nesprávného hesla lze vygenerovat nové heslo a poslat si jej na e-mail. Je také možné provést novou registraci s novým e-mailem.





MAPA:





Novoroční koncert

ZVEME VÁS NA:



    obrazek




PARTNEŘI A SPONZOŘI
SEVEROČESKÉHO DIVADLA:

Ústecký kraj Ústí nad Labem ostatní partneři

  • VALNÁ HROMADA

Jednatel společnosti Severočeské divadlo s.r.o. svolává řádnou valnou hromadu společnosti na den 20.11.2024 ve 13.00 hod. Zasedání se uskuteční v historické budově Severočeského divadla s.r.o. v Ústí nad Labem, Lidické náměstí 1710/10 ve 2. patře.

další dokumenty k VH zde...

  • VNITŘNÍ OZNAMOVACÍ SYSTÉM ZAMĚSTNAVATELE

E-mail: severoceskedivadlo@seznam.cz
Telefon: +420 210 082 134


  • NEVÁHEJTE...

DON QUIJOTE
18.2 2025 19:00h - Ústí nad Labem


  • PREMIÉRA PŘEDSTAVENÍ

Hello, Dolly plakát
Hello, Dolly plakát
foto: www.operabalet.cz

více o tomto titulu...

Představení muzikálu
„Noc na Karlštejně“
finančně podporuje společnost


NAŠI PARTNEŘI:
















Výstava návrhů Josefa Jelínka

Aktualizace: Výstava kostýmů pana Josefa Jelínka je prodloužena do konce roku

Výstava návrhů Josefa Jelínka
Výstava návrhů Josefa Jelínka
foto: www.operabalet.cz
 Do konce měsíce října je pro návštěvníky představení našeho divadla ve foyer připravena výstava návrhů výtvarníka Josefa Jelínka. Ten se právě v těchto dnech v Ústí podílí na přípravě nového představení pro děti - baletu Broučci.

Josef Jelínek - držitel Thálie v roce 2011 Pražský rodák (19. 10. 1949), student scénografie na DAMU a posléze absolvent VŠMU v Bratislavě, působil nejprve deset sezón ve zlínském divadle. Už bezmála třicet let je však stálým kostýmním výtvarníkem Národního divadla a Státní opery Praha, aniž by se specializoval na jeden žánr. 

Je podepsán pod kostýmy k desítkám činoherních, operních i baletních inscenací (mj. Lucerna, Macbeth, Dáma s kaméliemi, Hry o Marii, Bludný Holanďan, Rusalka, Růžový kavalír, Baletománie Rienzi, Otello, Salome, Nabucco, Netopýr, Aida, Boris Godunov, Trubadúr, Turandot,Výstava návrhů Josefa Jelínka
Výstava návrhů Josefa Jelínka
foto: www.operabalet.cz
Orlando furioso, Carmen, Lucia di Lammermoor, Manon Lescaut, Vivat opereta!, Don Quichotte, Giselle, Káťa Kabanová, Její pastorkyňa). Ojediněle se věnuje i scénografické tvorbě, zejména pro balet.

"Svoji práci se snažím poctivě dělat již třicet sedm let. Jsem si vědom, že mých 850 inscenací by nevzniklo bez pomoci realizačních týmů. Mými pracovními partnery jsou především dámy z krejčoven a kolegové z ateliérů, kde vznikají divadelní dekorace... Rád vzpomínám na práci s režiséry Petrem Weiglem, Ladislavem Štrosem a Aloisem Hajdou," říká nositel různých domácích i zahraničních ocenění (mj. zlaté medaile Pražského quadrienale).

Josef Jelínek tvořil i pro řadu jiných divadel, například už dvacet let spolupracuje s plzeňským Divadlem J. K. Tyla; nejnověji navrhl kostýmy pro balet Michala Pavlíčka Kráska a zvíře - byla to jeho padesátá zakázka pro Plzeň. Samozřejmě nesmíme zapomenout na dlouhodobou spolupráci se Severočeským divadlem v Ústí nad Labem a na jeho kostýmy k baletu Romeo a Julie, Farinelli, Bachčisarajská fontána, Spící krasavice, Z pohádky do pohádky, Coppélia, Louskáček, k baletnímu muzikálu Aladin, k operetě Rose Marie nebo opeře Prodaná nevěsta v režii Ladislava Štrose. Z poslední doby jsou to kostýmy k opeře Nabucco, La Traviata, kde byl autorem i scény a stejně tak i v případě baletu Labutí jezero, ale i k mnoha a mnoha dalším inscenacím. V současné době připravuje kostýmy k baletu Broučci. Uplatnil se i v cizině, například v Monte Carlu, Lublani, Leedsu, Bergenu, Buenos Aires, Santa Fé či Seville. Jako kostýmní výtvarník se podílel na hudebních filmech Petra Weigla.

O své práci Josef Jelínek také řekl: "Návrhy vznikají před začátkem zkoušek, takže se stává, že je původní představu třeba pozměnit či dotvořit. Když herec nebo tanečník v krejčovně poprvé vstoupí do rozešitého kostýmu, vidíte na něm, jestli se dílo povedlo, anebo na něm ještě bude nutné popracovat. Nejde na něčem dogmaticky trvat. Nejhorší je samoúčelný kostým. Divadlo je týmová práce založená na vzájemném respektu a důvěře. Divadlo se dá dělat dobře, když jsou nápady. Drahé materiály nejsou nezbytné. Pracovat se musí s tím, co je k mání. Potřebujete ovládat řemeslo a mít fantazii. Neustále si hraju a vymýšlím, proto mě divadlo baví."








© 2025 Severočeské divadlo, design & code by Marek Russ