Libor Vaculík /choreograf/Libor Vaculík patří nejen k našim nejvýznamnějším, ale také nejplodnějším choreografům. Práci choreografa a režiséra předcházela neméně úspěšná kariéra tanečníka. Po absolvování pražské taneční konzervatoře zakotvil Vaculík v roce 1977 ve Slovenském národním divadle v Bratislavě, kde v dalších sezónách exceloval v klasickém repertoáru i ve výrazně dramatických rolích. Pohostinsky vystupoval v Košicích, Brně, Praze i na zahraničních scénách – v Nancy, Barceloně, Bonnu nebo San Antoniu. První celovečerní choreografii vytvořil v roce 1984 a od té doby následovala dlouhá řada titulů vytvořených pro Národní divadlo v Praze, Brně a Bratislavě, pro plzeňské Divadlo J. K. Tyla či pro soubor v maďarském Györu. K jeho stěžejním pracím patří baletní dvojvečer Malý pan Friedemann / Psycho, balety s historickými náměty (Notre Dame de Paris, Marie Stuartovna, Ivan Hrozný) a inscenace inspirované životy slavných osobností (Čajkovskij, Isadora Duncan – příběh tanečnice, Edith - vrabčák z předměstí nebo tanečně-činoherní drama Úplné zatmění o bouřlivém vztahu básníků Arthura Rimbauda a Paula Verlaina uváděné v brněnské Redutě). Samostatnou kapitolu jeho tvorby představují kratší choreografie vytvořené především pro Pražský komorní balet a spolupráce na muzikálových produkcí – v poslední době včetně jejich režie. Státní opera Praha má od roku 2003 na repertoáru Vaculíkovo celovečerní baletní představení Dáma s kaméliemi. |