Pro on-line rezervaci vstupenek slouží jako přihlašovací jméno Váš e-mail, použitý dříve při registraci do klubu přátel divadla, heslo je stejné jako do klubu přátel divadla.
V případě zapomenutého či nesprávného hesla lze vygenerovat nové heslo a poslat si jej na e-mail. Je také možné provést novou registraci s novým e-mailem.
Jednatel společnosti Severočeské divadlo s.r.o. svolává řádnou valnou hromadu společnosti na den 20.11.2024 ve 13.00 hod. Zasedání se uskuteční v historické budově Severočeského divadla s.r.o. v Ústí nad Labem, Lidické náměstí 1710/10 ve 2. patře.
E-mail: severoceskedivadlo@seznam.cz
Telefon: +420 210 082 134
FRIML A STOTHART...?O operetě „Rose Marie“ se hovoří – alespoň u nás – zásadně jako o „Rose Marie“ Frimlově. Ale každý poučený program prozrazuje, že jde o dílo dvou autorů – Rudolfa Frimla a Herberta Stotharta. Těžko už dnes vypátráme, proč se na skladatelské práci na „Rose Marie“ spojili právě tito dva autoři, zvláště když jejich proslulost a úroveň nebyla souměřitelná. Zatímco Friml měl v době vzniku „Rose Marie“ za sebou už několik úspěšných operet a dalších skladeb, Stothart byl vlastně začátečník. A nelze přehlédnout ani to, že světové muzikálové lexikony a příručky o Stothartovi téměř mlčí … Co tedy o něm s jistotou víme? Že debutoval společně s Oscarem Hammerteinem II. Na hudební hře „Always You“, což se odehrávalo v roce 1919. Společně pak napsali ještě další komedii „Tickle Me“ – a tato soustavnější spolupráce naznačuje, že to byl právě Stothart, který přivedl Hammersteina II k Frimlovi. A to mohl být i hlavní důvod pro to, že na „Rose Marie“ pracovali dva autoři hudby. Přitom Stothartův podíl nebyl nikterak malý. Partitura operety vykazuje celkem 35 čísel, z nichž 17 stvořil právě Stothart, zatímco Friml pouze 9. Dalších 9 čísel (zejména finále, tance atd.) je podepsáno oběma autory společně. Bližší pohled na práci obou skladatelů prozradí, že si své úkoly přesně rozdělili. Všechny největší hity napsal Friml – jeho prací jsou všechna čísla dvou hlavních postav – Rose Marie a Jima Kenyona. Naproti tomu Stothart napsal všechna čísla pro druhý pár (Herman – Jane), všechny hudební vložky, jevištní hudbu a některé tance. Zdá se, že Herbert Stothart se na výsluní amerického muzikálu později neudržel, že tedy jeho nejslavnějším dílem, a jediným, které se dodnes hraje, je právě „Rose Marie“ napsaná ve spolupráci s Rudolfem Frimlem. L.Štercvíce o tomto představení... |