Pro on-line rezervaci vstupenek slouží jako přihlašovací jméno Váš e-mail, použitý dříve při registraci do klubu přátel divadla, heslo je stejné jako do klubu přátel divadla.
V případě zapomenutého či nesprávného hesla lze vygenerovat nové heslo a poslat si jej na e-mail. Je také možné provést novou registraci s novým e-mailem.
Jednatel společnosti Severočeské divadlo s.r.o. svolává řádnou valnou hromadu společnosti na den 20.11.2024 ve 13.00 hod. Zasedání se uskuteční v historické budově Severočeského divadla s.r.o. v Ústí nad Labem, Lidické náměstí 1710/10 ve 2. patře.
E-mail: severoceskedivadlo@seznam.cz
Telefon: +420 210 082 134
Igor Vejsada /choreograf/
Igor Vejsada je osobností dobře známou v baletním uměleckém světě. Byl výrazným sólovým tanečníkem na své domovské scéně v Brně ( dříve Janáčkovo a Mahenovo divadlo v Brně, dnes Národní divadlo Brno ). Sám pochází také z Brna. Jeho temperamentní a charizmatické založení ho předurčovalo na role dramatické a emotivní jako např. Merkucio z Romea a Julie, Armen z Gajané, Šaman ze Svěcení jara, ale také na klasické, okořeněné humorem jako např. Puk z Noci svatojánské a role šašků v Labutím jezeře a v Popelce. Po této úspěšné a plodné části své taneční kariéry v Brně strávil dva roky v maďarském Györu u Ivana Markó, který zde navazoval choreograficky na svou éru sólového tanečníka u Maurice Béjárta - legendy francouzské i světové choreografie. Po dvou letech se vrátil do Brna, kde v baletu brněnského divadla založil soubor New Ballet Brno. Po roce přijal angažmá v Kibbutz Contemporary Dance Company v Izraeli. Opět po dvou letech se stal tanečníkem v Mannheimu v Německu. Tato pestrá pouť ho vybavila bohatými zkušenostmi uměleckými, profesními i lidskými. V roce ... se stal šéfem baletu v Ostravě, v Národním divadle moravskoslezském. Na svém místě je aktivním choreografem a vlastně i dramaturgem, který určuje pro diváky velmi přitažlivým způsobem repertoár baletu. Je to osvědčená rovnováha mezi klasikou a současným tancem určená širokému okruhu diváků. Igor Vejsada dovede ještě zahrnout do své činnosti umělecké taneční aktivity jednorázově a tematicky zaměřené, např. happeningy a také projekty určené postiženým lidem, které přímo zapojí do scénické taneční aktivity. Z jeho choreografií jsou pozoruhodné a ve svém žánrovém charakteru s velmi širokým záběrem např. Tance Rudolfa II., The Beatles, Bílé sny, The Doors, Coppélia, Eva, Requiem ( Ant. Dvořák ), Romeo a Julie, Sněhurka a sedm trpaslíků a Zázrak v tichu. Aktivně také jako choreograf spolupracuje s ostravskou operou i muzikálem. Je činný i jako profesní osobnost a přispívá ke snaze o řešení problémů divadel i tanečníků týkajících se existence baletního umění a samotných baletních souborů. Narodil se 2. 7. 1956 v Brně. Tanečník a choreograf, absolvent brněnské konzervatoře (1975), moskevské stáže na MACHU – Baletní akademii Velkého divadla v Moskvě (1975-76) a bratislavské VŠMU (1995). Jako sólista Národního divadla v Brně nastudoval řadu rolí (např. Benvolio a Merkutio – Romeo a Julie, Armen – Gajané, Podivuhodný mandarín, Pták Ohnivák, Pan v Pan a Sýrinx, Šaman – Svěcení jara, Puk – Sen noci svatojánské, Šašek v Labutím jezeře a Popelce) a účastnil se domácích i mezinárodních soutěží. Poté působil v györském baletu (Maďarsko) ve dvouletém angažmá u choreografa a šéfa baletu Ivana Markó. Po návratu do Brna založil uvnitř brněnského baletu ambulatorní skupinu New Ballet Brno (1990-91), kde realizoval současnou autorskou tvorbu v úzké spolupráci se slovenským výtvarníkem a scénografem, akademickým malířem Josefem Bubákem (Sen – R. Strauss, Rhapsody in Blue – G. Gershwin, Ulity – L. Janáček). V roce 1992 přijal angažmá v Kibbutz Contemporary Dance Company v Izraeli a dva roky poté v baletu Národního divadla v Mannheimu u šéfa baletu a choreografa Philippa Talarda, se kterým dodnes spolupracuje. Hostoval téměř po celé Evropě i zámoří, účastnil se festivalů v USA, Austrálii, Číně a Japonsku. V Maďarsku a Izraeli získal interpretační, choreografické i manažerské schopnosti. Rozšířil si taneční optiku a získal řadu kontaktů, které přinesl do Ostravy i se svým tvůrčím potenciálem, jenž je evidentní např. v dramaturgickém zlomu zdejšího souboru. Často se také podílí na choreografii a organizaci uměleckých happeningů souvisejících nejen s tanečním, ale i scénickým a výtvarným uměním. Choreografie: Tance Rudolfa II., The Beatles, Time of Dance (Bílé sny, The Doors), Coppélia, Eva, Requiem – A. Dvořák, Spor aneb Dotyky a spojení, Romeo a Julie, Sněhurka a sedm trpaslíků, Zázrak v tichu a další Operní a muzikálové choreografie: Kníže Igor, Sedlák kavalír, Nápoj lásky, Traviata, Její pastorkyňa, Dimitrij, Řecké pašije, Zvoník u Matky Boží a další Mezinárodní aktivity: člen mezinárodní taneční asociace CID-UNESCO, „Monaco Dance Forum“ – člen mezinárodní poroty za Českou republiku; „First Job Audition Monaco“ – člen mezinárodní poroty; „Festival Carmiel Israel 2003“ – host na Galla Carmiel Turné: Japonsko (Baletní koncert se sólisty baletu NDM – Dny česko-japonské kultury), Canada – Montreal (Divadelní festival – balet NDM – čestný host), Austrálie, Čína více o tomto představení... |