• HERNÍ PLÁN

    
poutstčtsone
28293031123
45678910
11121314151617
18192021222324
2526272829301


  • REZERVAČNÍ SYSTÉM

Pro on-line rezervaci vstupenek slouží jako přihlašovací jméno Váš e-mail, použitý dříve při registraci do klubu přátel divadla, heslo je stejné jako do klubu přátel divadla.

V případě zapomenutého či nesprávného hesla lze vygenerovat nové heslo a poslat si jej na e-mail. Je také možné provést novou registraci s novým e-mailem.





MAPA:





Novoroční koncert

ZVEME VÁS NA:



    obrazek




PARTNEŘI A SPONZOŘI
SEVEROČESKÉHO DIVADLA:

Ústecký kraj Ústí nad Labem ostatní partneři

  • VALNÁ HROMADA

Jednatel společnosti Severočeské divadlo s.r.o. svolává řádnou valnou hromadu společnosti na den 20.11.2024 ve 13.00 hod. Zasedání se uskuteční v historické budově Severočeského divadla s.r.o. v Ústí nad Labem, Lidické náměstí 1710/10 ve 2. patře.

další dokumenty k VH zde...

  • VNITŘNÍ OZNAMOVACÍ SYSTÉM ZAMĚSTNAVATELE

E-mail: severoceskedivadlo@seznam.cz
Telefon: +420 210 082 134


  • NEVÁHEJTE...

DIVOTVORNÝ HRNEC
31.12 2024 15:00h - Ústí nad Labem


  • PREMIÉRA PŘEDSTAVENÍ

plakát - Taneční evokace
plakát - Taneční evokace
foto: www.operabalet.cz

více o tomto titulu...

Představení muzikálu
„Noc na Karlštejně“
finančně podporuje společnost


NAŠI PARTNEŘI:
















PREMIÉRA OPERY FIGAROVA SVATBA - POUZE 5 REPRÍZ!

Tomáš Šimerda - divadelní a televizní režisér, ředitel Severočeského divadla opery a baleu

Tomáš Šimerda - divadelní a televizní režisér, ředitel Severočeského divadla opery a baleu
foto: Marek Russ
V pátek 27. listopadu se v Severočeském divadla opery a baletu uskutečnila premiéra opery Figarova svatba Wolfganga Amadea Mozarta, jež dodnes neztrácí na své elegantní lehkosti zápletkové komedie a satirickém účinku. Na inscenaci se sešli režisér Tomáš Šimerda a dirigent Milan Kaňák. Inscenační tým doplnili scénograf Vladimír Soukenka, kostýmní výtvarnice Mlada Šerých a choreograf Vladimir Gončarov.

Režisér inscenace Tomáš Šimerda k chystané inscenaci řekl: „Mozartova Figarova svatba nese podtitul „komická opera“. V mnohých inscenacích, které jsem měl možnost vidět, jsem často zaznamenal urputnou snahu inscenátorů naplnit toto zadání, tedy vytvořit inscenaci, která by byla především komická, naplnit ji rozličnými špílci, na které ovšem nezřídka publikum vděčně reagovalo. Naše inscenace se pokouší jít jinou cestou. Především chceme připomenout, že dějová zápletka se týká velmi vážné věci, totiž „práva první noci“, které hodlá uplatnit hrabě Almaviva. Pravděpodobně však Almavivovi nejde pouze o pikantní erotický zážitek, ukáže se, že Zuzanku opravdu miluje. Skutečně komickou začíná být opera až ve chvíli, kdy jednotliví aktéři – ve snaze dosáhnout svých cílů a naopak zmařit naplnění pohnutek svých rivalů – zabředají do vlastních intrik, pastí a nástrah. Mimoděk jsem si v souvislosti s Figarovou svatbou vzpomněl na Milana Kunderu a jeho Směšné lásky či Žert. Kunderovu „idée fixe“, která prochází těmito díly, lze definovat tak, že i malicherné příčiny mohou mít vážné důsledky. U Mozartovy (a Beumarchaisovy, potažmo Da Ponteho) Figarovy svatby, je tomu obráceně: příčiny jsou vážné, vedou však k úsměvným koncům.“

Dirigent Kaňák dodal: „Wolfgang Amadeus Mozart patří k těm skladatelům, jejichž hudba je v posledních desetiletích silně ovlivněna cestami tak zvané autentické interpretace. Do studia Figarovy svatby jsme se všichni pustili sice s vědomím těchto souvislostí, avšak neztráceli jsme v prvé řadě ze zřetele vás, diváky – aby totiž z naší inscenace nevanul jen teoretický duch, ale aby vás Wolfgang Amadeus Mozart oslovil tak, jak jej kdysi svým žákům charakterizoval Antonín Dvořák: Mozart – to je sluníčko.“

V inscenaci opery Figarova svatba se jako Hrabě Almaviva poprvé na jevišti Severočeského divadla představil nový sólista opery - čínský baritonista Haitao Wang. Narodil se v roce 1974 v provincii Hebei v Číně. Absolvoval operní zpěv na konzervatoři v Pekingu, je laureátem Národní pěvecké soutěže v Číně (1996), Zvláštní cenu získal v r. 1997 na pěvecké soutěži v Německu. V letech 1998 až 2002 studoval zpěv na Univerzitě hudebních a dramatických umění ve Vídni (mimo jiné i u prof. Ivana Paříka), získal stipendium Nadace Herberta von Karajana ve Státní opeře ve Vídni. V roce 2001 zvítězil v Pěvecké soutěži Ferruccia Tagliaviniho a v roce 2003 získal druhou cenu na Mezinárodní soutěži v Chile. Od roku 2004 je sólistou Národní opery v Pekingu. V jeho repertoáru jsou např. Hrabě Almaviva (Figarova svatba), Germont (La traviata), Rigoletto, Alfio (Sedlák kavalír), Escamillo (Carmen), Lindorf – Dapertutto - Miracle (Hoffmannovy povídky), či Amonasro (Aida).

Inscenace opery Figarova svatba bude s ohledem na interpretační náročnost tohoto titulu uvedena pouze 6x!!!!!








© 2024 Severočeské divadlo, design & code by Marek Russ