Pro on-line rezervaci vstupenek slouží jako přihlašovací jméno Váš e-mail, použitý dříve při registraci do klubu přátel divadla, heslo je stejné jako do klubu přátel divadla.
V případě zapomenutého či nesprávného hesla lze vygenerovat nové heslo a poslat si jej na e-mail. Je také možné provést novou registraci s novým e-mailem.
Jednatel společnosti Severočeské divadlo s.r.o. svolává řádnou valnou hromadu společnosti na den 20.11.2024 ve 13.00 hod. Zasedání se uskuteční v historické budově Severočeského divadla s.r.o. v Ústí nad Labem, Lidické náměstí 1710/10 ve 2. patře.
E-mail: severoceskedivadlo@seznam.cz
Telefon: +420 210 082 134
PREMIÉRA OPERY FIGAROVA SVATBA - POUZE 5 REPRÍZ!V pátek 27. listopadu se v Severočeském divadla opery a baletu uskutečnila premiéra opery Figarova svatba Wolfganga Amadea Mozarta, jež dodnes neztrácí na své elegantní lehkosti zápletkové komedie a satirickém účinku. Na inscenaci se sešli režisér Tomáš Šimerda a dirigent Milan Kaňák. Inscenační tým doplnili scénograf Vladimír Soukenka, kostýmní výtvarnice Mlada Šerých a choreograf Vladimir Gončarov.Režisér inscenace Tomáš Šimerda k chystané inscenaci řekl: „Mozartova Figarova svatba nese podtitul „komická opera“. V mnohých inscenacích, které jsem měl možnost vidět, jsem často zaznamenal urputnou snahu inscenátorů naplnit toto zadání, tedy vytvořit inscenaci, která by byla především komická, naplnit ji rozličnými špílci, na které ovšem nezřídka publikum vděčně reagovalo. Naše inscenace se pokouší jít jinou cestou. Především chceme připomenout, že dějová zápletka se týká velmi vážné věci, totiž „práva první noci“, které hodlá uplatnit hrabě Almaviva. Pravděpodobně však Almavivovi nejde pouze o pikantní erotický zážitek, ukáže se, že Zuzanku opravdu miluje. Skutečně komickou začíná být opera až ve chvíli, kdy jednotliví aktéři – ve snaze dosáhnout svých cílů a naopak zmařit naplnění pohnutek svých rivalů – zabředají do vlastních intrik, pastí a nástrah. Mimoděk jsem si v souvislosti s Figarovou svatbou vzpomněl na Milana Kunderu a jeho Směšné lásky či Žert. Kunderovu „idée fixe“, která prochází těmito díly, lze definovat tak, že i malicherné příčiny mohou mít vážné důsledky. U Mozartovy (a Beumarchaisovy, potažmo Da Ponteho) Figarovy svatby, je tomu obráceně: příčiny jsou vážné, vedou však k úsměvným koncům.“ Dirigent Kaňák dodal: „Wolfgang Amadeus Mozart patří k těm skladatelům, jejichž hudba je v posledních desetiletích silně ovlivněna cestami tak zvané autentické interpretace. Do studia Figarovy svatby jsme se všichni pustili sice s vědomím těchto souvislostí, avšak neztráceli jsme v prvé řadě ze zřetele vás, diváky – aby totiž z naší inscenace nevanul jen teoretický duch, ale aby vás Wolfgang Amadeus Mozart oslovil tak, jak jej kdysi svým žákům charakterizoval Antonín Dvořák: Mozart – to je sluníčko.“ |