• HERNÍ PLÁN

    
poutstčtsone
28293031123
45678910
11121314151617
18192021222324
2526272829301


  • REZERVAČNÍ SYSTÉM

Pro on-line rezervaci vstupenek slouží jako přihlašovací jméno Váš e-mail, použitý dříve při registraci do klubu přátel divadla, heslo je stejné jako do klubu přátel divadla.

V případě zapomenutého či nesprávného hesla lze vygenerovat nové heslo a poslat si jej na e-mail. Je také možné provést novou registraci s novým e-mailem.





MAPA:





Novoroční koncert

ZVEME VÁS NA:



    obrazek




PARTNEŘI A SPONZOŘI
SEVEROČESKÉHO DIVADLA:

Ústecký kraj Ústí nad Labem ostatní partneři

  • VALNÁ HROMADA

Jednatel společnosti Severočeské divadlo s.r.o. svolává řádnou valnou hromadu společnosti na den 20.11.2024 ve 13.00 hod. Zasedání se uskuteční v historické budově Severočeského divadla s.r.o. v Ústí nad Labem, Lidické náměstí 1710/10 ve 2. patře.

další dokumenty k VH zde...

  • VNITŘNÍ OZNAMOVACÍ SYSTÉM ZAMĚSTNAVATELE

E-mail: severoceskedivadlo@seznam.cz
Telefon: +420 210 082 134


  • NEVÁHEJTE...

LOUSKÁČEK
1.12 2024 17:00h - Ústí nad Labem


  • PREMIÉRA PŘEDSTAVENÍ

plakát - Taneční evokace
plakát - Taneční evokace
foto: www.operabalet.cz

více o tomto titulu...

Představení muzikálu
„Noc na Karlštejně“
finančně podporuje společnost


NAŠI PARTNEŘI:
















Recenze na incenaci Otella v Hudebních rozhledech

Otello v Ústí nad Labem - WeiLong Tao

Lenka Šaldová, Hudební rozhledy 05/09

Otello - propagační foto k inscenaci
Otello - propagační foto k inscenaci
foto: www.operabalet.cz
V minulé sezoně poprvé zpíval v České republice – a hned získal Cenu Thálie. Čínský tenorista WeiLong Tao v Ústí nad Labem debutoval jako Offenbachův Hoffmann – a co více, přímo pro ústecké divadlo tuhle roli poprvé nastudoval. Inu, opět se ukazuje, že pozoruhodného interpreta může prozíravý ředitel získat i pro nebohaté regionální divadlo: to když mu dá možnost potkat se ve správnou chvíli se správnou rolí. Kontakt byl navázán – a WeiLong Tao se nyní na ústecké jeviště vrátil jako charismatický Otello: temperamentní chlap ve slušivé bílé uniformě se zlatými výložkami či s odhalenou hrudí, jehož gesta odrážejí neustálé vnitřní napětí. Chvíli prudce reagující vládce, chvíli potácející se uzlíček nervů. Velmi životná postava – ve které interpret patrně do značné míry uplatnil své předchozí jevištní zkušenosti s Otellem. Soudě podle toho, jak ostatní postavy pod vedením režisérky Ireny Žantovské vycházejí ploše, jednostrunně. Valeria Vaygant – ušlechtile se tvářící andělská Desdemona v bílých či zlatobílých šatech. Nikolaj Někrasov – úlisný, ďábelský Jago v černé uniformě, evokující nejspíše uniformu fašistickou. Více nežli jevištním jednáním dokážou oba vyjádřit hlasovým projevem: Někrasov výrazně expresivním (nejen v efektních forte), Vaygant zvláště v posledním jednání ztišeně niterným.

Výtečné obsazení, výbušné, emotivní hudební nastudování Norberta Baxy, precizní orchestr i sbor – ústecký Otello dokazuje značný potenciál a značnou profesionalitu ústeckého divadla. Jen by to ještě chtělo skutečně tvůrčí inscenátory, schopné skutečné jevištní výpovědi – takové, kteří by například dokázali v jedinečném jevištním projektu zúročit praxi, kterou ředitel Tomáš Šimerda zavedl, totiž studování oper v jediném obsazení. Režisérčina slova o „přemíře utrpení z přemíry touhy“ jako východisku inscenační práce a o „brutalitě přírodní síly a pudových vášní v kontrapozici k niterné harmonii nesobecké lásky“ se krásně vyjímají v programu, leč na jevišti z toho k vidění mnoho nebylo. Výtvarnice Dana Hávová úplně zbytečně po každém jednání přestavuje praktikábly, schody a zábradlí, aniž by dosáhla více nežli vlastně popisného náznaku prostředí. A Irena Žantovská tu aranžuje veskrze popisné akce, tu umělé, stylizované tanečky a jindy zase svazuje interprety do symbolických živých obrazů. Z tohoto hlediska je pro mě ústecký Otello zcela zahozenou šancí.

Ústí nad Labem, Severočeské divadlo opery a baletu – Giuseppe Verdi: Otello. Dirigent Norbert Baxa, režie Irena Žantovská, scéna a kostýmy Dana Hávová, pohybová spolupráce Vladimír Gončarov, sbormistr Milan Kaňák. Premiéra 27. 3. 2009.

 







© 2024 Severočeské divadlo, design & code by Marek Russ