• HERNÍ PLÁN

    
poutstčtsone
28293031123
45678910
11121314151617
18192021222324
2526272829301


  • REZERVAČNÍ SYSTÉM

Pro on-line rezervaci vstupenek slouží jako přihlašovací jméno Váš e-mail, použitý dříve při registraci do klubu přátel divadla, heslo je stejné jako do klubu přátel divadla.

V případě zapomenutého či nesprávného hesla lze vygenerovat nové heslo a poslat si jej na e-mail. Je také možné provést novou registraci s novým e-mailem.





MAPA:





Novoroční koncert

ZVEME VÁS NA:



    obrazek




PARTNEŘI A SPONZOŘI
SEVEROČESKÉHO DIVADLA:

Ústecký kraj Ústí nad Labem ostatní partneři

  • VALNÁ HROMADA

Jednatel společnosti Severočeské divadlo s.r.o. svolává řádnou valnou hromadu společnosti na den 20.11.2024 ve 13.00 hod. Zasedání se uskuteční v historické budově Severočeského divadla s.r.o. v Ústí nad Labem, Lidické náměstí 1710/10 ve 2. patře.

další dokumenty k VH zde...

  • VNITŘNÍ OZNAMOVACÍ SYSTÉM ZAMĚSTNAVATELE

E-mail: severoceskedivadlo@seznam.cz
Telefon: +420 210 082 134


  • NEVÁHEJTE...

LOUSKÁČEK
1.12 2024 17:00h - Ústí nad Labem


  • PREMIÉRA PŘEDSTAVENÍ

plakát - Taneční evokace
plakát - Taneční evokace
foto: www.operabalet.cz

více o tomto titulu...

Představení muzikálu
„Noc na Karlštejně“
finančně podporuje společnost


NAŠI PARTNEŘI:
















ROZHOVOR S REŽISÉREM MICHAELEM TARANTEM

Činohra, opera, balet. Neobvyklá šíře záběru pro režiséra. Michael Tarant, nositel mnoha cen „Libušek“ za režii, je divadelní poutník. Jeho režijní práci znají soubory divadel i diváci v Praze, Liberci, Olomouci, Chebu, Ústí nad Labem, Českém Těšíně, Brně, Pardubicích… V zahraničí pracoval na představeních v Polsku, Litvě, Německu, Švédsku. Michael Tarant jako kluk poznal divadlo ze zákulisí a šel na pražskou konzervatoř. Obrovská šíře umělecké práce Michaela Taranta mu dává možnost každé představení nastudovat detailně dramaticky, hudebně i pohybově.

Nejprve jste se ve své kariéře věnoval činohře. Jak jste se stal operním režisérem? Pamatujete si, jak a čím to všechno začalo?
Ano. Luděk Golat a Nabucco v Ostravě. Ve chvíli, kdy jsem složil funkci šéfa, zavolal. Nejsložitější je právě opera. Tady musí režie skloubit hudbu, zpěv, pohyb všechno dohromady. Rytmus představení je ve skladateli, ne třeba v libretu, a režisér se musí se skladatelem setkat, podřídit se jeho rytmu.

Vzpomínáte si ještě, kdy jste poprvé viděl operu, a jaký to byl pro Vás zážitek?
Hrozný. Opera Národního divadla. Statická, mrtvolná inscenace. To víte, dítě.

Máte pocit, že vývoj Vás jako režiséra je určován také vývojem světa a světa umění?
Ano. Ovlivňuje nás mnoho faktorů. I roční doby, lidé vůně…

Jak vlastně spolupracujete se zpěvákem, je pro Vás nástroj pro to, co chcete říci Vy, nebo se spíše inspirujete individuem (tělem, hlasem, hlavou)?
S každým pěvcem je to jiné. Každý je individualita. Radost je pracovat se svobodnými otevřenými lidmi.

Režíroval jste celou řadu operních děl, čím Vás oslovují opery Giacoma Pucciniho?
Mám ho rád. Barvy. Imprese. Emoce. Vůně orchestru. Zajel jsem si i do Luccy do jeho domu. Byl jsem už šťasten s Bohémou i s Manon. S tou dvakrát.

Jaká je Vaše režijní koncepce opery Madama Butterfly?
Domnívám se, že pro diváky může být velkým překvapením, když se opera inscenuje dramatickým způsobem, jako silné pravdivé divadlo, když se jde po postavách, vztazích, situacích… Divácký zážitek se tím stupňuje. Doufám, že diváci přijdou a utvoří si názor sami.

Máte v operní literatuře nějaká svá „nej“? A na které dílo operní literatury, které jste dosud nerežíroval, máte chuť?
Mám štěstí. Plním si své sny. Jednou – Boris Godunov. Velké ruské téma a Musorgskij je velký ruský skladatel.

Jakou zkušenost máte s publikem? Rozumí Vám „Vaše“ publikum? Máte pocit, že s publikem můžete vést dialog? A zajímá Vás vůbec jeho reakce?
Bez diváků je divadlo hrobka. Charlie Chaplin to vyjádřil přesně: „Vše dělám pro publikum, ale nikdo mi nesmí říkat jak…“
více o tomto představení...








© 2024 Severočeské divadlo, design & code by Marek Russ