Připravujeme taneční muzikál Edith – vrabčák z předměstí Radka Fišarová, zkouška muzikálu Edith - Severočeské divadlo opery a baletu foto: Marek Russ
Spojením tance, zpěvu a slova vznikl tento "taneční muzikál" autorů Libora Vaculíka, Petra Maláska a Václava Kopty, který si svou komunikativností získal mnoho příznivců, a to nejenom z oblasti tance, již při svém prvém uvedení v plzeňském Divadle J. K. Tyla. Inscenace mapuje v několika epizodách život slavné francouzské šansoniérky a snaží se přiblížit divákovi fenomén jménem Piaf: život na ulici – pod střechou Paříže, první profesní úspěchy, první zamilování, ale i milostné prohry a pády na dno života, problémy s alkoholem a drogami, návrat na scénu... Velkou zásluhu na úspěchu tohoto představení měl, mimo choreografie a režie Libora Vaculíka, i znamenité výkony Radky Fišarové (známé především z pražských inscenací muzikálů Evita, Kleopatra a Angelika - markýzy andělů, ale i z brněnského účinkování v muzikálu Zorba), a alternující Zdenky Trvalcové, které všechny slavné, ale i méně známé hity z repertoáru Edith Piaf zpívají ve francouzském originále. Jejich taneční alter ego ztvárňuje Margarita Pleškova. Po plzeňské premiéře v roce 2000 byla inscenace nastudována na několika dalších českých scénách (Divadlo v Dlouhé Praha, Národní divadlo Brno, Moravskoslezské divadlo Olomouc), a 25.dubna se s ní budete moci seznámit také vy, diváci ústeckého divadla. Choreograf a režisér inscenace Libor Vaculík říká: „Život a kariéra Edith Piaf je legendou. Pokusil jsem se divadelními prostředky prchavého umění, jakým je tanec, vyjádřit, nastínit, vzpomenout i vzdát hold slavné zpěvačce. Z hvězdného prachu, který po ní zbyl, jsem skládal mozaiku. Předestřít divákům celý její životní obraz, se všemi událostmi, detaily a zákulisím nebylo možné, asi žádný umělecký tvar by nemohl zachytit fenomén Piaf, ten se dal prožít jen jedinkrát a jedinou osobou – tou byla Edith Piaf.“ |