• HERNÍ PLÁN

    
poutstčtsone
28293031123
45678910
11121314151617
18192021222324
2526272829301


  • REZERVAČNÍ SYSTÉM

Pro on-line rezervaci vstupenek slouží jako přihlašovací jméno Váš e-mail, použitý dříve při registraci do klubu přátel divadla, heslo je stejné jako do klubu přátel divadla.

V případě zapomenutého či nesprávného hesla lze vygenerovat nové heslo a poslat si jej na e-mail. Je také možné provést novou registraci s novým e-mailem.





MAPA:





Novoroční koncert

ZVEME VÁS NA:



    obrazek




PARTNEŘI A SPONZOŘI
SEVEROČESKÉHO DIVADLA:

Ústecký kraj Ústí nad Labem ostatní partneři

  • VALNÁ HROMADA

Jednatel společnosti Severočeské divadlo s.r.o. svolává řádnou valnou hromadu společnosti na den 20.11.2024 ve 13.00 hod. Zasedání se uskuteční v historické budově Severočeského divadla s.r.o. v Ústí nad Labem, Lidické náměstí 1710/10 ve 2. patře.

další dokumenty k VH zde...

  • VNITŘNÍ OZNAMOVACÍ SYSTÉM ZAMĚSTNAVATELE

E-mail: severoceskedivadlo@seznam.cz
Telefon: +420 210 082 134


  • NEVÁHEJTE...

LABUTÍ JEZERO
29.12 2024 17:00h - Ústí nad Labem


  • PREMIÉRA PŘEDSTAVENÍ

plakát - Taneční evokace
plakát - Taneční evokace
foto: www.operabalet.cz

více o tomto titulu...

Představení muzikálu
„Noc na Karlštejně“
finančně podporuje společnost


NAŠI PARTNEŘI:
















Ředitel Šimerda o tom, proč je pro něj Káťa Kabanová nejkrásnější Janáčkovou operou

Tomáš Šimerda divadelní a televizní režisér, ředitel SDOBÚL
Tomáš Šimerda divadelní a televizní režisér, ředitel SDOBÚL
foto: Marek Russ
   Ptáte se, čím je pro mne Janáčkova Káťa Kabanová:  jednou z nejkrásnějších oper, které znám.  A odvažuji se říci, že Janáčkova opera – vedle Její pastorkyně – nejlepší. Možná nejlepší proto, že nejkoncentrovanější, a to i ve srovnání s Její pastorkyní. Podoba, ve které se Pastorkyňa dnes hraje, se od té původní, uvedené v roce 1904 v brněnském divadle Na veveří značně liší: mnoho taktů bylo škrtnuto, hudební  mluva zhuštěna. V době, kdy Pastorkyňu Janáček komponoval, byl  – ač padesátník  –  v opeře začátečníkem. Při komponování Káti už to byl zkušený operní skladatel. V Kátě Kabanové není jediná zbytečná nota. A ty které tam jsou, nám dokonale zprostředkovávají dramatický děj a duševní stavy jednajících postav. Jen namátkou připomenu místa v opeře, která mne stále znovu dojímají: orchestrální hudba při prvním vstupu Káti na jeviště; výstup Káti s Varvarou v 2. obraze, její vzpomínky na dětství; scéna s klíčem ve 3. obraze; scéna v sadu, Kátino „tak se mi zachtělo zemřít..“  - a samozřejmě celá závěrečná scéna opery. Doufám, že naší inscenací napomůžeme tomu, že tato místa budou rozechvívat i srdce našich diváků.

Tomáš Šimerda
režisér inscenace Káti Kabanové a ředitel Severočeského divadla opery a baletu Ústí nad Labem







© 2024 Severočeské divadlo, design & code by Marek Russ