• HERNÍ PLÁN

    
poutstčtsone
28293031123
45678910
11121314151617
18192021222324
2526272829301


  • REZERVAČNÍ SYSTÉM

Pro on-line rezervaci vstupenek slouží jako přihlašovací jméno Váš e-mail, použitý dříve při registraci do klubu přátel divadla, heslo je stejné jako do klubu přátel divadla.

V případě zapomenutého či nesprávného hesla lze vygenerovat nové heslo a poslat si jej na e-mail. Je také možné provést novou registraci s novým e-mailem.





MAPA:





Novoroční koncert

ZVEME VÁS NA:



    obrazek




PARTNEŘI A SPONZOŘI
SEVEROČESKÉHO DIVADLA:

Ústecký kraj Ústí nad Labem ostatní partneři

  • VALNÁ HROMADA

Jednatel společnosti Severočeské divadlo s.r.o. svolává řádnou valnou hromadu společnosti na den 20.11.2024 ve 13.00 hod. Zasedání se uskuteční v historické budově Severočeského divadla s.r.o. v Ústí nad Labem, Lidické náměstí 1710/10 ve 2. patře.

další dokumenty k VH zde...

  • VNITŘNÍ OZNAMOVACÍ SYSTÉM ZAMĚSTNAVATELE

E-mail: severoceskedivadlo@seznam.cz
Telefon: +420 210 082 134


  • NEVÁHEJTE...

LOUSKÁČEK
1.12 2024 17:00h - Ústí nad Labem


  • PREMIÉRA PŘEDSTAVENÍ

plakát - Taneční evokace
plakát - Taneční evokace
foto: www.operabalet.cz

více o tomto titulu...

Představení muzikálu
„Noc na Karlštejně“
finančně podporuje společnost


NAŠI PARTNEŘI:
















Rozhovor s Pavlem Enekešem, sólistou baletu SDOBÚL

Margarita Plešková (Klára dívka), Pavel Enekeš (princ Louskáček)
Margarita Plešková (Klára dívka), Pavel Enekeš (princ Louskáček)
foto: www.berounsky.cz
Pavel Enekeš patří k nejpřednějším sólistům naší baletní scény. Letošní sezónu "startuje" rolí Prince Louskáčka ve stejnojmenném baletu P.I.Čajkovského. Na scéně ústeckého divadla v současné době ztvárňuje i role šaška v Labutím jezeře, France v Coppélii,  Peer Gynta v Peer Gyntovi a Catulla v Catulli Carmina.


Chtěl jste být vždycky tanečníkem, nebo jste měl jiné vysněné povolání?
Jako dítě jsem chtěl být ledasčím: automechanikem, hasičem a dokonce prezidentem. Tanec jsem původně začal dělat jako koníčka, nepočítal jsem s tím, že to bude má profese. Tanec mě velmi bavil a tak nebyl důvod od něho odejít. A to platí dosud.

V kolika letech jste začal s baletem? Co bylo impulsem?
S baletem nebo spíše s pohybovou výukou jsem začal v 6 letech v Lidové škole umění. Žádný zvláštní impuls mě k tomu nevedl, spíše mne získal nábor, který pro LŠU prováděli na škole, také jsem začal hrát na klavír a flétnu. Kdyby k nám do školy přišli zástupci sportovního oddílu, možná bych dnes hrál fotbal.

Neměl jste v počátcích problém s přizpůsobením se tvrdé baletní řeholi?
Když vás něco baví, tak je vše daleko lehčí. Navíc zátěž přicházela postupně. Horší bylo rozhodnutí v 11 letech odejít studovat do Prahy od rodičů a bydlet na internátě. Teprve později přišly trochu komplikace, člověk má najednou spousty dalších zájmů a také podřídit se autoritám je těžší. Ale i to jsem překonal.

Dáváte přednost klasickým nebo moderním baletům?
Tanečník by měl být všestranný, k naší práci patří různé druhy pohybu. Třeba v komedii z Prodané nevěsty bylo potřeba použít trochu akrobacie, jinde např. v muzikálu West Side Story, kde byly odlišné kroky od klasického baletu včetně herního projevu. Klasický tanečník se mění v "skokana" ze žebříku, v  riflích a teniskách a veškerá dosud vžitá technika a návyky z baletního představení musí zapomenout. Tato pestrost k náplni operního a baletního divadla patří, nevadí mi a jsem vděčný za pestré role v klasickém i moderním repertoáru divadla.

Prozraďte, máte v baletní technice nějakou slabinu jako třeba tenisté mají slabší "bekhend"?
Určitě mám, naštěstí i složitost taneční techniky je někdy běžnému divákovi skryta a proto technický projev posuzuje shovívavěji. Osobně si myslím, že mě někdy soustředění na těžké technické pasáže odvede od potřebného hereckého výrazu dané role.

Existují rituály, které před představením dodržujete?
Nejde doslova  o rituály, ale mám rád určité zažité postupy v přípravě i před představením, které mi pomáhají v soustředění.

Na které své představení byste čtenáře rád pozval?
Samozřejmě na všechny v repertoáru SDOBUL, mými zvlášť oblíbenými jsou Peer Gynt a právě připravovaný Louskáček.

Na jaké role byste měl do budoucna "chuť"?
Hlavně na dobré. Je ale jedna, kterou bych si rád ve své kariéře zatančil, je to role Basila v představení Don Quijote.

Jak vnímáte publikum, je srdečné a spontánní?
Každé představení má trochu jiné publikum, někdy je velmi zdrženlivé ve svém projevu přízně, jindy je velmi vstřícné a i my na jevišti cítíme, že si představení užívá. Ústečtí diváci jsou myslím vnímaví a baletní představení mají dobrou návštěvnost. Srdečné a spontánní publikum nás často čeká na zájezdech v republice, ale zejména v příhraničních městech SRN, kde diváci klasický balet mají velmi rádi.







© 2024 Severočeské divadlo, design & code by Marek Russ