• HERNÍ PLÁN

    
poutstčtsone
28293031123
45678910
11121314151617
18192021222324
2526272829301


  • REZERVAČNÍ SYSTÉM

Pro on-line rezervaci vstupenek slouží jako přihlašovací jméno Váš e-mail, použitý dříve při registraci do klubu přátel divadla, heslo je stejné jako do klubu přátel divadla.

V případě zapomenutého či nesprávného hesla lze vygenerovat nové heslo a poslat si jej na e-mail. Je také možné provést novou registraci s novým e-mailem.





MAPA:





Novoroční koncert

ZVEME VÁS NA:



    obrazek




PARTNEŘI A SPONZOŘI
SEVEROČESKÉHO DIVADLA:

Ústecký kraj Ústí nad Labem ostatní partneři

  • VALNÁ HROMADA

Jednatel společnosti Severočeské divadlo s.r.o. svolává řádnou valnou hromadu společnosti na den 20.11.2024 ve 13.00 hod. Zasedání se uskuteční v historické budově Severočeského divadla s.r.o. v Ústí nad Labem, Lidické náměstí 1710/10 ve 2. patře.

další dokumenty k VH zde...

  • VNITŘNÍ OZNAMOVACÍ SYSTÉM ZAMĚSTNAVATELE

E-mail: severoceskedivadlo@seznam.cz
Telefon: +420 210 082 134


  • NEVÁHEJTE...

LOUSKÁČEK
1.12 2024 17:00h - Ústí nad Labem


  • PREMIÉRA PŘEDSTAVENÍ

plakát - Taneční evokace
plakát - Taneční evokace
foto: www.operabalet.cz

více o tomto titulu...

Představení muzikálu
„Noc na Karlštejně“
finančně podporuje společnost


NAŠI PARTNEŘI:
















Rudolf Friml /Skladatel/

O MLÁDÍ RUDOLFA FRIMLA Rudolf Friml - pohlednice pro umělcovo turné 1905 (výtvarník  A. Mucha)
Rudolf Friml - pohlednice pro umělcovo turné 1905 (výtvarník A. Mucha)
foto: foto: www.berounsky.cz
Z hudebních studií v cizině se vrátil bývalý baletní korepetitor Národního divadla, Rudolf Friml. Jeho dosavadní život byl hotový román. Po vyloučení z konzervatoře pro nedbalost se protloukal všelijak. Hrál na piáno v tanečních školách a hostům v nočních kavárnách. Ze sousedství v Konviktské ulici, kde bydlel s matkou a sestrou, znal choreografa Národního divadla Augustina Bergra. Nabídl mu už roku 1898 své služby. Berger, dlouho již nespokojený se šumařícím houslistou Václavem Kolacím, korepetujícím při baletních zkouškách, pozval si Frimla a už se od něho neodloučil. To byl muzikant, jakého hledal: vtipný, rytmický, neúnavný. Vycházeli spolu znamenitě. V květnu roku 1899 připravovali v divadle Jonesovu operetu „Gejša“. Berger se zabýval úmyslem, vyšperkovat finále druhého jednání operety velkolepým dokomponovaným baletem. Marně sháněl skladatele. O přestávce mezi cvičením si Friml zaimprovizoval na klavíru. Spletl z motivů anglické operety tak nádherné potpourri, že Berger, odpočívající v přilehlém pokojíku baletního sálu, radostí zajásal. Našel koho hledal. Vypracovali společně alabile „Slavnost chryzantém“, z něhož vznikl později celovečerní balet, hraný s úspěchem na zahraničních scénách. Friml byl objeven a prokazoval divadlu neocenitelné služby až do zimy roku 1901. Tehdy se o něm, žáku profesora Jiránka, doslechl houslový virtuos Jan Kubelík. Zvolil ho za svého doprovazeče. Friml s ním poznal notný kus světa, zabloudil až do Ameriky. Na zahraničním zájezdě vydělával slušné peníze, které po skončení turné vesele rozkutálel ve veselé Paříži apřijel před Vánoci roku 1903 do Prahy, chudý jako kostelní myš … Z knihy Rudolfa Deyla „Písničkář Karel Hašler“







© 2024 Severočeské divadlo, design & code by Marek Russ