Pro on-line rezervaci vstupenek slouží jako přihlašovací jméno Váš e-mail, použitý dříve při registraci do klubu přátel divadla, heslo je stejné jako do klubu přátel divadla.
V případě zapomenutého či nesprávného hesla lze vygenerovat nové heslo a poslat si jej na e-mail. Je také možné provést novou registraci s novým e-mailem.
Jednatel společnosti Severočeské divadlo s.r.o. svolává řádnou valnou hromadu společnosti na den 20.11.2024 ve 13.00 hod. Zasedání se uskuteční v historické budově Severočeského divadla s.r.o. v Ústí nad Labem, Lidické náměstí 1710/10 ve 2. patře.
E-mail: severoceskedivadlo@seznam.cz
Telefon: +420 210 082 134
Slovo režiséraFigarova svatba vznikla jako představení posluchačů Akademie muzických umění – hudební fakulty v roce 2005. Protože na akademii vyučuji kromě hlavního oboru „operní režie“ také obor „operní herectví“ a „praxe v operním studiu“, snažili jsme se spolu s posluchači zaměřit se především na detailní práci hereckou, vhodně skloubit pěveckou techniku, pěvecké dispozice jednotlivých posluchačů s hereckou detailní prací jak v hudebních číslech s orchestrem, tak především v recitativech doprovázených čembalem.Figarova svatba je přímo školním příkladem základní herecké násobilky. Není to opera v níž se zpívají dlouhé pasáže na jedno emocionální téma, ale opera, která dějem, obsahem i náhlými situačními zvraty klade na interprety krome pěvecké náročnosti mimořádně rozvinuté aktivní herecké ztvárnění rolí. Opera vznikla na vynikající předlohu dokonalé hravé komedie. Jejím autorem nebyl nikdo jiný než sám P. A. Beaumarchaise. Autor ji nazval „Bláznivý den“ a operní libreto je opravdu skvěle bláznivé. Je to jako stvořené pro bláznivé ztvárnění situací a postav, protože jejich charaktery jsou jako vystřižené ze současnosti. Proto nás všechny práce na přípravě této komedie mimořádně bavila. To, že role jsou obsazeny mladými představiteli chápu nejen jako přínos pro tyto posluchače, ale především pro diváky. Ze samotného libreta totiž vyplývá, že například hraběnka Rosina není žádná stárnoucí primadona, ale dvacetiletá, tři roky provdaná, zatím bezdětná žena, která se snaží vyrovnat se s novou situací, totiž že partnerský život po svatbě, může mít jinou formu se stejným mužem, než v době prvních schůzek pred svatbou. Pro mne, jako režiséra, je právě spolupráce s posluchači HAMU Praha, stejně jako s posluchači The University of British Columbia Vancouver mimořádně zajímavá. Jednak proto, že se dá říci, že vytváříme tzv. generační divadlo, (což v profesionálních divadlech není zcela obvyklé, prevážne z provozních důvodů, neboť soubory s vlastním sólistickým ansámblem jsou stavěny jinak), a také proto, že spoluprací s nejmladší nastupující generací má režisér možnost vnímat současný svět právě očima těchto mladých. Je to zajímavý, tvůrčí dialog. Spolupráce s novou, nastupující „kanadskou“ generací je pro mne zajímavá i pro možnost srovnání pracovního přístupu, myšlení, názorů. Je to země, která procházela úplně jinou historií než Evropa. Mám s těmito posluchači již zkušenosti z předchozích inscenací, které jsme spolecně v Ústí nastudovali (Eugen Oněgin, Xerxes) a myslím, že to byla práce oboustranně zajímavá. A diváci...? Myslím, že je to skvělý nápad prezentovat na profesionální scéně nejmladší nastupující generaci. Mládí přináší na scénu vždy svěží „luft“ a diváci samotní mohou posoudit, že i v nejmladší nastupující generaci jsou skvělí lidé a že nepostrádají slibný talent. Naši Figarovu svatbu pravidelně hrajeme v Praze, v Karlových Varech, hráli jsme ji i v Pardubicích, Chrudimi a nyní ji spatří diváci v Ústí nad Labem a v Děčíne. Jako režisér projektu si přeji, aby byla diváky stejně srdečne přijata a publikum se stejně dobře bavilo, jak tomu bylo doposud. Martin Otava – režisér. více o tomto představení... |