Pro on-line rezervaci vstupenek slouží jako přihlašovací jméno Váš e-mail, použitý dříve při registraci do klubu přátel divadla, heslo je stejné jako do klubu přátel divadla.
V případě zapomenutého či nesprávného hesla lze vygenerovat nové heslo a poslat si jej na e-mail. Je také možné provést novou registraci s novým e-mailem.
Jednatel společnosti Severočeské divadlo s.r.o. svolává řádnou valnou hromadu společnosti na den 20.11.2024 ve 13.00 hod. Zasedání se uskuteční v historické budově Severočeského divadla s.r.o. v Ústí nad Labem, Lidické náměstí 1710/10 ve 2. patře.
E-mail: severoceskedivadlo@seznam.cz
Telefon: +420 210 082 134
ČERT A KÁČA (Podle Anny Hostomské)Po svém definitivním návratu z Ameriky se Antonín Dvořák zcela zaměřil k námětovému světu českému. Americké období, představované díly tak výraznými, jako je Novosvětská symfonie, Biblické písně a violoncellový koncert, považoval za definitivně uzavřené. Návrat domů mu znamenal i návrat k domácí tradici. Symfonické básně na náměty Erbenovy Kytice ukazují hloubku i sílu lidové tvořivosti. I opera, na kterou nyní Dvořák pomýšlí, vyplynula z těchto kořenů a základů. Pohádka lidového původu dramaticky zpracovaná Adolfem Wenigem mu dala možnost nejen rozvinutí všech fantastických prvků invence, ale i přimknutí k lidovým typům a možnost vyjádřit energii a bystrost prostých lidí jako je ovčák Jirka. Nejvíce však Dvořáka na námětu vábil motiv dobově aktuální a i politicky všestranně cítěný: osvobození pracujícího lidu od útlaku poroby a odevzdání moci do rukou zástupce lidu. Svou partituru založil Dvořák na velmi důmyslné výstavbě tematické. Daleko důsledněji než v dřívějších operách pracuje zde s příznačnými motivy a celá opera se mu stává hudebním dramatem. I tam, kde se rozezní motivy groteskní (v hudbě pekelné a Káčině), projevuje Dvořák velmi dramatizující důvtip. Znamenitá a bohatá instrumentace ukazuje mistra svého oboru a celé vyznění díla je potvrzením, že z inspirace lidové došlo tu k vytvoření díla nejvyšších uměleckých hodnot.více o tomto představení... |