Pro on-line rezervaci vstupenek slouží jako přihlašovací jméno Váš e-mail, použitý dříve při registraci do klubu přátel divadla, heslo je stejné jako do klubu přátel divadla.
V případě zapomenutého či nesprávného hesla lze vygenerovat nové heslo a poslat si jej na e-mail. Je také možné provést novou registraci s novým e-mailem.
Jednatel společnosti Severočeské divadlo s.r.o. svolává řádnou valnou hromadu společnosti na den 20.11.2024 ve 13.00 hod. Zasedání se uskuteční v historické budově Severočeského divadla s.r.o. v Ústí nad Labem, Lidické náměstí 1710/10 ve 2. patře.
E-mail: severoceskedivadlo@seznam.cz
Telefon: +420 210 082 134
Richard Wagner: Bludný HolanďanOsmadvacetiletý Richard Wagner začal kompozici Bludného Holanďana ještě v Paříži, vzpomínaje na otřesné dojmy z mořské bouře, jakou zažil na své plavbě z Rigy do Paříže, kdy loď, na které se plavil, musela nouzově zakotvit na norském pobřeží. Sáhl po vzoru Weberově do okruhu baladických pověstí. Strašidelný příběh o člověku, jenž na sebe přivolal prokletí marně proti němu bojuje, až je vysvobozen obětavou láskou a věrností ženy, Wagner zbásnil i zkomponoval s mohutnou dramatickou silou, vyvěrající z jeho osobních zážitků a lidské situace nouze a beznaděje, jakou ve svém pařížském exilu tehdy prožíval. Romantické zaujetí Senty pro hrdinu lidových zkazek se proměnilo v přirozený lidský cit, když se fantom objevil jako člověk hluboce nešťastný a potřebný pomoci. Balada se stala skutečností a jako balada zase skončí v okamžiku Sentiny dobrovolné oběti vlastního života. Tento základ dal Wagnerovi příležitost k výstavbě díla na ostrých kontrastech přeludů o skutečnosti. Tak vystupuje proti sobě sbor Dalandových lodníků a příšernost temných stínů z lodi Holanďanovy, upřímná horoucnost Sentina snoubence Erika a ponurý klid Holanďanův, půvabné sloky pradlen a vzrušená dramatičnost Senty. Středem děje i Wagnerova zájmu je Senta a jejím vnitřním přerodem se stává opera psychologickým dramatem boje o vykoupení lidské duše z prokletí. Ústecká opera ve své poválečné existenci už jednou tuto operu uvedla - a připomeňme si, že s nevšedním úspěchem (figurovala v ní slavná jména našeho operního umění - Vladimír Bauer a Alena Míková), podobně jako před necelým desetiletím uvedené stěžejní Wagnerovo dílo TRISTAN A ISOLDA. Je reálný předpoklad, že i tato inscenace, do které jsou obsazeni vedle zkušených sólistů i mladí talentovaní pěvci do role titulní, se stane důstojnou pokračovatelkou tradice uvádění nejlepších děl geniálního reformátora opery Richarda Wagnera.více o tomto představení... |