Pro on-line rezervaci vstupenek slouží jako přihlašovací jméno Váš e-mail, použitý dříve při registraci do klubu přátel divadla, heslo je stejné jako do klubu přátel divadla.
V případě zapomenutého či nesprávného hesla lze vygenerovat nové heslo a poslat si jej na e-mail. Je také možné provést novou registraci s novým e-mailem.
Jednatel společnosti Severočeské divadlo s.r.o. svolává řádnou valnou hromadu společnosti na den 20.11.2024 ve 13.00 hod. Zasedání se uskuteční v historické budově Severočeského divadla s.r.o. v Ústí nad Labem, Lidické náměstí 1710/10 ve 2. patře.
E-mail: severoceskedivadlo@seznam.cz
Telefon: +420 210 082 134
P. I. ČAJKOVSKIJ - LOUSKÁČEKSvětoznámé balety P. I. Čajkovského — Labutí jezero a Spící kráska — prošly před několika lety i scénou ústeckého divadla. Po odstupu řady let vrací se náš baletní soubor k provedení třetího z Mistrových baletů — k Louskáčkovi. Toto dílo, komponované Jako předchozí dvě, pro obrovský soubor někdejšího carského Mariinského těatru, prošlo od svého vzniku velikou řadou nejrůznějších úprav, takže se často ztrácel i původní smysl libreta. To proto, že ne každá baletní scéna má takový počet sólistů a souborů, jako divadlo, pro které byla Mistrova díla psána. Na tuto skutečnost mnozí choreografové přečasto hřešili — a tak po mnoho let byl Louskáček hrán s nejrůznějšími doplňky, jako např. na našem Národním divadle v letech třicátých, kdy do tohoto baletu bylo vloženo Italské capriccio... Úmyslem našeho provedení je zachovat především původní námět, jehož úprava je vynucena početním stavem souboru. Přidržujeme se současné sovětské redakce, která otevřela všechny škrty v partituře, a to i takové, které byly provedeny ještě za života skladatelova. Je zajímavé, že tehdejší baletní mistr, který Louskáčka uváděl — Marius Petipa, původem Francouz, skladateli přímo diktoval, jaké tance a jaká tempa chce v baletu mít. Je s podivem, že mu tehdy již slavný Čajkovskij vyhověl: Petipa byl carovým chráněncem a všemocným pánem souboru a jako známý despota nestrpěl odpor. Jedině geniální invence Mistrova umožnila vznik baletu, jehož melodie jsou stejně světoznámé, jako jiná díla skladatelova: Miniaturní předehra, Dětský pochod, Květinový valčík atd. Snažili jsme se tuto kouzelnou hudbu zbavit všeho balastu a nánosů „úprav", které nemívaly často s duchem díla nic společného. Pohádka o ošklivém, dřevěném Louskáčkovi, který se ve štědrovečerní noci promění Mášence v prince, nedostává na naší scéně nový „nátěr", nýbrž obnovuje úmysl obou autorů P. I. Čajkovského a M. Petipy — dát dětem í dospělým prožít kouzelný sen, vyhrazený nejen éře romantických baletů, ale i dnešku. Robert Braunvíce o tomto představení... |