• HERNÍ PLÁN

    
poutstčtsone
28293031123
45678910
11121314151617
18192021222324
2526272829301


  • REZERVAČNÍ SYSTÉM

Pro on-line rezervaci vstupenek slouží jako přihlašovací jméno Váš e-mail, použitý dříve při registraci do klubu přátel divadla, heslo je stejné jako do klubu přátel divadla.

V případě zapomenutého či nesprávného hesla lze vygenerovat nové heslo a poslat si jej na e-mail. Je také možné provést novou registraci s novým e-mailem.





MAPA:





Novoroční koncert

ZVEME VÁS NA:



    obrazek




PARTNEŘI A SPONZOŘI
SEVEROČESKÉHO DIVADLA:

Ústecký kraj Ústí nad Labem ostatní partneři

  • VALNÁ HROMADA

Jednatel společnosti Severočeské divadlo s.r.o. svolává řádnou valnou hromadu společnosti na den 20.11.2024 ve 13.00 hod. Zasedání se uskuteční v historické budově Severočeského divadla s.r.o. v Ústí nad Labem, Lidické náměstí 1710/10 ve 2. patře.

další dokumenty k VH zde...

  • VNITŘNÍ OZNAMOVACÍ SYSTÉM ZAMĚSTNAVATELE

E-mail: severoceskedivadlo@seznam.cz
Telefon: +420 210 082 134


  • NEVÁHEJTE...

LOUSKÁČEK
1.12 2024 17:00h - Ústí nad Labem


  • PREMIÉRA PŘEDSTAVENÍ

plakát - Taneční evokace
plakát - Taneční evokace
foto: www.operabalet.cz

více o tomto titulu...

Představení muzikálu
„Noc na Karlštejně“
finančně podporuje společnost


NAŠI PARTNEŘI:














Simona Christianová /tanečnice/

Simona Christianová (Micaela), Pavel Enekeš (Don José)

Simona Christianová (Micaela), Pavel Enekeš (Don José)
foto: foto: www.berounsky.cz
Narodila se 30. 6. 1977 v Ústí nad Labem.

Vystudovala Střední pedagogickou školu v Ústí nad Labem (obor učitelství pro mateřské školy a vychovatelství), maturita 1995, potom studium na Taneční konzervatoři v Praze, kterou absolvovala 1998.
Od 1. 9. 1998 je členkou souboru baletu Severočeského divadla opery a baletu v Ústí nad Labem. Tančí nebo tančila v těchto rolích v baletech a tanečních divadlech: Jepice (Broučci), Vesničané, Přítelkyně (Marná opatrnost aneb špatně hlídaná dcera), Alexandra (Farinelli), Dámy-kordy, Harém ženy, Tanečnice se zvonečky (Bachčisarajská fontána), Hosté na plese, Dámy u Kapuletů (Romeo a Julie), Dámy půlnoci, Ženy (Noční ptáci), Drahokamy, Zelinářky (Aladin), Dámy valčíku a Víly růží, Víly – variace, Kočička (Spící krasavice), Dívky (Čarodějná láska), Micaela, Dívky (Carmen), 4 páry (Z pohádky do pohádky), 4 dívky orient, Trollové, 2 Salašnice (Peer Gynt), 4 páry, Španělka, přítelkyně Swanildy (Coppélia), Labutě, Pas de quattre, Nevěsty, Španělský tanec, Dámy sbor, Valčík, společnost, Mazurka (Labutí jezero), Rodiče, Rusko, Španělsko (Louskáček), Židovský pár (Edith – vrabčák z předměstí), Cikánky, Disko (Cikánské kořeny/í), Ples – 4 páry, Orient, Zima (Popelka), Mladá slečna (Café Aussig), Fandango, Segidilla, Mercedes, Sen, Žena cikánského vajdy (Don Quijote). Dále tančí či tančila ve sboru v operetách, operách a muzikálech Severočeského divadla opery a baletu (Kocour Sklíčko, Hry o Marii, Rusalka, Eugen Oněgin, Prodaná nevěsta, Aida, Netopýr, Cikánský baron, Rigoletto, Polská krev, Carmen, Čardášová princezna, Hoffmannovy povídky, Veselá vdova, Divotvorný hrnec, Otello). 

V letech 2005 až 2009 vyučovala v Baletním studiu Severočeského divadla opery a baletu (přípravka děti 3-7 let).

Její cesta k baletu byla složitější než u jiných. V dětství byla živé dítě, chodila do oddílu moderní gymnastiky, do kroužku lidových písní a tanců (tehdy žila na Moravě). Od 11 let navštěvovala baletní obor v Základní umělecké škole v Neštěmicích pod vedením Dagmar Veselinovičové, sólistky ústeckého baletu. Chodila se na ni dívat do divadla, vystupovala v dětských rolích. Balet ji zaujal, ale při výběru střední školy si zvolila střední pedagogickou školu. Po maturitě začala v Ústí nad Labem studovat na vysoké škole, po několika měsících studia zanechala a od ledna 1996 nastoupila do 2. ročníku Taneční konzervatoře, obor Lidový tanec a moderní tanec (docházela i na hodiny klasického tance).

Na otázku po tanečních vzorech říká: „Nesoustřeďuji se na jednotlivé osobnosti, ale na konkrétní výkony jednotlivých tanečníků – osloví mne technikou, výrazem, choreografií.“ K jejím oblíbeným rolím patří Židovka v Café Aussig, Cikánka v Donu Quichotovi. Její vysněnou rolí, kterou by si ráda zatančila, je Julie v baletu Romeo a Julie. 

Je výraznou tanečnicí s citem pro pohyb i výraz, tančí klasické i moderní role, v oblibě má role, kde je vedle zvládnutí techniky důležitá i herecká stránka, děj. Říká: „Mám ráda dramatické role postav, které se nějakým způsobem vyvíjejí (Julie, Židovka), kde mám možnost svým tancem vyjádřit příběh a předat ho divákovi (vím, že divák pozná, když někdo tančí roli, která ho nebaví). Tanečník by měl v roli hledat to, co může předat divákovi, nějaké poselství, aby začal přemýšlet o postavě (již v antickém Řecku byla cílem představení katarze, vnitřní očista diváka pocity prožitými při představení). Myslím si, že je pro diváka lepší vidět výrazového tanečníka, který není na nejvyšší technické úrovni, ale vydá něco ze sebe, než technicky zdatného bezduchého interpreta.“ 

Po skončení aktivní činnosti by se chtěla věnovat práci s dětmi – v základní umělecké škole nebo taneční hodiny v mateřských školách. Od roku 2009 studuje na Pedagogické fakultě Univerzity J. E. Purkyně v Ústí nad Labem, obor Učitelství pro mateřské školy.

Bydlí stále v Ústí nad Labem. Její zálibou a koníčkem byl vždy balet, což je časově náročné (dříve ráda malovala, chodila na keramiku, fotografovala). V současné době se stará o tříletého syna a věnuje čas studiu, na jiné aktivity ji nezbývá čas. Nemá nějaké zvlášť oblíbené jídlo – sní všechno, miluje zmrzlinu, jejím oblíbeným nápojem je červené dezertní víno. Ideální náplní volného dne: jít do přírody, do muzea, na výstavu.
 
Šéf baletu o ní uvádí: „Simona Christianová je tanečnicí, jejíž doménou je zejména výrazový a charakterní tanec. Těchto předností využívá naplno v rolích repertoáru baletu. Tančí nejen tělem, ale i duší a diváci (jak svědčí jejich ohlasy) to dobře vidí.“








© 2024 Severočeské divadlo, design & code by Marek Russ