• HERNÍ PLÁN

    
poutstčtsone
293012345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272829303112


  • REZERVAČNÍ SYSTÉM

Pro on-line rezervaci vstupenek slouží jako přihlašovací jméno Váš e-mail, použitý dříve při registraci do klubu přátel divadla, heslo je stejné jako do klubu přátel divadla.

V případě zapomenutého či nesprávného hesla lze vygenerovat nové heslo a poslat si jej na e-mail. Je také možné provést novou registraci s novým e-mailem.


plakát ABO 2018/19
plakát ABO 2018/19
foto: www.operabalet.cz



MAPA:



ZVEME VÁS NA:





    obrazek




PARTNEŘI A SPONZOŘI
SEVEROČESKÉHO DIVADLA:

Ústecký kraj Ústí nad Labem ostatní partneři

  • NEVÁHEJTE...

AIDA
23.6 2019 17:00h - Ústí nad Labem


  • PREMIÉRA PŘEDSTAVENÍ

Carmen - plakát 2019
Carmen - plakát 2019
foto: www.operabalet.cz

více o tomto titulu...

Představení muzikálu
„Noc na Karlštejně“
finančně podporuje společnost

  • ARCHIV AKTUALIT



FOTOGRAF ÚSTECKÉHO DIVADLA:




NAŠI PARTNEŘI:









O PRODANÉ NEVĚSTĚ...

K partituře Prodané nevěsty během posledních patnácti let vracím se po třetí. Je to partitura milovaná, důvěrně známá – i neznámá. Nelze se spoléhat na dosavadní zkušenosti, na setrvačnost, ale promýšlet stránku po stránce novým pohledem, byť právě „Prodaná“ vzbuzuje prvoplánově pocity oné posluchačské i interpretační důvěrnosti. 

Při každém dalším studiu partitury však lze přečíst nové detaily, nové souvislosti. Smetanovo vypracování partitury hlavně v dynamických a přednesových požadavcích jasně dokládá skladatelovo naprosto neomylné jevištní cítění, vnímání charakterů i psychologie postav a jejich momentálních situací. I přesto, že Prodanou nevěstu komponoval vlastně „na truc“ množícím se výtkám z wagnerianismu; původně ji koncipoval jako operetu, když také čelil poznámkám, že by ani v lehkém národním slohu nedokázal nic napsat. Jak se sám vyjádřil k původní premiéře 30. května 1866 – psal Prodanou nevěstu tak, „že se jí ani Offenbach nevyrovnal.“ 

Dynamické a výrazové předpisy jsou tedy dobrým vodítkem, méně již artikulace. Ta je u Smetanových děl problémem vzhledem k jeho ne zcela dokonalé znalosti češtiny, vždyť i své soukromé deníky si vedl německy. A na deklamaci je to znát. Ve vokálních partech sólových i sborových je příliš mnoho nesrovnalostí v rytmizaci české řeči – jak v přízvucích, tak ve vztahu délky slabik a not. Právě artikulační oblast je jedinou, kdy partituru zcela respektovat nelze, kdy si dirigent může dovolit – a skladatel by snad nic nenamítal – drobné rytmické retuše (před mnoha desetiletími, za úřadování Zdeňka Nejedlého na tehdejším ministerstvu kultury, by to byly ovšem kroky zcela nemyslitelné). Navíc vícejazyčné složení většiny našich operních souborů předpokládá, že inscenátoři musejí své úsilí v tomto směru ještě více zintenzivnit. 

Jsem velmi rád, že tyhle věci čteme s režisérem Zbyňkem Brabcem stejnýma očima i stejným srdcem. Snad něco z těch našich srdcí a vztahu k Prodané nevěstě doputuje i k vám do hlediště. 

Milan Kaňák

více o tomto představení...








Veselá vdova svému názvu dostála

NAŠE JABLONECKO:
...

...celý článek

konkurz do připravovaného muzikálu

Severočeské divadlo s.r.o. v Ústí nad Labem
vypisuje konkurz do připravovaného muzikálu 
"Zasněžená romance"

na roli Karin Bensonové - dívky z Evropy

Premiéra listopad/prosinec 2019.

1. kolo - proběhne výběrem dle předložených materiálů zaslaných  uchazečem na e-mail : alena.vaicova@operabalet.cz
 Daná kritéria : životopis, praxe, foto, 2-3 nahrávky,  orientace v daném žánru výhodou
 ( repertoár G.Millera, H. Warrena, J. Graye, I.Berlina)

 2. kolo - vybraní uchazeči budou přizváni na konkurz, který proběhne v  Severočeském divadle  v Ústí nad Labem (termín bude včas sdělen).
 ------------------
Z pochopitelných důvodů telefonické dotazy ani telefonické přihlášky  nepřijímáme.
...

...celý článek

Opera Libuše pod širým nebem se blíží, k dostání jsou poslední tři stovky lístků


E-LOUNSKO:
...

...celý článek

ROMEO A JULIE JAKO ROZEHRANÁ ŠACHOVÁ PARTIE

TANEČNÍ AKTUALITY:
...

...celý článek




© 2019 Severočeské divadlo, design & code by Marek Russ