• HERNÍ PLÁN

    
poutstčtsone
25262728123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031


  • REZERVAČNÍ SYSTÉM

Pro on-line rezervaci vstupenek slouží jako přihlašovací jméno Váš e-mail, použitý dříve při registraci do klubu přátel divadla, heslo je stejné jako do klubu přátel divadla.

V případě zapomenutého či nesprávného hesla lze vygenerovat nové heslo a poslat si jej na e-mail. Je také možné provést novou registraci s novým e-mailem.


plakát ABO 2018/19
plakát ABO 2018/19
foto: www.operabalet.cz



MAPA:



ZVEME VÁS NA:


NABUCCO
speciální host Olga Zhigmitova



ONDŘEJ HAVELKA




    obrazek




PARTNEŘI A SPONZOŘI
SEVEROČESKÉHO DIVADLA:

Ústecký kraj Ústí nad Labem ostatní partneři

  • VALNÁ HROMADA

Jednatel společnosti Severočeské divadlo s.r.o. svolává řádnou valnou hromadu společnosti na den 29.1. 2019 v 10,00 hod. Jednání se uskuteční v historické budově Severočeského divadla s.r.o. v Ústí nad Labem, Lidické náměstí 1710/10 ve 2. patře.

další dokumenty k VH zde...

  • NEVÁHEJTE...

CASANOVA
23.4 2019 19:00h - Ústí nad Labem


  • PREMIÉRA PŘEDSTAVENÍ

plakát - Veselá vdova
plakát - Veselá vdova
foto: www.operabalet.cz

více o tomto titulu...

Představení muzikálu
„Noc na Karlštejně“
finančně podporuje společnost

  • ARCHIV AKTUALIT



FOTOGRAF ÚSTECKÉHO DIVADLA:




NAŠI PARTNEŘI:








UPOZORNĚNÍ DIVÁKŮM !!! Březnové představení muzikálu Casanova je z technických důvodů přeloženo na 23. 4. v 19 hodin.
Vstupenky zůstávají v platnosti - děkujeme za pochopení.

Slovo režiséra k Noci na Karlštejně

Pamatuji si poměrně přesně, kdy jsem poprvé uslyšel písně Lásko má, já stůňu a Do věží. Bylo to v létě 1974, já jsem s kamarádem řádil na pramici na Sázavě, kde jsme byli s rodiči na dovolené, a od přívozu vyřvávalo rádio tyto dva zcela nové hity Waldemara Matušky a Helenky Vondráčkové. Bylo mi tehdy 10 let, ale protože si tento okamžik pamatuji, bylo to zřejmě setkání osudové a muzikál Noc na Karlštejně, ze kterého obě písně pocházely, mne provází, snad jako každého mého vrstevníka, po většinu mého života… A pokaždé je to setkání milé, protože pokaždé je spojeno se vzpomínkami na onu krásnou dobu bezstarostného dětství, teplejšího léta (všimli jste si bezmračné oblohy ve filmu?), zimy, plné sněhu (ne, jako dnes…), her a malin nezralých. Prostě idylka. A stejně takový je i příběh a všechny postavy – včetně těch kvázi negativních.

Stojí-li člověk před úkolem uvést na jeviště takovýto národní mýtus, jakým bezesporu Noc na Karlštejně je, ať již v muzikálové nebo činoherní podobě, uvědomuje si, že je to úkol o to těžší, že, ať chceme či nechceme, budeme vystaveni srovnání s legendou. A ne ledajakou – příběh zná každý a písně pánů Svobody a Štaidla časem zlidověly. Každá odchylka od „normálu“ bude vystavena zkoumání takřka pod kurátorskou lupou.

Snažili jsme se proto přistoupit k inscenaci s pokorou k národní klasice. Avšak – původní noc na Karlštejně nenapsal klasik Vrchlický, ale „mladík“, kterému bylo v letech, kdy ji psal (1882/3) 29 let. A napsal ji jako vyznání lásky své ženě Ludmile (v té době 21 let). A tak jsem přesvědčen, že Vrchlický psal o skutečných postavách z masa a kostí, které vědí něco o života běhu, o jeho radostech i strastech, a nikoliv o „papírových“ hrdinech. Proto jsme si vytkli metu nejvyšší – tuto pokoru dodržet především v tom, že se pokusíme tyto „skutečné“ postavy ztvárnit jako obyčejné lidi, bez pathosu a nánosu letitých klišé. Tak, jak si myslíme, že to Jaroslav Vrchlický a po něm i Zdeněk Podskalský st. zamýšleli. Přistoupili jsme tedy k oněm našim „důvěrně“ známým lidičkám i z pohledu onoho neposkvrněného dětství a idealismu, kdy jsem se i já poprvé s tímto muzikálem setkal a kdy všechno bylo tak krásně idylické.

Mému nejmladšímu synovi je dnes tolik, co bylo mně, když jsem poprvé slyšel Lásko má, já stůňu. A doufám, že i jeho bude tento krásný příběh provázet životem, jako mně. Přijměte, prosím, naši inscenaci, kterou premiérujeme v roce 2013 jako náš dárek k 650. výročí oněch „nočních“ událostí na Karlštejně, jako náš dárek k 635. výročí úmrtí krále českého a císaře římského Karla IV., jako náš dárek ke 160. výročí narození Jaroslava Vrchlického, jako náš dárek ke 130. narozeninám jeho komedie NOC NA KARLŠTEJNĚ, jako náš dárek k 90. výročí narození Zdeňka Podskalského, jako náš dárek k 75. výročí narození Karla Svobody, jako náš dárek k 70. výročí narození Jiřího Štaidla, jako náš dárek ke 40. narozeninám jednoho z nejkrásnějších českých muzikálů, kterému do dalších let života přejeme mnoho spokojených diváků! 

Já osobně bych si jen přál, aby diváci své vzpomínky nechali doma a toto nastudování vnímali současným pohledem. Pokud se toto podaří – naše práce měla smysl.

Martin Novotný

více o tomto představení...






speciální host v roli Feneny

v opeře NABUCCO - 15.4. 2019 - Olga Zhigmitova 
mezzosopranistka Olga Zhigmitova
mezzosopranistka Olga Zhigmitova

Studovala v Petrohradě na Konzervatoři N. A. Rimského-Korsakova ve třídě prof. Evgenie Perlasové. V letech 1996 - 2000 pokračovala ve studiu na Akademii P. I. Čajkovského v Ulan-Ude (Burjatsko) se specializací dirigování a hra na klavír. 

Mistrovské kurzy: 2016-2017 Guram Kvitsiniya, Elena Nosková, Olivera Miljakovič, Vladimír Chernov. 

Ceny a ocenění:

2009 - Gran-Prix v pěvecké soutěži "Sibirian Romansiade", Tomsk (Rusko)
2009 - I. cena Festivalu "Romanceade" v Moskvě (Rusko)
2009 - účast na Festivalu L.v. Beethovena ve Varšavě (Polsko)
2016 - Cena "Mezinárodní pěvecká soutěže Vissi d'Arte " v Praze (Česká republika)
2016 - účast ve finále mezinárodní soutěže "Concours de Bel Canto Vincenzo Bellini" v Marseille (Francie) 

Umělecké působení:

2009-2017 - sólistka ve Státním divadle Ulan-Ude, Burjatsko.
Od roku 2009 sólistka různých koncertů v Rusku (Petrohrad - Mariinské divadlo, Moskva - Natalia Saz) a operních představení (Irkutsk, Tomsk, Krasnojarsk, Novosibirsk, Chita) i v republikách Burjatsko i Jakutsko, ale i v zahraničí (Mongolsko, Francie). 

Výňatky z kritik STADTHEATER FÜRTH

PTÁČNÍK - STADTHEATER FÜRTH
Psáno z představení Thalia Theater Wien 18. 5. 2018
(výňatky 2 recenze)

Der Opernfreund
V rámci svého velkého turné hostoval Thalia Theater Wien v koprodukci s Operou Ústí nad Labem. A znovu měl intendant Werner Můller šťastnou ruku. Smrncovním představením plným elánu, věrným předloze, s převažně vynikajícími hlasy, bylo publikum ve Fůrthu více než hýčkané.

... Orchestr tohoto zájezdového divadla řídil lehkou, ale přesto pevnou rukou Milan Kaňák. Někdy snad trochu bouřlivěji, ke zpěvákům zvukově ne zcela přívětivě, ale to pouze V několika okamžicích. Celkově viděno má však svůj tým v orchestřišti stále v rukou a orchestr také hraje správně diferencované a šmrncovně.

Sborové nastudování je dílem Jana Snítila; nedovolil si žádné výkyvy a svůj sbor měl pevně v rukou.

Manfred Drescher 30.05.2018

ÚNOS ZE SERAILU - STADTHEATER FÜTH
Psáno z provedení 02.02.2019
(výňatky z recenze)

Der Opernfreund

....Nenápadne' a tím působivě bylo nastudování sboru Janem Snítilem. Všichni jsou vzájemně více než stateční.

...Jedním z prvních plusových bodů představení je rozhodně orchestr. Lze konstatovat, že hudebníci jsou evidentně sehrání a s hudbou si vzájemně...

...celý článek

Pěvkyně Michaela Katráková: Má Veselá vdova? Konečně neumírám!

ÚSTECKÝ DENÍK:

...

...celý článek

Thalia Theater Wien nadchnul s Lehárovou „Veselou vdovou“

Thalia Theater Wien begeisterte mit Lehárs \
Thalia Theater Wien begeisterte mit Lehárs \"Die lustige Witwe\"
     V umělecké rovině vychází myšlenka Evropské unie skvěle: v koprodukci s Operou Ústí nad Labem (univerzitní město v Severních Čechách) a Komorní operou Praha se ve čtvrtek představil ve vyprodaném Schweinfurter Theater s mistrovskou Lehárovou operetou Veselá vdova Thalia Theater Wien.
     Publikum se velmi rádo nechalo přenést do Paříže roku 1905: těšilo se z omamného opojení Lehárových tónů a z turbulentního obchodování s láskou, žárlivostí, intrikami – i happyendem ve třetím jednání.
     Tajemník velvyslanectví hrabě Danilo se na plese znovu potkává se svou dřívější láskou, nyní ovdovělou Hanou Glawari, se kterou mu vzhledem k jeho vznešenému původu nebylo dovoleno se oženit. A láska mezi nimi okamžitě vzplane znovu. Znovuobjevené štěstí má však háček: mladá vdova je totiž také bohatou vdovou a Danilo se obává  možného podezření, že chce pouze její peníze.

"Housle hrají, ret co tají - mám tě rád."
Danilo přísahá, že nikdy nebude vyznávat „Miluji Tě.“ Z této myšlenky v libretu Victora Léona vytvořil Lehár jeden z nekrásnějších valčíků...

...celý článek




© 2019 Severočeské divadlo, design & code by Marek Russ