• HERNÍ PLÁN

    
poutstčtsone
01234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293012345


  • REZERVAČNÍ SYSTÉM

Pro on-line rezervaci vstupenek slouží jako přihlašovací jméno Váš e-mail, použitý dříve při registraci do klubu přátel divadla, heslo je stejné jako do klubu přátel divadla.

V případě zapomenutého či nesprávného hesla lze vygenerovat nové heslo a poslat si jej na e-mail. Je také možné provést novou registraci s novým e-mailem.


plakát ABO 2018/19
plakát ABO 2018/19
foto: www.operabalet.cz



MAPA:



ZVEME VÁS NA:


HITY SVĚTOVÉHO
A ČESKÉHO NUZIKÁLU



JARNÍ KONCERT



VIVA VERDI



ONDŘEJ HAVELKA




    obrazek




PARTNEŘI A SPONZOŘI
SEVEROČESKÉHO DIVADLA:

Ústecký kraj Ústí nad Labem ostatní partneři

  • NEVÁHEJTE...

ZEMĚ ÚSMĚVŮ
27.5 2019 19:00h - Ústí nad Labem


  • PREMIÉRA PŘEDSTAVENÍ

Sergej Prokofjev: Romeo a Julie - plakát
Sergej Prokofjev: Romeo a Julie - plakát
foto: www.operabalet.cz

více o tomto titulu...

Představení muzikálu
„Noc na Karlštejně“
finančně podporuje společnost

  • ARCHIV AKTUALIT



FOTOGRAF ÚSTECKÉHO DIVADLA:




NAŠI PARTNEŘI:









AUTOŘI TANEČNÍ INSCENACE CIKÁNSKÉ KOŘENY/Í NÁM O JEJÍM VZNIKU ŘEKLI

V pátek 14. listopadu v 19 hodin bude mít v Severočeském divadle opery a baletu premiéru taneční inscenace Cikánské kořeny/í. Jde o milenecký příběh chlapce Čobana a dívky Dary. Rozměry shakespearovské tragédie nabývá tím, že on je Rom a za ní stojí sídlištní skinheadský gang…  Jejich láska naráží na bariéry vztyčené rozdílností kultur, ze kterých vzešli, a na skryté či otevřené animozity mezi dvěma odlišnými sociálními prostředími. To vše v rytmu temperamentní hudby světoznámého balkánského skladatele Gorana Bregoviče a v podání skvělých tanečníků ústeckého baletu.
Polovina autorské dvojice Dana Dinková inscenaci přiblížila těmito slovy: „Cikánské kořeny / í (původní název Gypsy Roots čili cigánske korenie) považuji ze svých autorských děl za jedno z divácky nejúspěšnějších. Vytvořila jsem jej na začátku své tvůrčí kariéry, první premiéra se uskutečnila 12. 5. 2001 ve Státní opeře Bánská Bystrica a představení se úspěšně uvádí dodnes. I po osmi letech je neustále vyprodané. To je pro tvůrce ta největší satisfakce a zadostiučinění. Námět a následný scénář mi vznikl v hlavě po poslechu strhující hudby balkánského skladatele Gorana Bregoviče. Jeho příznačné využívání motivů tradiční slovanské a romské hudby ve mě probudilo myšlenku vytvořit představení s poznaným i nepoznaným koloritem cikánského života. Předsevzala jsem si vytvořit rozporuplný příběh, poukazující na protiřečnost vnímání tohoto etnika – pro mnohé tragického, pro jiné komického. Představení je plné kontrastů tak jako je kontrastní i náš život. Opravdový příběh ze života se vším, co k tomu patří – pláč, smích, láska, intriky, štěstí a smrt.“
Spolurežisér a spoluchoreograf Jaro Moravčík říká: „V tomto představení se kumuluje všechno to, co mi jako tvůrci velmi vyhovuje. Téma, fantastická muzika, prostředí, ve kterém se děj odehrává... Nejsou tu žádné mantinely, které by mě při tvorbě ohraničovali. Právě naopak. Naplno jsem tu mohl využít svou invenci, kde jsem se přes rytmus a rytmické acapellové plochy, výrazový tanec hraničící s technickou ekvilibristikou i použití netradičních rekvizit snažil vyjádřit smysl pro svobodu, horkokrevnost a temperament romského naturelu.“ O své zkušenosti s ústeckým souborem pokračuje: „Zpracoval jsem mnoho romských témat a dokonce jsem se stal dvorním choreografem profesionálního divadla Romathan (přes to, že nejsem Rom). Avšak spolupráce s tanečníky na tomto představení byla něčím výjimečná. Fascinovalo mě s jakou chutí a houževnatostí se pustili do osvojování si úplně jiného pohybového slovníku, než na jaký byli doteď zvyklí. Klobouk dolů!...“

Reprízy inscenace se konají 18. a 30.11.2008, 22.1.2009, 5.2.2009. 5. a 12.3.2009 a 20.5.2009.






Divadlo v Ústí trápí odchody baleťáků. Končí kvůli zdraví i lepší kariéře jinde

ÚSTECKÝ DENÍK:

...

...celý článek

Pěvkyně Michaela Katráková: Má Veselá vdova? Konečně neumírám!

ÚSTECKÝ DENÍK:

...

...celý článek

speciální host v roli Feneny

v opeře NABUCCO - 15.4. 2019 - Olga Zhigmitova 
mezzosopranistka Olga Zhigmitova
mezzosopranistka Olga Zhigmitova

Studovala v Petrohradě na Konzervatoři N. A. Rimského-Korsakova ve třídě prof. Evgenie Perlasové. V letech 1996 - 2000 pokračovala ve studiu na Akademii P. I. Čajkovského v Ulan-Ude (Burjatsko) se specializací dirigování a hra na klavír. 

Mistrovské kurzy: 2016-2017 Guram Kvitsiniya, Elena Nosková, Olivera Miljakovič, Vladimír Chernov. 

Ceny a ocenění:

2009 - Gran-Prix v pěvecké soutěži "Sibirian Romansiade", Tomsk (Rusko)
2009 - I. cena Festivalu "Romanceade" v Moskvě (Rusko)
2009 - účast na Festivalu L.v. Beethovena ve Varšavě (Polsko)
2016 - Cena "Mezinárodní pěvecká soutěže Vissi d'Arte " v Praze (Česká republika)
2016 - účast ve finále mezinárodní soutěže "Concours de Bel Canto Vincenzo Bellini" v Marseille (Francie) 

Umělecké působení:

2009-2017 - sólistka ve Státním divadle Ulan-Ude, Burjatsko.
Od roku 2009 sólistka různých koncertů v Rusku (Petrohrad - Mariinské divadlo, Moskva - Natalia Saz) a operních představení (Irkutsk, Tomsk, Krasnojarsk, Novosibirsk, Chita) i v republikách Burjatsko i Jakutsko, ale i v zahraničí (Mongolsko, Francie). 

Thalia Theater Wien nadchnul s Lehárovou „Veselou vdovou“

Thalia Theater Wien begeisterte mit Lehárs \
Thalia Theater Wien begeisterte mit Lehárs \"Die lustige Witwe\"
     V umělecké rovině vychází myšlenka Evropské unie skvěle: v koprodukci s Operou Ústí nad Labem (univerzitní město v Severních Čechách) a Komorní operou Praha se ve čtvrtek představil ve vyprodaném Schweinfurter Theater s mistrovskou Lehárovou operetou Veselá vdova Thalia Theater Wien.
     Publikum se velmi rádo nechalo přenést do Paříže roku 1905: těšilo se z omamného opojení Lehárových tónů a z turbulentního obchodování s láskou, žárlivostí, intrikami – i happyendem ve třetím jednání.
     Tajemník velvyslanectví hrabě Danilo se na plese znovu potkává se svou dřívější láskou, nyní ovdovělou Hanou Glawari, se kterou mu vzhledem k jeho vznešenému původu nebylo dovoleno se oženit. A láska mezi nimi okamžitě vzplane znovu. Znovuobjevené štěstí má však háček: mladá vdova je totiž také bohatou vdovou a Danilo se obává  možného podezření, že chce pouze její peníze.

"Housle hrají, ret co tají - mám tě rád."
Danilo přísahá, že nikdy nebude vyznávat „Miluji Tě.“ Z této myšlenky v libretu Victora Léona vytvořil Lehár jeden z nekrásnějších valčíků...

...celý článek




© 2019 Severočeské divadlo, design & code by Marek Russ