• HERNÍ PLÁN

    
poutstčtsone
25262728123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031


  • REZERVAČNÍ SYSTÉM

Pro on-line rezervaci vstupenek slouží jako přihlašovací jméno Váš e-mail, použitý dříve při registraci do klubu přátel divadla, heslo je stejné jako do klubu přátel divadla.

V případě zapomenutého či nesprávného hesla lze vygenerovat nové heslo a poslat si jej na e-mail. Je také možné provést novou registraci s novým e-mailem.


plakát ABO 2018/19
plakát ABO 2018/19
foto: www.operabalet.cz



MAPA:



ZVEME VÁS NA:


NABUCCO
speciální host Olga Zhigmitova



ONDŘEJ HAVELKA




    obrazek




PARTNEŘI A SPONZOŘI
SEVEROČESKÉHO DIVADLA:

Ústecký kraj Ústí nad Labem ostatní partneři

  • VALNÁ HROMADA

Jednatel společnosti Severočeské divadlo s.r.o. svolává řádnou valnou hromadu společnosti na den 29.1. 2019 v 10,00 hod. Jednání se uskuteční v historické budově Severočeského divadla s.r.o. v Ústí nad Labem, Lidické náměstí 1710/10 ve 2. patře.

další dokumenty k VH zde...

  • NEVÁHEJTE...

VESELÁ VDOVA
28.4 2019 17:00h - Ústí nad Labem


  • PREMIÉRA PŘEDSTAVENÍ

plakát - Veselá vdova
plakát - Veselá vdova
foto: www.operabalet.cz

více o tomto titulu...

Představení muzikálu
„Noc na Karlštejně“
finančně podporuje společnost

  • ARCHIV AKTUALIT



FOTOGRAF ÚSTECKÉHO DIVADLA:




NAŠI PARTNEŘI:








UPOZORNĚNÍ DIVÁKŮM !!! Březnové představení muzikálu Casanova je z technických důvodů přeloženo na 23. 4. v 19 hodin.
Vstupenky zůstávají v platnosti - děkujeme za pochopení.

8 OTÁZEK PRO CHOREOGRAFA A ŠÉFA BALETU VLADIMÍRA NEČASE

Vladimír Nečas, šéf baletu MDÚL (únor 2004)
Vladimír Nečas, šéf baletu MDÚL (únor 2004)
foto:
Louskáček se vrací na ústecké jeviště po 5 letech od svého posledního uvedení a shodou okolností se potkává na repertoáru s dalším baletem P.I.Čajkovského. Čím je Louskáček význačný v jejich vzájemném porovnání?
    Ano, Louskáček se vrací po 5 letech a tentokrát ho baletní soubor vytváří ve spolupráci s dětským baletním studiem SD Ústí nad Labem. Uzavírá řadu baletů Čajkovského, do které patří  Spící krasavice a Labutí jezero, které naši diváci mohli a mohou vidět. Jde o balet také klasický, ale viděný dětským zrakem, hrdinou je dívenka, která ještě žije v dětském světě, ale má již své romantické, dívčí sny.

Setkal jste se s tímto titulem již dříve, jako tanečník i později jako choreograf ?
    Jako tanečník jsem se samozřejmě setkal s tímto titulem několikrát. První má role byla právě myška v tomto baletu, když jsem chodil do baletní přípravky ND v Praze, pak na studiích v Petrohradě jsem tančil kavalíry ve školním představení a nakonec v baletu ND Praha jako dospělý tanečník.

Z čeho vychází vaše choreografická koncepce? Preferujete spíše „klasiku“?
    Vychází z klasiky, nelze asi říci, že ji preferuji nebo nepreferuji. Jde o vkus a přístup k látce, kterou je zde hudba Čajkovského. Jistě by šlo pojmout Louskáčka třeba jako taneční divadlo - sondu do duše dospívající dívky, ale já jsem názoru, že poezie hudby si říká právě o klasické ztvárnění.

Někteří členové ústeckého baletního souboru jsou absolventy pražské konzervatoře, kde působíte jako pedagog už 17 let. Jak prožíváte setkání se svými žáky?
    Svých žáků mám v Ústí několik, známe se dlouho a rozumíme si většinou dobře a pokud ne, tak si dovedeme promluvit s oboustrannou upřímností. Na Taneční konzervatoři hlavního města Prahy vyučuji od r. 1990, své žáky samozřejmě rád vidím na jevišti a i v sále, ale nejen je, snažím si nalézt pozitivní přístup ke každému členu našeho malého baletního kolektivu.

Balet je pro vás více radost nebo dřina?
    Radost. Hudba, zvuk živého orchestru, divadlo, vůně zákulisí včetně zaprášených sufit, možnost něco vytvořit a být u procesu zrodu představení, pomoci zkušeným i mladým tanečníkům najít svou polohu role a pomoci jim i technickou radou, to jsou věci, které mi nezevšedněly a vážím si jich. Někdy jsem unaven, ale pokud vidím dobrý výsledek, na únavu rychle zapomínám.

Kdy jste se rozhodoval pro taneční dráhu – jak to bylo? Předcházelo něco,  nějaké zájmové kroužky?
    Zdědil jsem náklonnost k tanci a baletu po mé matce, která tančila v ND a zažila i např. Sašu Machova a spoustu jiných mistrů tance. S ní jsem již jako dítě chodil do divadla, když ona tančila a nasával atmosféru představení. Hudba byla pro mne něco kouzelného a já jsem chtěl moci jednou na tuto krásnou hudbu tančit. Nelituji, že se mi to podařilo, tím spíše, že jsem u divadla poznal i pár výjimečných lidí po lidské i profesní stránce. I když někteří jsou již bohužel na „druhé straně“, nikdy na ně nezapomenu.

Po dlouhé aktivní dráze tanečníka jste se stal choreografem, posléze šéfem baletu. Jak k tomu došlo?
    Přirozeným během času. Po skončení aktivní dráhy sólisty baletu ND Praha jsem učil klasický tanec a scénickou praxi klasického tance na Taneční konzervatoři a dostal jsem nabídku na místo baletního mistra v Liberci v divadle F.X.Šaldy. Po roce jsem se dozvěděl o konkurzu na místo šéfa baletu v Severočeském divadle opery a baletu Ústí nad Labem a v roce 2000 jsem se jím stal. Choreografiemi jsem se začal zabývat až po několika sezónách v našem divadle a to na přímé vyzvání bývalého ředitele SD Petra Jonáše. Dobře si uvědomuji, jak je těžké vytvořit smysluplnou choreografii a nelepit jen kroky. Proto jsem měl a mám velkou pokoru před výzvou něco postavit a tím více, jde-li o celovečerní titul.
    Vesměs jde o klasické balety, kde je běžné využívat částí dochovaných choreografií tradičních, prostě proto, že jsou natolik dokonalé a stylové, že je třeba diváky s nimi seznamovat. Naopak jiné části baletu, lze podle mého názoru ztvárnit vlastním přístupem, ovšem při zachování stylu, tak, aby takové dílo mělo jednu tvář a styl. Třeba balet Coppélia jsem kromě dvou sólových partů postavil zcela podle vlastní představy.

Na co, jako choreograf, máte chuť do příštích sezón?
    Chuť a reálné možnosti, či potřeby, jsou dvě rozdílné strany mince. Nutnost kompromisu mezi těmito aspekty je dnes všudypřítomná v každém divadle. Proto je třeba myslet především na diváka a nabídnout mu to, co uvidí rád a co ho zaujme, ovšem bez laciného podbízení. Samozřejmá je úzká spolupráce s ředitelem a naším dramaturgem.
Nebudu zatím konkrétní, ale věřte, že na to co balet nabídne v příštích sezónách, myslím velmi často a ve velmi konkrétních rysech.





Výňatky z kritik STADTHEATER FÜRTH

PTÁČNÍK - STADTHEATER FÜRTH
Psáno z představení Thalia Theater Wien 18. 5. 2018
(výňatky 2 recenze)

Der Opernfreund
V rámci svého velkého turné hostoval Thalia Theater Wien v koprodukci s Operou Ústí nad Labem. A znovu měl intendant Werner Můller šťastnou ruku. Smrncovním představením plným elánu, věrným předloze, s převažně vynikajícími hlasy, bylo publikum ve Fůrthu více než hýčkané.

... Orchestr tohoto zájezdového divadla řídil lehkou, ale přesto pevnou rukou Milan Kaňák. Někdy snad trochu bouřlivěji, ke zpěvákům zvukově ne zcela přívětivě, ale to pouze V několika okamžicích. Celkově viděno má však svůj tým v orchestřišti stále v rukou a orchestr také hraje správně diferencované a šmrncovně.

Sborové nastudování je dílem Jana Snítila; nedovolil si žádné výkyvy a svůj sbor měl pevně v rukou.

Manfred Drescher 30.05.2018

ÚNOS ZE SERAILU - STADTHEATER FÜTH
Psáno z provedení 02.02.2019
(výňatky z recenze)

Der Opernfreund

....Nenápadne' a tím působivě bylo nastudování sboru Janem Snítilem. Všichni jsou vzájemně více než stateční.

...Jedním z prvních plusových bodů představení je rozhodně orchestr. Lze konstatovat, že hudebníci jsou evidentně sehrání a s hudbou si vzájemně...

...celý článek

Thalia Theater Wien nadchnul s Lehárovou „Veselou vdovou“

Thalia Theater Wien begeisterte mit Lehárs \
Thalia Theater Wien begeisterte mit Lehárs \"Die lustige Witwe\"
     V umělecké rovině vychází myšlenka Evropské unie skvěle: v koprodukci s Operou Ústí nad Labem (univerzitní město v Severních Čechách) a Komorní operou Praha se ve čtvrtek představil ve vyprodaném Schweinfurter Theater s mistrovskou Lehárovou operetou Veselá vdova Thalia Theater Wien.
     Publikum se velmi rádo nechalo přenést do Paříže roku 1905: těšilo se z omamného opojení Lehárových tónů a z turbulentního obchodování s láskou, žárlivostí, intrikami – i happyendem ve třetím jednání.
     Tajemník velvyslanectví hrabě Danilo se na plese znovu potkává se svou dřívější láskou, nyní ovdovělou Hanou Glawari, se kterou mu vzhledem k jeho vznešenému původu nebylo dovoleno se oženit. A láska mezi nimi okamžitě vzplane znovu. Znovuobjevené štěstí má však háček: mladá vdova je totiž také bohatou vdovou a Danilo se obává  možného podezření, že chce pouze její peníze.

"Housle hrají, ret co tají - mám tě rád."
Danilo přísahá, že nikdy nebude vyznávat „Miluji Tě.“ Z této myšlenky v libretu Victora Léona vytvořil Lehár jeden z nekrásnějších valčíků...

...celý článek

Pěvkyně Michaela Katráková: Má Veselá vdova? Konečně neumírám!

ÚSTECKÝ DENÍK:

...

...celý článek

speciální host v roli Feneny

v opeře NABUCCO - 15.4. 2019 - Olga Zhigmitova 
mezzosopranistka Olga Zhigmitova
mezzosopranistka Olga Zhigmitova

Studovala v Petrohradě na Konzervatoři N. A. Rimského-Korsakova ve třídě prof. Evgenie Perlasové. V letech 1996 - 2000 pokračovala ve studiu na Akademii P. I. Čajkovského v Ulan-Ude (Burjatsko) se specializací dirigování a hra na klavír. 

Mistrovské kurzy: 2016-2017 Guram Kvitsiniya, Elena Nosková, Olivera Miljakovič, Vladimír Chernov. 

Ceny a ocenění:

2009 - Gran-Prix v pěvecké soutěži "Sibirian Romansiade", Tomsk (Rusko)
2009 - I. cena Festivalu "Romanceade" v Moskvě (Rusko)
2009 - účast na Festivalu L.v. Beethovena ve Varšavě (Polsko)
2016 - Cena "Mezinárodní pěvecká soutěže Vissi d'Arte " v Praze (Česká republika)
2016 - účast ve finále mezinárodní soutěže "Concours de Bel Canto Vincenzo Bellini" v Marseille (Francie) 

Umělecké působení:

2009-2017 - sólistka ve Státním divadle Ulan-Ude, Burjatsko.
Od roku 2009 sólistka různých koncertů v Rusku (Petrohrad - Mariinské divadlo, Moskva - Natalia Saz) a operních představení (Irkutsk, Tomsk, Krasnojarsk, Novosibirsk, Chita) i v republikách Burjatsko i Jakutsko, ale i v zahraničí (Mongolsko, Francie). 




© 2019 Severočeské divadlo, design & code by Marek Russ