• HERNÍ PLÁN

    
poutstčtsone
25262728123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031


  • REZERVAČNÍ SYSTÉM

Pro on-line rezervaci vstupenek slouží jako přihlašovací jméno Váš e-mail, použitý dříve při registraci do klubu přátel divadla, heslo je stejné jako do klubu přátel divadla.

V případě zapomenutého či nesprávného hesla lze vygenerovat nové heslo a poslat si jej na e-mail. Je také možné provést novou registraci s novým e-mailem.


plakát ABO 2018/19
plakát ABO 2018/19
foto: www.operabalet.cz



MAPA:



ZVEME VÁS NA:


NABUCCO
speciální host Olga Zhigmitova



ONDŘEJ HAVELKA




    obrazek




PARTNEŘI A SPONZOŘI
SEVEROČESKÉHO DIVADLA:

Ústecký kraj Ústí nad Labem ostatní partneři

  • VALNÁ HROMADA

Jednatel společnosti Severočeské divadlo s.r.o. svolává řádnou valnou hromadu společnosti na den 29.1. 2019 v 10,00 hod. Jednání se uskuteční v historické budově Severočeského divadla s.r.o. v Ústí nad Labem, Lidické náměstí 1710/10 ve 2. patře.

další dokumenty k VH zde...

  • NEVÁHEJTE...

CASANOVA
23.4 2019 19:00h - Ústí nad Labem


  • PREMIÉRA PŘEDSTAVENÍ

plakát - Veselá vdova
plakát - Veselá vdova
foto: www.operabalet.cz

více o tomto titulu...

Představení muzikálu
„Noc na Karlštejně“
finančně podporuje společnost

  • ARCHIV AKTUALIT



FOTOGRAF ÚSTECKÉHO DIVADLA:




NAŠI PARTNEŘI:








UPOZORNĚNÍ DIVÁKŮM !!! Březnové představení muzikálu Casanova je z technických důvodů přeloženo na 23. 4. v 19 hodin.
Vstupenky zůstávají v platnosti - děkujeme za pochopení.

Věra Páchová /alt/

Věra Páchová - sólistka opery

Věra Páchová - sólistka opery
foto:
 Absolventka FF Univerzity Palackého v Olomouci, obor hudební výchova - němčina. Zde se blíže seznámila se zpěvem v rámci semináře hlasové výchovy.  V letech 1975 – 1980 vyučovala na ústeckém gymnáziu v Jateční ulici. Protože neuměla hospodařit s hlasem a začala o něj přicházet, bylo nutné vyhledat pomoc. Někoho, kdo by poradil, jak správně zacházet s hlasem. Byla jí doporučena prof. Jitka Švábová, působící na ústecké hudební škole. K ní Věra Páchová začala docházet na hodiny zpěvu a brzy dostala pracovní nabídku od ústeckého divadla. V roce 1980 se stala členkou sboru ústecké opery a o šest let později sólistkou opery. Nové sólové role připravovala s Hanou Doubravskou.

Hostovala v mnoha operních domech. Byla stálým hostem Státní opery Praha, vystupovala v Olomouci, v Liberci a v Plzni. Zpívala v mnoha evropských zemích a v Japonsku. Věnuje se koncertní činnosti, a to především oratorní tvorbě.

Vyučovala sólový zpěv na Katedře hudební výchovy Univerzity Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem. Obor byl však pro nedostatek financí zrušen. V budoucnosti by se ráda vrátila k pedagogické činnosti, neboť je přesvědčená, že má co předat a tato práce ji baví.
   
 V současnosti žije se svým manželem v Ústí nad Labem. Volné chvíle tráví s přáteli, část svého času věnuje různým turistickým aktivitám, učí se španělsky. Jejím hlavním zájmem je samozřejmě rodina a děti. Momentálně, jako každá babička, tíhne nejvíce ke svým vnoučatům.

V sezóně 2010/2011 se představí ve Verdiho opeře Il Trovatore (Trubadúr), která je pro ni srdeční záležitostí, a těší se rovněž na roli v Delibesově opeře Lakmé.


DOTAZNÍK

Životní krédo: Žít a nechat žít.
Oblíbený balet: Cikánské kořeny/í, od dětství Louskáček
Oblíbená opera: Pucciniho Tosca
Ráda si přečtu: Pokud mám čas, tak cokoli.
Ráda sleduji: Toulavou kameru a Všechnopárty
Ráda poslouchám: Country a Uhlíře
Oblíbená činnost: přátelská setkání spojená s výlety
Ideální dovolená: Klidná, kdekoli s milými lidmi.
Pokud bych nebyla operní pěvkyní, pravděpodobně bych byla: Učitelka s aprobací Hudební výchova - Němčina.
Za svůj největší úspěch považuji: Spokojenou rodinu, báječného manžela, dvě skvělé děti a dvě nádherná vnoučata.
Kdo mě nejvíce ovlivnil: Nejvíce mne v začátcích ovlivnila paní profesorka Jitka Švábová, která mě nasměrovala na uměleckou dráhu.
První vystoupení na jevišti: Ve čtyřech letech v olomouckém dětském baletu – Louskáček.
První vystoupení v ústeckém divadle: Ve sboru opery, už nevím v čem.
Vysněná role: Dnes už žádná, ale nezlobila bych se za Kostelničku.
Na své profesi si cením: Pestrosti, možnosti poznávat stále nové lidi a dvou měsíců prázdnin.
Nevýhoda mého povolání: Nemohu si vzít volno bez ohledu na divadelní provoz.
Kuriozita z představení: Noha v sádře, po pádu ze schodů.
Vzkaz mým příznivcům: Zůstaňte i nadále.                      


REPERTOÁR:

Opera
Bedřich Smetana:
Prodaná nevěsta – Háta
Hubička – Martinka
Tajemství – Panna Róza
Antonín Dvořák: Rusalka - Ježibaba
Čert a Káča – Káča
Leoš Janáček: Její pastorkyňa – Stařenka Buryjovka
Káťa Kabanová – Kabanicha
Bohuslav Martinů: Ženitba – Fjokla
Hry o Marii – Archanděl Gabriel, Matka Boží
Luboš Fišer: Lancelot – Matka
Christoph Willibald Gluck: Ifigenie v Aulidě – Klytaimnestra
Domenico Cimarosa: Tajné manželství – Fidalma
Georg Fridrich Händel: Xerxes – Arsamenes
Wolfgang Amadeus Mozart: Figarova svatba – Marcellina
Kouzelná flétna – 3. Dáma
Friedrich Flotow: Marta – Nancy
Richard Wagner: Bludný Holanďan – Mary
Petr Iljič Čajkovskij: Piková dáma – Hraběnka
Evžen Oněgin – Filipěvna
Georges Bizet : Carmen – Carmen, Mercedes
Jacques Offenbach: Hoffmannovy povídky – Niklas, matčin zjev
Daniel Francois Esprit Auber: Fra Diavolo – Pamela
Ambroise Thomas : Mignon – Frederic
Charles Gounod: Faust a Markétka – Marta
Gioacchino Rossini: Lazebník sevillský – Marcelina
Italka v Alžíru – Zulma
Giuseppe Verdi : La Traviata – Flora
Rigoletto – Maddalena
Maškarní ples – Ulrika
Don Carlos – Eboli
Trubadúr – Azucena
Aida – Amneris
Othello – Emilia
Giacomo Puccini: Madama Butterfly – Suzuki
Sestra Angelika – kněžna
Gianni Schicchi – Zita
Plášť – La Frugola
Robert Ward: Čarodějky – Elizabeth Proctor

Opereta
Paul Burghard – Ohňostroj – teta Berta
Johann Strauss: Netopýr – Orlowski
Cikánský baron - Cipra
Jacques Offenbach: Orfeus v podsvětí – Veřejné mínění
Emerich Kálmán: Čardášová princezna – Cilka
Florimon Hervé: Mamzelle Nitouche – Matka představená

Muzikál
Jule Styne: Sugar – Sweet Sue
Michael Stewart: Hello, Dolly! – Ernestina Moneyová
Burton Lane: Divotvorný hrnec – Bellinda
Frederick Loewe: My Fair Lady – paní Pearceová

Oratoria
Giuseppe Verdi: Requiem - alto solo
Wolfgang Amadeus Mozart: Requiem - alto solo
Antonín Dvořák: Stabat mater - alto solo
Ludwig van Beethoven: 9. symfonie - alto solo

 

Připravila Denisa Dologhová






Thalia Theater Wien nadchnul s Lehárovou „Veselou vdovou“

Thalia Theater Wien begeisterte mit Lehárs \
Thalia Theater Wien begeisterte mit Lehárs \"Die lustige Witwe\"
     V umělecké rovině vychází myšlenka Evropské unie skvěle: v koprodukci s Operou Ústí nad Labem (univerzitní město v Severních Čechách) a Komorní operou Praha se ve čtvrtek představil ve vyprodaném Schweinfurter Theater s mistrovskou Lehárovou operetou Veselá vdova Thalia Theater Wien.
     Publikum se velmi rádo nechalo přenést do Paříže roku 1905: těšilo se z omamného opojení Lehárových tónů a z turbulentního obchodování s láskou, žárlivostí, intrikami – i happyendem ve třetím jednání.
     Tajemník velvyslanectví hrabě Danilo se na plese znovu potkává se svou dřívější láskou, nyní ovdovělou Hanou Glawari, se kterou mu vzhledem k jeho vznešenému původu nebylo dovoleno se oženit. A láska mezi nimi okamžitě vzplane znovu. Znovuobjevené štěstí má však háček: mladá vdova je totiž také bohatou vdovou a Danilo se obává  možného podezření, že chce pouze její peníze.

"Housle hrají, ret co tají - mám tě rád."
Danilo přísahá, že nikdy nebude vyznávat „Miluji Tě.“ Z této myšlenky v libretu Victora Léona vytvořil Lehár jeden z nekrásnějších valčíků...

...celý článek

FOTO: Generálka operety Veselá vdova

Ústecký deník:
...

...celý článek

Výňatky z kritik STADTHEATER FÜRTH

PTÁČNÍK - STADTHEATER FÜRTH
Psáno z představení Thalia Theater Wien 18. 5. 2018
(výňatky 2 recenze)

Der Opernfreund
V rámci svého velkého turné hostoval Thalia Theater Wien v koprodukci s Operou Ústí nad Labem. A znovu měl intendant Werner Můller šťastnou ruku. Smrncovním představením plným elánu, věrným předloze, s převažně vynikajícími hlasy, bylo publikum ve Fůrthu více než hýčkané.

... Orchestr tohoto zájezdového divadla řídil lehkou, ale přesto pevnou rukou Milan Kaňák. Někdy snad trochu bouřlivěji, ke zpěvákům zvukově ne zcela přívětivě, ale to pouze V několika okamžicích. Celkově viděno má však svůj tým v orchestřišti stále v rukou a orchestr také hraje správně diferencované a šmrncovně.

Sborové nastudování je dílem Jana Snítila; nedovolil si žádné výkyvy a svůj sbor měl pevně v rukou.

Manfred Drescher 30.05.2018

ÚNOS ZE SERAILU - STADTHEATER FÜTH
Psáno z provedení 02.02.2019
(výňatky z recenze)

Der Opernfreund

....Nenápadne' a tím působivě bylo nastudování sboru Janem Snítilem. Všichni jsou vzájemně více než stateční.

...Jedním z prvních plusových bodů představení je rozhodně orchestr. Lze konstatovat, že hudebníci jsou evidentně sehrání a s hudbou si vzájemně...

...celý článek

Pěvkyně Michaela Katráková: Má Veselá vdova? Konečně neumírám!

ÚSTECKÝ DENÍK:

...

...celý článek




© 2019 Severočeské divadlo, design & code by Marek Russ