• HERNÍ PLÁN

    
poutstčtsone
2627282930311
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30123456


  • REZERVAČNÍ SYSTÉM

Pro on-line rezervaci vstupenek slouží jako přihlašovací jméno Váš e-mail, použitý dříve při registraci do klubu přátel divadla, heslo je stejné jako do klubu přátel divadla.

V případě zapomenutého či nesprávného hesla lze vygenerovat nové heslo a poslat si jej na e-mail. Je také možné provést novou registraci s novým e-mailem.





MAPA:



ZVEME VÁS NA:





    obrazek




PARTNEŘI A SPONZOŘI
SEVEROČESKÉHO DIVADLA:

Ústecký kraj Ústí nad Labem ostatní partneři

  • INSCENACE TRISTAN UND ISOLDE:
    SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY:



  • NEVÁHEJTE...

FRIDA
11.12 2020 19:00h - Ústí nad Labem


  • PREMIÉRA PŘEDSTAVENÍ

Tristan und Isolde - plakát
Tristan und Isolde - plakát
foto: www.operabalet.cz

více o tomto titulu...

Představení muzikálu
„Noc na Karlštejně“
finančně podporuje společnost

  • ARCHIV AKTUALIT



FOTOGRAF ÚSTECKÉHO DIVADLA:




NAŠI PARTNEŘI:








Vážení přátelé našeho divadla, 
u příležitosti oslav státního svátku Dne boje za svobodu a demokracii a Mezinárodního dne studentstva jsme si pro Vás připravili Komorní koncert ve kterém vystoupí smyčcový kvintet, dechový kvintet a žesťový soubor. 

Koncert byl zveřejněn 17.listopadu 2020 v 19h. 

Mediálním partnerem a také tvůrcem videa je Regionální televize Ústecka.


Koncert lze sledovat také jako událost na facebooku. nebo přímo na youtube.




Dle opatření vlády ohledně šíření Covid-19 jsou zrušena nejen všechna představení, ale uzavřen i předprodej a to zatím do 12. prosince. Vstupenky je možné rezervovat pouze online. Pokud dojde k rozvolnění a aktuální situace se natolik zlepší, že divadla budou znovu otevřena, bude obnoven i předprodej a tím i možnost vrácení vstupenek za neodehraná představení. Další informace k provozu divadla v následujícím období uveřejníme vždy na našem webu www.operabalet.cz. Děkujeme za pochopení


Richard Wagner: TRISTAN UND ISOLDE

(pohyb myší nad obrázkem=panning, i=popis, kliknutí=zvětšení fotky)
Příběh Tristana a Isoldy patří k nejslavnějším a nejkrásnějším milostným příběhům všech dob. V letech 1856–1859 vzniklo nejznámější hudebně‑dramatické zpracování tohoto námětu německým skladatelem Richardem Wagnerem. Ze středověkého eposu převzal Richard Wagner do svého libreta jen základní inspiraci, několik málo situací a jména hlavních postav. Jinak je jeho drama po literární stránce úplně novým a zcela svébytným ztvárněním tématu. O svém přístupu k ní autor napsal: „S plnou náruživostí ponořil jsem se jen do hlubin vnitřních duševních procesů a z tohoto nejintimnějšího centra světa ztvárnil jsem nebojácně jejích vnější formu. Život a smrt, veškerý význam a existence vnějšího světa závisí tu jedině na vnitřním hnutí duše.” Tímto citátem je Wagnerova koncepce Tristana stručně, ale v obrysech, dokonale charakterizována. Opera měla premiéru 10. 6.1865 v Mnichově a my ji tedy uvedeme po 155 letech od jejího prvního nastudování.

KDY HRAJEME:


sezóna 2020-2021:
  • 29.LEDEN 2021
    PÁTEK od 18:00h

    NA JEVIŠTI ÚSTECKÉHO DIVADLA
  • 31.LEDEN 2021
    NEDĚLE od 17:00h

    NA JEVIŠTI ÚSTECKÉHO DIVADLA
  • 5.ÚNOR 2021
    PÁTEK od 18:00h

    NA JEVIŠTI ÚSTECKÉHO DIVADLA
    • opera představení uvádíme v jazyce: němčina  
    • datum premiéry: 29.1. 2021  
    • režie: Andrea Hlinková   dirigent: Miloš Formáček   choreografie: Vladimír Gončarov   výtvarník scény: Miriam Struhárová   výtvarník kostýmů: Miriam Struhárová   sbormistr: Jan Snítil   asistent režie: Tomáš Christian Brázda   korepetice: Irina Lorenc, Jan Snítil  
    • OSOBY A OBSAZENÍ:   Král Marke: Zdeněk Plech / Pavel Vančura / Serguei Nikitine   Tristan: Nikolaj Višňakov / Jakub Pustina   Isolda: Eliška Weissová / Valeria Vaygant   Kurwenal: Richard Haan   Brangäna: Kateřina Jalovcová / Karla Bytnarová   Melot: Tomáš Christian Brázda / Jaroslav Kovacs   Pastýř: Jan Ondráček / Milan Vlček   Mladý námořník: Jan Ondráček / Milan Vlček
    ODKAZY PRO STAŽENÍ FOTOGRAFIÍ:





    Richard Haan /baryton/

    Richard Haan
    Richard Haan
    foto: Tamara Černá
    Narodil se ve východoslovenských Košicích. Pěvecké ostruhy získával soukromým studiem u profesora René Tučka a později u profesorky Jitky Švábové.

    Sólovou profesionální kariéru odstartoval v Ústí nad Labem rolí Escamilla v Bizetově opeře Carmen. K dalšímu uměleckému zdokonalování mu napomohl půlroční pobyt u
    profesora Ilji Josifova v Mezinárodním vokálním studiu v Sofii.

    Řada významných operních úkolů na něj čekala na scéně v Olomouci a následně pak v brněnské Janáčkově opeře. Několik let byl pak angažován ve Slovenském národním divadle v Bratislavě.

    Jeho současný repertoár zahrnuje více než sto dvacet barytonových rolí. K těm nejoblíbenějším patří Porgy (Porgy a Bess), Scarpia (Tosca), Don Giovanni a další titulní role v  operách Rigoletto, Macbeth, Nabucco, Falstaff, Simon Boccanegra, Jago v Othellovi, Holanďan v Bludném Holanďanovi, Telramund v Lohengrinovi, Jochanaan v Salome ad.

    Haanův baryton v průběhu let zazněl v řadě zahraničních operních divadel a koncertních domů. Připomeňme Vídeň, Salzburg, Berlín, Lipsko, Hamburg, Paříž, Madrid, Luxemburg, Gent, Amsterdam, San Sebastian, Bilbao, Budapest, Palermo, Edinburgh, Bergen, Kazaň,...

    ...celý článek


    Milan Vlček /tenor/

    Milan Vlček /tenor/
    Milan Vlček /tenor/
    foto: www.operabalet.cz
        Už v době studií na vysoké škole jsem v Komorní opeře Janáčkovy akademie muzických umění v Brně nastudoval roli ACISE v Händelově díle ACIS A GALATHEA  a  roli DONA JOSÉ  v Bizetově  CARMEN.

         Po ukončení studia jsem se v roce 1994 stal sólistou opery Městského divadla v Ústí nad Labem. Zde jsem vystoupil ve své první roli JENÍKA v opeře Bedřicha Smetany PRODANÁ NEVĚSTA. Potom následovaly role EDWINA v operetě E. Kálmána ČARDÁŠOVÁ PRINCEZNA, VÍTKA ve Smetanově TAJEMSTVÍ  a  BEPPA v  KOMEDIANTECH  R. Leoncavalla. V poslední době jsem tady vystoupil také jako RINUCCIO v opeře GIANNI SCHICCHI,  FAUST v Gounodově FAUSTU A MARKÉTĚ, VÉVODA v RIGOLETTU a také jako BARINKAY v operetě CIGÁNSKÝ BARON.

         V roce 1996 jsem nastoupil do stálého angažmá v Janáčkově opeře Národního divadla v Brně. Jako první roli jsem zde nastudoval DONA  OTTAVIA v  DONU GIOVANNIM  W. A. MOZARTA  a dále TAMINA v  KOUZELNÉ FLÉTNĚ, REMENDADA v  CARMEN, KORMIDELNÍKA v  BLUDNÉM HOLANĎANOVI, WALTERA v  TANNHÄUSEROVI, ISMAELA v  NABUCCU, ALFREDA  v  LA TRAVIATĚ,  NEMORINA  v  NÁPOJI LÁSKY, GONZALVA ve ŠPANĚLSKÉ HODINCE M. Ravela nebo Lyonela v MARTĚ...

    ...celý článek


    Valeria Vaygant /soprán/

    Valeria Vaygant /soprán/
    Valeria Vaygant /soprán/
    foto: www.operabalet.cz
    MgA.  Valeriya  Vaygant, je laureátka mezinárodní pěvecké soutěže Romansiáda a  divadelního festivalu “Paradize” z roku 2005. Absolvovala Novosibiřské státní  Akademie umění, studovala  u prof. Niny Lubyanovské. Od roku 2004 sólistkou Akademického divadla opery a baletu v Novosibířsku, kde nastudovala a ztvárnila celou řadu rolí jako Mikaelu v Bizetové Carmen, Taťánu v Čajkovském Oněginovi, Mimi  v La Boheme od Pucciniho, Cherubino v Figarově svatbě od Mozarta, Marfu v opeře „Carská nevěsta“ od Korsakova a jiné. Od roku 2007 je sólistkou Severočeského divadla s.r.o. kde zpívá vedoucí sopránový repertoár .

    V roce 2007 se poprvé objevila v širší nominaci na Cenu Thálie za ztvárnění  role Mikaely ( Severočeské divadlo Ústí nad Labem). Po druhé byla nominována v roce 2008 za operní výkon v rolí Batterfly . Po třetí v roce 2010 za výkon roli Mimi „La Boheme“.
     
    Do repertoáru pěvkyně spadají také jiné složité role pro lyrický až dramatický soprán a to Dezdemona v opeře Otello, Leonora v opeře Trubadur, Aida v opeře Aida, Tosca ve stejnojmenné opeře od Pucciniho, Senta v opeře “Bludný Holanďan“ od R. Wagner.

    Vystupovala na...

    ...celý článek


    Miloš Formáček /dirigent/

    Orchestr Severočeské divadlo, dirigent Miloš Formáček
    Orchestr Severočeské divadlo, dirigent Miloš Formáček
    foto: www.operabalet.cz
    Miloš Formáček – dirigent, se narodil v roce 1956, v hudební rodině (Jeho otec byl 1.fagotistou České filharmonie). V roce 1978 absolvoval na Konzervatoři v Praze klavír, kompozici a dirigování. Studia ukončil v roce 1983 na Akademii múzických umění v Praze u národního umělce, šéfdirigenta České filharmonie prof. Václava Neumanna.

    Miloš Formáček se zúčastnil několika mezinárodních mistrovských dirigentských kurzů, je laureátem několika dirigentských a skladatelských soutěží. V roce 1981 byl angažován jako dirigent Symfonického orchestru konzervatoře v Praze, se kterým mimo jiné koncertoval na hudebním festivalu v Bayreuthu. Na Konzervatoři v Praze vyučoval hudební teorii a dirigování, později také přednášel na Pedagogické fakultě Karlovy Univerzity a Univerzitě J. A. Komenského.

    V roce 1988 byl angažován jako dirigent, později šéfdirigent Hudebního divadla v Praze a průběžně hostoval především u význačných českých symfonických orchestrů, se kterými vystupoval doma i v zahraničí (Itálie, Rakousko, Belgie, Švýcarsko, Francie, Německo, Španělsko, Portugalsko, Holandsko aj.). V letech 2002-2006...

    ...celý článek





    © 2020 Severočeské divadlo, design & code by Marek Russ