• HERNÍ PLÁN

    
poutstčtsone
31123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
2829301234


  • REZERVAČNÍ SYSTÉM

Pro on-line rezervaci vstupenek slouží jako přihlašovací jméno Váš e-mail, použitý dříve při registraci do klubu přátel divadla, heslo je stejné jako do klubu přátel divadla.

V případě zapomenutého či nesprávného hesla lze vygenerovat nové heslo a poslat si jej na e-mail. Je také možné provést novou registraci s novým e-mailem.





MAPA:



ZVEME VÁS NA:

KONCERT SEV. TERASA
OPEN AIR SEVERNÍ TERASA




    obrazek




PARTNEŘI A SPONZOŘI
SEVEROČESKÉHO DIVADLA:

Ústecký kraj Ústí nad Labem ostatní partneři

  • INSCENACE TRISTAN A ISOLDA:
    SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY:



  • NEVÁHEJTE...

NOC NA KARLŠTEJNĚ
18.10 2020 17:00h - Ústí nad Labem


  • PREMIÉRA PŘEDSTAVENÍ

plakát Tristan a Isolda
plakát Tristan a Isolda
foto: www.operabalet.cz

více o tomto titulu...

Představení muzikálu
„Noc na Karlštejně“
finančně podporuje společnost

  • ARCHIV AKTUALIT



FOTOGRAF ÚSTECKÉHO DIVADLA:




NAŠI PARTNEŘI:








DŮLEŽITÉ  UPOZORNĚNÍ!
ZAHAJOVACÍ  KONCERT 22. ročníku Dnů české a německé kultury
se koná v „Císařském sále“ v budově ústeckého muzea.
Vstupenky zakoupené na tuto akci v divadle zůstávají v platnosti.

VSTUP DO BUDOVY DIVADLA POUZE S ROUŠKOU!

Richard Wagner: TRISTAN A ISOLDA

(pohyb myší nad obrázkem=panning, i=popis, kliknutí=zvětšení fotky)
Příběh Tristana a Isoldy patří k nejslavnějším a nejkrásnějším milostným příběhům všech dob. V letech 1856–1859 vzniklo nejznámější hudebně‑dramatické zpracování tohoto námětu německým skladatelem Richardem Wagnerem. Ze středověkého eposu převzal Richard Wagner do svého libreta jen základní inspiraci, několik málo situací a jména hlavních postav. Jinak je jeho drama po literární stránce úplně novým a zcela svébytným ztvárněním tématu. O svém přístupu k ní autor napsal: „S plnou náruživostí ponořil jsem se jen do hlubin vnitřních duševních procesů a z tohoto nejintimnějšího centra světa ztvárnil jsem nebojácně jejích vnější formu. Život a smrt, veškerý význam a existence vnějšího světa závisí tu jedině na vnitřním hnutí duše.” Tímto citátem je Wagnerova koncepce Tristana stručně, ale v obrysech, dokonale charakterizována. Opera měla premiéru 10. 6.1865 v Mnichově a my ji tedy uvedeme po 155 letech od jejího prvního nastudování.

KDY HRAJEME:


sezóna 2020-2021:
  • 9.ŘÍJEN 2020
    PÁTEK od 18:00h

    NA JEVIŠTI ÚSTECKÉHO DIVADLA
  • 11.ŘÍJEN 2020
    NEDĚLE od 17:00h

    NA JEVIŠTI ÚSTECKÉHO DIVADLA
  • 21.ŘÍJEN 2020
    STŘEDA od 18:00h

    NA JEVIŠTI ÚSTECKÉHO DIVADLA
  • 31.ŘÍJEN 2020
    SOBOTA od 17:00h

    NA JEVIŠTI ÚSTECKÉHO DIVADLA
    • opera představení uvádíme v jazyce: němčina  
    • datum premiéry: 9.10. 2020  
    • režie: Andrea Hlinková   dirigent: Miloš Formáček   choreografie: Vladimír Gončarov   výtvarník scény: Miriam Struhárová   výtvarník kostýmů: Miriam Struhárová   sbormistr: Jan Snítil   asistent režie: Tomáš Christian Brázda   korepetice: Irina Lorenc, Jan Snítil  
    • OSOBY A OBSAZENÍ:   Král Marke: Zdeněk Plech / Pavel Vančura / Serguei Nikitine   Tristan: Nikolaj Višňakov / Jakub Pustina   Isolda: Eliška Weissová / Valeria Vaygant   Kurwenal: Richard Haan   Brangäna: Kateřina Jalovcová / Karla Bytnarová   Melot: Tomáš Christian Brázda / Jaroslav Kovacs   Pastýř: Jan Ondráček / Milan Vlček   Mladý námořník: Jan Ondráček / Milan Vlček
    ODKAZY PRO STAŽENÍ FOTOGRAFIÍ:





    Valeria Vaygant /soprán/

    Valeria Vaygant (soprán) - při zkoušcena koncert 18.9.2007
    Valeria Vaygant (soprán) - při zkoušcena koncert 18.9.2007
    foto: www.operabalet.cz
    MgA.  Valeriya  Vaygant, je laureátka mezinárodní pěvecké soutěže Romansiáda a  divadelního festivalu “Paradize” z roku 2005. Absolvovala Novosibiřské státní  Akademie umění, studovala  u prof. Niny Lubyanovské. Od roku 2004 sólistkou Akademického divadla opery a baletu v Novosibířsku, kde nastudovala a ztvárnila celou řadu rolí jako Mikaelu v Bizetové Carmen, Taťánu v Čajkovském Oněginovi, Mimi  v La Boheme od Pucciniho, Cherubino v Figarově svatbě od Mozarta, Marfu v opeře „Carská nevěsta“ od Korsakova a jiné. Od roku 2007 je sólistkou Severočeského divadla s.r.o. kde zpívá vedoucí sopránový repertoár .

    V roce 2007 se poprvé objevila v širší nominaci na Cenu Thálie za ztvárnění  role Mikaely ( Severočeské divadlo Ústí nad Labem). Po druhé byla nominována v roce 2008 za operní výkon v rolí Batterfly . Po třetí v roce 2010 za výkon roli Mimi „La Boheme“.
     
    Do repertoáru pěvkyně spadají také jiné složité role pro lyrický až dramatický soprán a to Dezdemona v opeře Otello, Leonora v opeře Trubadur, Aida v opeře Aida, Tosca ve stejnojmenné opeře od Pucciniho, Senta v opeře “Bludný Holanďan“...

    ...celý článek


    Richard Wagner / hudební skladatel/

        Německý skladatel Richard Wagner patří k nejvýznamnějším osobnostem v dějinách hudby a především v dějinách opery. Patří k těm tvůrcům, kteří výrazně ovlivnili vývoj opery, k těm, jejichž tvorba zapůsobila na většinu svých současníků a k těm nemnoha tvůrcům, kteří se již za svého života stali svědky své nesmrtelnosti. Kult Wagnerův trvá dodnes, má své kladné i stinné stránky. Každopádně posuzovat osobnost Richarda Wagnera není jednoduché, těžko lze oddělovat jeho soukromý život od jeho tvorby (kompoziční i teoretické) a filosofických názorů. O složitosti této osobnosti svědčí i neuvěřitelné množství knih, které Wagnerovi byly věnovány. A vznikají stále další, které se nezabývají jen Wagnerem samotným, ale i jeho potomky a jejich rozháranými vztahy.
    Richard Wagner se narodil 22. května 1813 v Lipsku v rodině policejního aktuára, který zemřel půl roku po Richardově narození. Za jeho skutečného otce je považován herec a dramatik Ludwig Geyer, byť se jeho otcovství nikdy neprokázalo.

        Wagner od dětství vyrůstal obklopen hudbou a divadlem. Pomineme-li příležitostné studium hudby v Lipsku u C. T. Weinliga, musíme konstatovat, že byl samoukem. Jeho...

    ...celý článek

    Milan Vlček /tenor/

    Milan Vlček /tenor/
    Milan Vlček /tenor/
    foto: www.operabalet.cz
        Už v době studií na vysoké škole jsem v Komorní opeře Janáčkovy akademie muzických umění v Brně nastudoval roli ACISE v Händelově díle ACIS A GALATHEA  a  roli DONA JOSÉ  v Bizetově  CARMEN.

         Po ukončení studia jsem se v roce 1994 stal sólistou opery Městského divadla v Ústí nad Labem. Zde jsem vystoupil ve své první roli JENÍKA v opeře Bedřicha Smetany PRODANÁ NEVĚSTA. Potom následovaly role EDWINA v operetě E. Kálmána ČARDÁŠOVÁ PRINCEZNA, VÍTKA ve Smetanově TAJEMSTVÍ  a  BEPPA v  KOMEDIANTECH  R. Leoncavalla. V poslední době jsem tady vystoupil také jako RINUCCIO v opeře GIANNI SCHICCHI,  FAUST v Gounodově FAUSTU A MARKÉTĚ, VÉVODA v RIGOLETTU a také jako BARINKAY v operetě CIGÁNSKÝ BARON.

         V roce 1996 jsem nastoupil do stálého angažmá v Janáčkově opeře Národního divadla v Brně. Jako první roli jsem zde nastudoval DONA  OTTAVIA v  DONU GIOVANNIM  W. A. MOZARTA  a dále TAMINA v  KOUZELNÉ FLÉTNĚ, REMENDADA v  CARMEN, KORMIDELNÍKA v  BLUDNÉM HOLANĎANOVI, WALTERA v  TANNHÄUSEROVI, ISMAELA v  NABUCCU, ALFREDA  v  LA TRAVIATĚ,  NEMORINA  v  NÁPOJI LÁSKY, GONZALVA ve ŠPANĚLSKÉ HODINCE M. Ravela nebo Lyonela v MARTĚ...

    ...celý článek


    Valeria Vaygant /soprán/

    Valeria Vaygant /soprán/
    Valeria Vaygant /soprán/
    foto: www.operabalet.cz
    MgA.  Valeriya  Vaygant, je laureátka mezinárodní pěvecké soutěže Romansiáda a  divadelního festivalu “Paradize” z roku 2005. Absolvovala Novosibiřské státní  Akademie umění, studovala  u prof. Niny Lubyanovské. Od roku 2004 sólistkou Akademického divadla opery a baletu v Novosibířsku, kde nastudovala a ztvárnila celou řadu rolí jako Mikaelu v Bizetové Carmen, Taťánu v Čajkovském Oněginovi, Mimi  v La Boheme od Pucciniho, Cherubino v Figarově svatbě od Mozarta, Marfu v opeře „Carská nevěsta“ od Korsakova a jiné. Od roku 2007 je sólistkou Severočeského divadla s.r.o. kde zpívá vedoucí sopránový repertoár .

    V roce 2007 se poprvé objevila v širší nominaci na Cenu Thálie za ztvárnění  role Mikaely ( Severočeské divadlo Ústí nad Labem). Po druhé byla nominována v roce 2008 za operní výkon v rolí Batterfly . Po třetí v roce 2010 za výkon roli Mimi „La Boheme“.
     
    Do repertoáru pěvkyně spadají také jiné složité role pro lyrický až dramatický soprán a to Dezdemona v opeře Otello, Leonora v opeře Trubadur, Aida v opeře Aida, Tosca ve stejnojmenné opeře od Pucciniho, Senta v opeře “Bludný Holanďan“ od R. Wagner.

    Vystupovala na...

    ...celý článek





    © 2020 Severočeské divadlo, design & code by Marek Russ