• HERNÍ PLÁN

    
poutstčtsone
2930311234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930311


  • REZERVAČNÍ SYSTÉM

Pro on-line rezervaci vstupenek slouží jako přihlašovací jméno Váš e-mail, použitý dříve při registraci do klubu přátel divadla, heslo je stejné jako do klubu přátel divadla.

V případě zapomenutého či nesprávného hesla lze vygenerovat nové heslo a poslat si jej na e-mail. Je také možné provést novou registraci s novým e-mailem.


ABO 2019/2020
ABO 2019/2020
foto: www.operabalet.cz



MAPA:



ZVEME VÁS NA:



    obrazek




PARTNEŘI A SPONZOŘI
SEVEROČESKÉHO DIVADLA:

Ústecký kraj Ústí nad Labem ostatní partneři

  • NEVÁHEJTE...

NOC NA KARLŠTEJNĚ
15.9 2019 17:00h - Ústí nad Labem


  • PREMIÉRA PŘEDSTAVENÍ

Carmen - plakát 2019
Carmen - plakát 2019
foto: www.operabalet.cz

více o tomto titulu...

Představení muzikálu
„Noc na Karlštejně“
finančně podporuje společnost

  • ARCHIV AKTUALIT



FOTOGRAF ÚSTECKÉHO DIVADLA:




NAŠI PARTNEŘI:









Georges Bizet: CARMEN

(pohyb myší nad obrázkem=panning, i=popis, kliknutí=zvětšení fotky)
Toto mistrovské dílo neustále fascinuje nádhernou barevností orchestru, strhující dramatičností i úžasnými áriemi. Libretisté Henri Meilhac a Ludovic Halévy se inspirovali rozsáhlou novelou Prospera Meriméea - příběhem hrdé a sebevědomé femme fatale, rafinovaně předvádějící svou ženskost a smyslnost, jejíž svádění dohání hodného muže k pozvolnému úpadku. Vášně převedené Bizetem tak mistrně do tónů dávají lehce zapomenout, že skutečně „svobodná“ láska, jak ji se smrtícím účinkem požaduje hlavní hrdinka, nemůže existovat. Opera je nastudována ve francouzském originále. Režie se ujala Andrea Hlinková, dirigent Miloš Formáček. Účinkují sólisté, sbor, balet a orchestr Severočeského divadla v Ústí nad Labem.

KDY HRAJEME:


sezóna 2018-2019:
  • 24.SRPEN 2019
    SOBOTA od 20:00h

    NA ZÁJEZDU - Bratislava

  • sezóna 2019-2020:
  • 10.ŘÍJEN 2019
    ČTVRTEK od 19:00h

    NA JEVIŠTI ÚSTECKÉHO DIVADLA
    • opera představení uvádíme v jazyce: francouzština  
    • datum premiéry: 7.6. 2019  
    • libreto: Henri Meilhac, Ludovic Halévy   režie: Andrea Hlinková   dirigent: Miloš Formáček   choreografie: Vladimír Gončarov   výtvarník scény: Josef Jelínek   výtvarník kostýmů: Josef Jelínek   sbormistr: Jan Snítil  
    • OSOBY A OBSAZENÍ:   Carmen: Šárka Hrbáčková / Kateřina Jalovcová / Nina Gracheva   Don José: Nikolaj Višňakov / Milan Vlček   Escamillio: Richar Haan / Roman Krško / Michael Kubečka   Micaelle: Gabriela Kopperová / Noema Erba / Valeria Vaygant   Mercedes: Sylva Čmugrová / Eliška Zajícová   Frasquita: Zuzana Ballánová / Jarmila Baxová   Morales: Martin Matoušek / Michael Kubečka   Zuniga: Serguei Nikitine / Radek Krejčí   Dancairo: Martin Matoušek / Petr Matuszek   Remendado: Milan Vlček / Jaroslav Kovacs
    ODKAZY PRO STAŽENÍ FOTOGRAFIÍ:





    Petr Matuszek

    /Josef Herman, Hudební rozhledy 6/2014/

    Petr Matuszek
    Petr Matuszek
    foto: Hudební rozhledy
    Na poslední operetní premiéře v Severočeském divadle v Ústí nad Labem, revuální Růže z Argentiny Járy Beneše, odvedl jedinou pěknou roli vzteklého chlapáckého předáka ranče Cinta Nereze barytonista Petr Matuszek (1962). Nikdo další už nedokázal přehrávat postavy do patřičně obludné karika­tury, aby nebyly trapné. Stydno bylo z přehrávaného pomrkávání do publika, z obnošených šarží, ze ztráty vkusu. Věc strategie, umělecké cti a vkusu. Mnozí ústečtí diváci na premiéře vskutku hýkali blahem, ale byli i tací, kteří znechuceně odcházeli do šaten. Píšu to jen coby doklad Matuszekovy schopnosti učinit na jevišti cokoli, co je pro inscenaci potřebné, třeba i zlostně koulet očima a silácky tasit kolt, když je to zapotřebí, ale umí volit nejvhodnější prostředky a není tolik jako jiní odkázaný na jevištní i interpretační vedení. Záhy ukážeme, čím to zřejmě je, nyní konstatujme, že Matuszek absolvoval violu a zpěv na konzervatoři v Teplicích, že jeho učiteli zpěvu byli dlouholetý sólista ústecké opery Jan Vavruška a tenorista Národního divadla Jan Hlavsa. Vojnu si Matuszek odkroutil v AUS, v sezoně 1987/1988...

    ...celý článek


    Valeria Vaygant /soprán/

    Valeria Vaygant (soprán) - při zkoušcena koncert 18.9.2007
    Valeria Vaygant (soprán) - při zkoušcena koncert 18.9.2007
    foto: www.operabalet.cz
    MgA.  Valeriya  Vaygant, je laureátka mezinárodní pěvecké soutěže Romansiáda a  divadelního festivalu “Paradize” z roku 2005. Absolvovala Novosibiřské státní  Akademie umění, studovala  u prof. Niny Lubyanovské. Od roku 2004 sólistkou Akademického divadla opery a baletu v Novosibířsku, kde nastudovala a ztvárnila celou řadu rolí jako Mikaelu v Bizetové Carmen, Taťánu v Čajkovském Oněginovi, Mimi  v La Boheme od Pucciniho, Cherubino v Figarově svatbě od Mozarta, Marfu v opeře „Carská nevěsta“ od Korsakova a jiné. Od roku 2007 je sólistkou Severočeského divadla s.r.o. kde zpívá vedoucí sopránový repertoár .

    V roce 2007 se poprvé objevila v širší nominaci na Cenu Thálie za ztvárnění  role Mikaely ( Severočeské divadlo Ústí nad Labem). Po druhé byla nominována v roce 2008 za operní výkon v rolí Batterfly . Po třetí v roce 2010 za výkon roli Mimi „La Boheme“.
     
    Do repertoáru pěvkyně spadají také jiné složité role pro lyrický až dramatický soprán a to Dezdemona v opeře Otello, Leonora v opeře Trubadur, Aida v opeře Aida, Tosca ve stejnojmenné opeře od Pucciniho, Senta v opeře “Bludný Holanďan“...

    ...celý článek


    Režisér, dirigent a maminka mají vždycky pravdu, říká operní zpěvák Radek Krejčí

    NOVINKY.CZ:

    ...

    ...celý článek

    Jaroslav Kovacs /tenor/

    Jaroslav Kovacs - tenor

    Jaroslav Kovacs - tenor
    foto:
    Vystudoval sólový zpěv na Konzervatoři v Teplicích, u operní pěvkyně prof. Jitky Slavíčkové. Během studia již zkusil divadelní praxi na jevišti Krušnohorského divadla. Studium musel na rok přerušit kvůli povinnosti základní vojenské služby, a tak byl konkurzem přijat jako sólista Armádního uměleckého souboru. Poté pokračoval ve studiu a zároveň již pravidelně vystupoval jako člen umělecké agentury se sídlem v Mostě.
    Absolvoval vystoupením se Severočeskou filharmonií a také již hostoval v inscenacích Krušnohorského divadla (Země úsměvů, Fialka z Montmartru). Na agenturních koncertech interpretoval především písňovou tvorbu českých a světových autorů pro tenorový obor. V roce 1996 dostal nabídku hostovat v ústecké opeře, kde ztvárnil postavu Bola Baraňskiho v Nedbalově operetě Polská krev. Téhož roku byla Jaroslavu Kovacsovi nabídnuta stálá smlouva. Stal se tak předním tenoristou Severočeského divadla opery a baletu.
    Zde za dobu své působnosti vytvořil role ve 36 inscenacích, a to většinou role hlavní či titulní. Současně byl pozván k hostování a k spolupráci na rolích ve Státní opeře Praha a v Jihočeském divadle České Budějovice. S...

    ...celý článek





    © 2019 Severočeské divadlo, design & code by Marek Russ