• HERNÍ PLÁN

    
poutstčtsone
28293031123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031


  • REZERVAČNÍ SYSTÉM

Pro on-line rezervaci vstupenek slouží jako přihlašovací jméno Váš e-mail, použitý dříve při registraci do klubu přátel divadla, heslo je stejné jako do klubu přátel divadla.

V případě zapomenutého či nesprávného hesla lze vygenerovat nové heslo a poslat si jej na e-mail. Je také možné provést novou registraci s novým e-mailem.





MAPA:



ZVEME VÁS NA:

novoroční koncert
novoroční koncert




    obrazek




PARTNEŘI A SPONZOŘI
SEVEROČESKÉHO DIVADLA:

Ústecký kraj Ústí nad Labem ostatní partneři

  • INSCENACE KOUZELNÁ FLÉTNA:
    SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY:



  • NEVÁHEJTE...


  • PREMIÉRA PŘEDSTAVENÍ

Tristan und Isolde - plakát
Tristan und Isolde - plakát
foto: www.operabalet.cz

více o tomto titulu...

Představení muzikálu
„Noc na Karlštejně“
finančně podporuje společnost

  • ARCHIV AKTUALIT



FOTOGRAF ÚSTECKÉHO DIVADLA:




NAŠI PARTNEŘI:








Dle opatření vlády ohledně šíření Covid-19 jsou zrušena všechna představení do konce ledna 2021. Otevírací hodiny v předprodeji jsou zatím úterý a čtvrtek od 13.00 do 17.00 - je možnost vracet vstupenky za neodehraná představení. Další informace k provozu divadla v následujícím období uveřejníme vždy na našem webu www.operabalet.cz. Děkujeme za pochopení


Wolfgang Amadeus Mozart: KOUZELNÁ FLÉTNA

(pohyb myší nad obrázkem=panning, i=popis, kliknutí=zvětšení fotky)
Kouzelná flétna je poslední dílo Wolfganga Amadea Mozarta, které bylo poprvé uvedeno ve Vídni 30. září 1791 v Divadle Na Vídeňce. Německé libreto k opeře napsal Emanuel Schikaneder. Autoři vyšli z tradice starovídeňské kouzelné opery, jednoho z typů singspielu, zpěvohry kombinující zpívané a mluvené pasáže, v němž vedle postav ze světa lidí vystupovaly různé pohádkové bytosti i zvířata. Kouzelná flétna se stala nejslavnější ukázkou tohoto žánru nejen díky pohádkovému příběhu, ve kterém princ Tamino za pomoci kouzelné flétny a komického společníka Papagena hledá cestu k princezně Pamině, dceři Královny noci, ale také díky odkazům na zednářskou symboliku a v neposlední řadě díky Mozartově okouzlující hudbě. Rok po vídeňské premiéře se opera hrála i v Praze a to v budově dnešního Stavovského divadla 25. října 1792. Jde o jedno z nejhranějších děl světového operního repertoáru.

  • opera
  • datum premiéry: 16.2. 2018  
  • režie: Martin Otava   dirigent: Miloš Formáček, Jan Snítil   výtvarník scény: Martin Otava   výtvarník kostýmů: Dana Haklová, Jan Skalický   sbormistr: Jan Snítil  
  • OSOBY A OBSAZENÍ:   Královna Noci: Hana Chelberg/Tereza Štěpánková/Natalia Tkachuk   Pamina: Zuzana Ballánová/Gabriela Kopperová   Papagena: Viktória Ballánová/Gabriela Godarská/Monika Sommer   Tamino: Michal Bragagnolo/Jan Ondráček   Papageno: Martin Matoušek/Petr Matuszek   Sarastro: Josef Kovačič/Zdeněk Plech/Pavel Vančura   Monostatos: Jaroslav Kovacs/Hector Manuel Mir   Mluvčí: Radek Krejčí   První ozbrojenec: Jaroslav Kovacs/Milan Vlček   Druhý ozbrojenec: Otakar Hájek/Serguey Nikitine   První dáma: Jarmila Baxová/Soňa Godarská/Monika Sommerová   Druhá dáma: Hanna Zimina/Lucie Vagenknechtová   Třetí dáma: Jana Kubicová/Valeryia Vaygant   První chlapec: Jarmila Baxová/Soňa Godarská/Monika Sommerová   Druhý chlapec: Hanna Zimina/Lucie Vagenknechtová   Třetí chlapec: Jana Kubicová/Valeryia Vaygant   Kněží: Otakar Hájek / Jaroslav Kovacs / Serguey Nikitine / Milan Vlček
ODKAZY PRO STAŽENÍ FOTOGRAFIÍ:







Jaroslav Kovacs /tenor/

Jaroslav Kovacs - tenor

Jaroslav Kovacs - tenor
foto:
Vystudoval sólový zpěv na Konzervatoři v Teplicích, u operní pěvkyně prof. Jitky Slavíčkové. Během studia již zkusil divadelní praxi na jevišti Krušnohorského divadla. Studium musel na rok přerušit kvůli povinnosti základní vojenské služby, a tak byl konkurzem přijat jako sólista Armádního uměleckého souboru. Poté pokračoval ve studiu a zároveň již pravidelně vystupoval jako člen umělecké agentury se sídlem v Mostě.
Absolvoval vystoupením se Severočeskou filharmonií a také již hostoval v inscenacích Krušnohorského divadla (Země úsměvů, Fialka z Montmartru). Na agenturních koncertech interpretoval především písňovou tvorbu českých a světových autorů pro tenorový obor. V roce 1996 dostal nabídku hostovat v ústecké opeře, kde ztvárnil postavu Bola Baraňskiho v Nedbalově operetě Polská krev. Téhož roku byla Jaroslavu Kovacsovi nabídnuta stálá smlouva. Stal se tak předním tenoristou Severočeského divadla opery a baletu.
Zde za dobu své působnosti vytvořil role ve 36 inscenacích, a to většinou role hlavní či titulní. Současně byl pozván k hostování a k spolupráci na rolích ve Státní opeře Praha a v Jihočeském divadle České Budějovice. S...

...celý článek


Miloš Formáček /dirigent/

Orchestr Severočeské divadlo, dirigent Miloš Formáček
Orchestr Severočeské divadlo, dirigent Miloš Formáček
foto: www.operabalet.cz
Miloš Formáček – dirigent, se narodil v roce 1956, v hudební rodině (Jeho otec byl 1.fagotistou České filharmonie). V roce 1978 absolvoval na Konzervatoři v Praze klavír, kompozici a dirigování. Studia ukončil v roce 1983 na Akademii múzických umění v Praze u národního umělce, šéfdirigenta České filharmonie prof. Václava Neumanna.

Miloš Formáček se zúčastnil několika mezinárodních mistrovských dirigentských kurzů, je laureátem několika dirigentských a skladatelských soutěží. V roce 1981 byl angažován jako dirigent Symfonického orchestru konzervatoře v Praze, se kterým mimo jiné koncertoval na hudebním festivalu v Bayreuthu. Na Konzervatoři v Praze vyučoval hudební teorii a dirigování, později také přednášel na Pedagogické fakultě Karlovy Univerzity a Univerzitě J. A. Komenského.

V roce 1988 byl angažován jako dirigent, později šéfdirigent Hudebního divadla v Praze a průběžně hostoval především u význačných českých symfonických orchestrů, se kterými vystupoval doma i v zahraničí (Itálie, Rakousko, Belgie, Švýcarsko, Francie, Německo, Španělsko, Portugalsko, Holandsko aj.). V letech 2002-2006...

...celý článek


Milan Vlček /tenor/

Milan Vlček /tenor/
Milan Vlček /tenor/
foto: www.operabalet.cz
    Už v době studií na vysoké škole jsem v Komorní opeře Janáčkovy akademie muzických umění v Brně nastudoval roli ACISE v Händelově díle ACIS A GALATHEA  a  roli DONA JOSÉ  v Bizetově  CARMEN.

     Po ukončení studia jsem se v roce 1994 stal sólistou opery Městského divadla v Ústí nad Labem. Zde jsem vystoupil ve své první roli JENÍKA v opeře Bedřicha Smetany PRODANÁ NEVĚSTA. Potom následovaly role EDWINA v operetě E. Kálmána ČARDÁŠOVÁ PRINCEZNA, VÍTKA ve Smetanově TAJEMSTVÍ  a  BEPPA v  KOMEDIANTECH  R. Leoncavalla. V poslední době jsem tady vystoupil také jako RINUCCIO v opeře GIANNI SCHICCHI,  FAUST v Gounodově FAUSTU A MARKÉTĚ, VÉVODA v RIGOLETTU a také jako BARINKAY v operetě CIGÁNSKÝ BARON.

     V roce 1996 jsem nastoupil do stálého angažmá v Janáčkově opeře Národního divadla v Brně. Jako první roli jsem zde nastudoval DONA  OTTAVIA v  DONU GIOVANNIM  W. A. MOZARTA  a dále TAMINA v  KOUZELNÉ FLÉTNĚ, REMENDADA v  CARMEN, KORMIDELNÍKA v  BLUDNÉM HOLANĎANOVI, WALTERA v  TANNHÄUSEROVI, ISMAELA v  NABUCCU, ALFREDA  v  LA TRAVIATĚ,  NEMORINA  v  NÁPOJI LÁSKY, GONZALVA ve ŠPANĚLSKÉ HODINCE M. Ravela nebo Lyonela v MARTĚ...

...celý článek


Martin Otava /režisér/

    Narozen v Praze v roce 1963. Absolvoval na konzervatoři v Praze obory herectví a operní zpěv (včetně rozšíření o operetní specializaci). Později vystudoval magisterské studium na Akademii múzických umění v Praze – obor operní režie. Postupně působil jako sólista činohry ve Východočeském divadle v Pardubicích, Kolíně; byl sólistou pražského Divadla na Vinohradech a poté byl čtyři roky sólistou operety a muzikálu v Hudebním divadle v Karlíně.

Od roku 1991 je angažován ve Státní opeře Praha jako režisér (Nápoj lásky, La Gioconda, Lohengrin, Faust a Markétka, Trubadúr, Maškarní ples, Tosca, Lazebník Sevillský, Netopýr …). V ČR opakovaně působil v Národním divadle v Brně, v Divadle J. K. Tyla v Plzni, F. X. Šaldy v Liberci, jakož i v Severočeském divadle opery a baletu Ústí nad Labem (Ezio, Nápoj lásky, Eugen Oněgin, Xerxes, Paganini). Šest let umělecky vedl a režíroval pražský operní festival v Lichtensteinském paláci Opera Praha – Open Air, který spoluzakládal. V roce 2000 vytvořil ojedinělou režijně-scénickou koncepci pro amfiteatr v Lokti u Karlových Varů, kde od jeho znovuotevření v roce 2000 působí jako režisér všech operních produkcí.
...

...celý článek




© 2021 Severočeské divadlo, design & code by Marek Russ