• HERNÍ PLÁN

    
poutstčtsone
272829303112
3456789
10111213141516
17181920212223
2425262728291


  • REZERVAČNÍ SYSTÉM

Pro on-line rezervaci vstupenek slouží jako přihlašovací jméno Váš e-mail, použitý dříve při registraci do klubu přátel divadla, heslo je stejné jako do klubu přátel divadla.

V případě zapomenutého či nesprávného hesla lze vygenerovat nové heslo a poslat si jej na e-mail. Je také možné provést novou registraci s novým e-mailem.





MAPA:



ZVEME VÁS NA:







    obrazek




PARTNEŘI A SPONZOŘI
SEVEROČESKÉHO DIVADLA:

Ústecký kraj Ústí nad Labem ostatní partneři

  • NEVÁHEJTE...

CARMEN
28.3 2020 17:00h - Ústí nad Labem


  • PREMIÉRA PŘEDSTAVENÍ

Frida - plakát
Frida - plakát
foto: www.operabalet.cz

více o tomto titulu...

Představení muzikálu
„Noc na Karlštejně“
finančně podporuje společnost

  • ARCHIV AKTUALIT



FOTOGRAF ÚSTECKÉHO DIVADLA:




NAŠI PARTNEŘI:









Giuseppe Verdi: NABUCCO

(pohyb myší nad obrázkem=panning, i=popis, kliknutí=zvětšení fotky)
Nejúspěšnější představení Severočeského divadla poslední doby, které sklidilo četné úspěchy nejen v ČR ale i v zahraničí. Vášnivá a stále silná Verdiho hudba vypráví biblický příběh o utiskovaném židovském národu a jeho osvobození z babylonského zajetí, sbor Židů v této opeře patří k nejkrásnějším sborům celé operní literatury. Režie zkušeného Martina Dubovice, atraktivní kostýmy renomovaného Josefa Jelínka, scéna a celkové zpracování uspokojí i našeho nejnáročnějšího diváka.

  • opera - délka představení cca: cca 2.40 hod. představení uvádíme v jazyce: italština  
  • datum premiéry: 5.10. 2012  
  • libreto: Temistocle Solera   režie: Martin Dubovic   dirigent: Milan Kaňák   choreografie: Vladimír Nečas   výtvarník scény: Martin Víšek   výtvarník kostýmů: Josef Jelínek   sbormistr: Milan Kaňák  
  • OSOBY A OBSAZENÍ:   Nabucco: Nikolaj Někrasov   Ismael: Jaroslav Kovacs   Zachariáš: Serguei Nikitine   Abigail: Valeria Vaygant   Fenena: Barbora Kadlčíková / Lenka Schützová-Jarolímková   Velekněz: Petr Matuszek   Abdallo: Tomáš Brázda   Anna: Anna Klamo   Kněžky: Elena Mazanova – Simona Christianová / Natalia Vasina – Jana Jandorová (náhr. Mária Pánko   Vojáci: Vladimír Gončarov / Róbert Kiráy / Roberts Skujenieks / Milan Bednář / Marek Bobošík / Filip Rybár
ODKAZY PRO STAŽENÍ FOTOGRAFIÍ:





Nikolaj Někrasov /baryton/

Nikolaj Někrassov - sólista ústeckého divadla
Nikolaj Někrassov - sólista ústeckého divadla
foto:
(Nekrasov)

From Chicago Sun-Times,  Mar 7, 2005  CARMINA BURANA PERFORMANCE REVIEW by Hedy Weiss:
...Of the three soloists here, baritone Nikolai Nekrassov was best, and had a confident, powerful sound and a real sense of the dramatic....

Hudební rozhledy :
...Strhující momenty inscenace jsou tak spojeny především s charismatickou osobností
Nikolaje Někrasova – jeho Rigoletto se zalyká bolestí a přímo srší nenávistí...

 Absolvoval Akademii umění v Ufě (Rusko) v roce 1992.
Je držitelem řady cen mezinárodních pěveckých soutěži (Toulouse, Glinka-Rusko). Nominován na širší nominace Cen Thalie 2005 Marcello (Bohema) Liberec, 2009 Grjaznoj Carska Nevesta Opava a 2012 Nabucco Opava. Od roku 2001 působí v České republice, stálé angažmá má v Severočeském divadle opery a baletu v Ústí nad Labem. Spolupracuje s divadly v Opavě, České Budějovice, Plzeň, Liberec a Státní operou Praha. Podílí se na projektu AIDA MONUMENTAL OPERA ON FIRE.

    Z rolí, které vytvořil v České republice: Evgěnij Oněgin (Čajkovskij-Evžen Oněgin)-Ústí nad Labem 2002 Manon (Massenet - Comte Des Grieux) - Ústí nad Labem 2002 I Massnadieri (Verdi -...

...celý článek


Petr Matuszek

/Josef Herman, Hudební rozhledy 6/2014/

Petr Matuszek
Petr Matuszek
foto: Hudební rozhledy
Na poslední operetní premiéře v Severočeském divadle v Ústí nad Labem, revuální Růže z Argentiny Járy Beneše, odvedl jedinou pěknou roli vzteklého chlapáckého předáka ranče Cinta Nereze barytonista Petr Matuszek (1962). Nikdo další už nedokázal přehrávat postavy do patřičně obludné karika­tury, aby nebyly trapné. Stydno bylo z přehrávaného pomrkávání do publika, z obnošených šarží, ze ztráty vkusu. Věc strategie, umělecké cti a vkusu. Mnozí ústečtí diváci na premiéře vskutku hýkali blahem, ale byli i tací, kteří znechuceně odcházeli do šaten. Píšu to jen coby doklad Matuszekovy schopnosti učinit na jevišti cokoli, co je pro inscenaci potřebné, třeba i zlostně koulet očima a silácky tasit kolt, když je to zapotřebí, ale umí volit nejvhodnější prostředky a není tolik jako jiní odkázaný na jevištní i interpretační vedení. Záhy ukážeme, čím to zřejmě je, nyní konstatujme, že Matuszek absolvoval violu a zpěv na konzervatoři v Teplicích, že jeho učiteli zpěvu byli dlouholetý sólista ústecké opery Jan Vavruška a tenorista Národního divadla Jan Hlavsa. Vojnu si Matuszek odkroutil v AUS, v sezoně 1987/1988...

...celý článek


Valeria Vaygant /soprán/

Valeria Vaygant (soprán) - při zkoušcena koncert 18.9.2007
Valeria Vaygant (soprán) - při zkoušcena koncert 18.9.2007
foto: www.operabalet.cz
MgA.  Valeriya  Vaygant, je laureátka mezinárodní pěvecké soutěže Romansiáda a  divadelního festivalu “Paradize” z roku 2005. Absolvovala Novosibiřské státní  Akademie umění, studovala  u prof. Niny Lubyanovské. Od roku 2004 sólistkou Akademického divadla opery a baletu v Novosibířsku, kde nastudovala a ztvárnila celou řadu rolí jako Mikaelu v Bizetové Carmen, Taťánu v Čajkovském Oněginovi, Mimi  v La Boheme od Pucciniho, Cherubino v Figarově svatbě od Mozarta, Marfu v opeře „Carská nevěsta“ od Korsakova a jiné. Od roku 2007 je sólistkou Severočeského divadla s.r.o. kde zpívá vedoucí sopránový repertoár .

V roce 2007 se poprvé objevila v širší nominaci na Cenu Thálie za ztvárnění  role Mikaely ( Severočeské divadlo Ústí nad Labem). Po druhé byla nominována v roce 2008 za operní výkon v rolí Batterfly . Po třetí v roce 2010 za výkon roli Mimi „La Boheme“.
 
Do repertoáru pěvkyně spadají také jiné složité role pro lyrický až dramatický soprán a to Dezdemona v opeře Otello, Leonora v opeře Trubadur, Aida v opeře Aida, Tosca ve stejnojmenné opeře od Pucciniho, Senta v opeře “Bludný Holanďan“...

...celý článek


Nabucco - obsah opery

První dějství
V Šalamounově chrámu v Jeruzalémě naříká židovský lid nad svým osudem – obávají se nebezpečí, neboť je napadl Babylonský král Nabucco se svými vojsky. Vrchní židovský kněz Zachariáš uklidňuje lid tím, že Nabuccova dcera Fenena je jako rukojmí v jejich zajetí. - Babylonská vojska vstupují do Jeruzaléma a s nimi i druhá dcera Nabucca Abigail, která se chce pomstít izraelskému princi Ismaelovi za odmítnutí její lásky. - Babyloňané vtrhnou do chrámu, Zachariáš chce využít Feneny jako rukojmí, ale ta je Ismaelem osvobozena. On sám je pak všemi Židy označen za zrádce. Dochází k destrukci jeruzalémského chrámu a Židé jsou odvlečeni do zajetí do Babylonu.

Druhé dějství

Obraz první
Abigail se snaží intrikami získat pro sebe následnictví na babylonském trůně. Vychází však najevo, že není pravou Nabuccovou dcerou, ale pouhou otrokyní. Babylonští kněží ji však v nepřítomnosti krále vyzývají k usurpaci trůnu.

Obraz druhý
V zajetí Zachariáš získává Fenenu pro židovskou víru. Když se to dozví zajatí Židé, odpustí Ismaelovi, že ji v jeruzalemském chrámě zachránil. Abigail usurpuje Feneně královskou korunu, ale vše zhatí vrátivší se Nabucco  Proklíná zradu Babyloňanů i Židy,...

...celý článek




© 2020 Severočeské divadlo, design & code by Marek Russ