• HERNÍ PLÁN

    
poutstčtsone
2526272829301
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
303112345


  • REZERVAČNÍ SYSTÉM

Pro on-line rezervaci vstupenek slouží jako přihlašovací jméno Váš e-mail, použitý dříve při registraci do klubu přátel divadla, heslo je stejné jako do klubu přátel divadla.

V případě zapomenutého či nesprávného hesla lze vygenerovat nové heslo a poslat si jej na e-mail. Je také možné provést novou registraci s novým e-mailem.





MAPA:



ZVEME VÁS NA:





    obrazek




PARTNEŘI A SPONZOŘI
SEVEROČESKÉHO DIVADLA:

Ústecký kraj Ústí nad Labem ostatní partneři

  • NEVÁHEJTE...

SNĚHOVÁ KRÁLOVNA
29.12 2019 15:00h - Ústí nad Labem


  • PREMIÉRA PŘEDSTAVENÍ

Zasněžená romance plakát
Zasněžená romance plakát
foto: www.operabalet.cz

více o tomto titulu...

Představení muzikálu
„Noc na Karlštejně“
finančně podporuje společnost

  • ARCHIV AKTUALIT



FOTOGRAF ÚSTECKÉHO DIVADLA:




NAŠI PARTNEŘI:









Giuseppe Verdi: NABUCCO

(pohyb myší nad obrázkem=panning, i=popis, kliknutí=zvětšení fotky)
Nejúspěšnější představení Severočeského divadla poslední doby, které sklidilo četné úspěchy nejen v ČR ale i v zahraničí. Vášnivá a stále silná Verdiho hudba vypráví biblický příběh o utiskovaném židovském národu a jeho osvobození z babylonského zajetí, sbor Židů v této opeře patří k nejkrásnějším sborům celé operní literatury. Režie zkušeného Martina Dubovice, atraktivní kostýmy renomovaného Josefa Jelínka, scéna a celkové zpracování uspokojí i našeho nejnáročnějšího diváka.

KDY HRAJEME:


sezóna 2019-2020:
  • 9.PROSINEC 2019
    PONDĚLÍ od 19:00h

    NA JEVIŠTI ÚSTECKÉHO DIVADLA
    • opera - délka představení cca: cca 2.40 hod. představení uvádíme v jazyce: italština  
    • datum premiéry: 5.10. 2012  
    • libreto: Temistocle Solera   režie: Martin Dubovic   dirigent: Milan Kaňák   choreografie: Vladimír Nečas   výtvarník scény: Martin Víšek   výtvarník kostýmů: Josef Jelínek   sbormistr: Milan Kaňák  
    • OSOBY A OBSAZENÍ:   Nabucco: Nikolaj Někrasov   Ismael: Jaroslav Kovacs   Zachariáš: Serguei Nikitine   Abigail: Valeria Vaygant   Fenena: Barbora Kadlčíková / Lenka Schützová-Jarolímková   Velekněz: Petr Matuszek   Abdallo: Tomáš Brázda   Anna: Anna Klamo   Kněžky: Elena Mazanova – Simona Christianová / Natalia Vasina – Jana Jandorová (náhr. Mária Pánko   Vojáci: Vladimír Gončarov / Róbert Kiráy / Roberts Skujenieks / Milan Bednář / Marek Bobošík / Filip Rybár
    ODKAZY PRO STAŽENÍ FOTOGRAFIÍ:





    Josef Jelínek

    Absolvoval Vysokou školu múzických umění v Bratislavě, po angažmá v Městském divadle ve Zlíně je od roku 1983 stálým kostýmním výtvarníkem Národního divadla a Státní opery Praha. Na taneční katedře pražské HAMU přednáší předmět kostýmy a scénografie. Je nositelem různých domácích i zahraničních ocenění (mj. Cena mladého výtvarníka, Cena MK SR, zlaté medaile z trienále v Novém Sadu a PQ 1983). Na svém kontě má výtvarné autorství kostýmů pro více než pět set inscenací v Praze, Bratislavě, Brně, Ostravě, Plzni, Berlíně aj., jako kostýmní výtvarník se podílel na hudebních filmech Petra Weigla. Ojediněle se věnuje i scénografické tvorbě, zejména pro balet.
    ...

    ...celý článek

    Nabucco - obsah opery

    První dějství
    V Šalamounově chrámu v Jeruzalémě naříká židovský lid nad svým osudem – obávají se nebezpečí, neboť je napadl Babylonský král Nabucco se svými vojsky. Vrchní židovský kněz Zachariáš uklidňuje lid tím, že Nabuccova dcera Fenena je jako rukojmí v jejich zajetí. - Babylonská vojska vstupují do Jeruzaléma a s nimi i druhá dcera Nabucca Abigail, která se chce pomstít izraelskému princi Ismaelovi za odmítnutí její lásky. - Babyloňané vtrhnou do chrámu, Zachariáš chce využít Feneny jako rukojmí, ale ta je Ismaelem osvobozena. On sám je pak všemi Židy označen za zrádce. Dochází k destrukci jeruzalémského chrámu a Židé jsou odvlečeni do zajetí do Babylonu.

    Druhé dějství

    Obraz první
    Abigail se snaží intrikami získat pro sebe následnictví na babylonském trůně. Vychází však najevo, že není pravou Nabuccovou dcerou, ale pouhou otrokyní. Babylonští kněží ji však v nepřítomnosti krále vyzývají k usurpaci trůnu.

    Obraz druhý
    V zajetí Zachariáš získává Fenenu pro židovskou víru. Když se to dozví zajatí Židé, odpustí Ismaelovi, že ji v jeruzalemském chrámě zachránil. Abigail usurpuje Feneně královskou korunu, ale vše zhatí vrátivší se Nabucco  Proklíná zradu Babyloňanů i Židy,...

    ...celý článek

    Anna Klamo /soprán/

    Anna Klamo /soprán/

    Anna Klamo /soprán/
    foto: www.klamo-euromusic.cz
    Anna Klamo (roz. Janotová) je laureátkou mezinárodních pěveckých soutěží Antonína Dvořáka a Emy Destinnové z r. 1997, nositelka Ceny Jarmily Novotné a náleží jí i titul Absolutní vítěz mezinárodní pěvecké soutěže Franze Lehára z r. 1998 v Komárně. Role Zuzanky v Mozartově opeře Figarova svatba, nastudovaná v režii Tomáše Šimerdy, jí letos přinesla postup do širší nominace na Cenu Alfréda Radoka.

    Zpěv vystudovala na Státní konzervatoři v Praze, ve třídě prof. Heleny Tattermuschové a na pražské AMU u doc. Magdalény Hajóssyové. Během studií nastoupila jako host do Hudebního divadla v Karlíně, kde ztvárnila roli Valencie ve Veselé vdově Franze Lehára. První velké role sehrála v Moravském divadle Olomouc (Ilia v Mozartově Idomeneovi, Adina v Donizettiho Nápoji lásky), v operetě ND v Brně a ve Státní opeře Praha, kde ztvárnila mimo jiné titulní roli opery Bohuslava Martinů Voják a tanečnice, při vůbec první pražské premiéře r. 2000, v režii Davida Pountneyho.

    Ústeckému diváku se poprvé představila rolí Musetty v Pucciniho Bohémě roku 1999. V plzeňském Divadle J. K. Tyla se letos uvedla jako Královna noci v Mozartově Kouzelné...

    ...celý článek


    Petr Matuszek

    /Josef Herman, Hudební rozhledy 6/2014/

    Petr Matuszek
    Petr Matuszek
    foto: Hudební rozhledy
    Na poslední operetní premiéře v Severočeském divadle v Ústí nad Labem, revuální Růže z Argentiny Járy Beneše, odvedl jedinou pěknou roli vzteklého chlapáckého předáka ranče Cinta Nereze barytonista Petr Matuszek (1962). Nikdo další už nedokázal přehrávat postavy do patřičně obludné karika­tury, aby nebyly trapné. Stydno bylo z přehrávaného pomrkávání do publika, z obnošených šarží, ze ztráty vkusu. Věc strategie, umělecké cti a vkusu. Mnozí ústečtí diváci na premiéře vskutku hýkali blahem, ale byli i tací, kteří znechuceně odcházeli do šaten. Píšu to jen coby doklad Matuszekovy schopnosti učinit na jevišti cokoli, co je pro inscenaci potřebné, třeba i zlostně koulet očima a silácky tasit kolt, když je to zapotřebí, ale umí volit nejvhodnější prostředky a není tolik jako jiní odkázaný na jevištní i interpretační vedení. Záhy ukážeme, čím to zřejmě je, nyní konstatujme, že Matuszek absolvoval violu a zpěv na konzervatoři v Teplicích, že jeho učiteli zpěvu byli dlouholetý sólista ústecké opery Jan Vavruška a tenorista Národního divadla Jan Hlavsa. Vojnu si Matuszek odkroutil v AUS, v sezoně 1987/1988...

    ...celý článek





    © 2019 Severočeské divadlo, design & code by Marek Russ