• HERNÍ PLÁN

    
poutstčtsone
272829303112
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930


  • REZERVAČNÍ SYSTÉM

Pro on-line rezervaci vstupenek slouží jako přihlašovací jméno Váš e-mail, použitý dříve při registraci do klubu přátel divadla, heslo je stejné jako do klubu přátel divadla.

V případě zapomenutého či nesprávného hesla lze vygenerovat nové heslo a poslat si jej na e-mail. Je také možné provést novou registraci s novým e-mailem.


ABO 2019/2020
ABO 2019/2020
foto: www.operabalet.cz



MAPA:



ZVEME VÁS NA:



    obrazek




PARTNEŘI A SPONZOŘI
SEVEROČESKÉHO DIVADLA:

Ústecký kraj Ústí nad Labem ostatní partneři

  • NEVÁHEJTE...

CARMEN
25.6 2019 19:00h - Ústí nad Labem


  • PREMIÉRA PŘEDSTAVENÍ

Carmen - plakát 2019
Carmen - plakát 2019
foto: www.operabalet.cz

více o tomto titulu...

Představení muzikálu
„Noc na Karlštejně“
finančně podporuje společnost

  • ARCHIV AKTUALIT



FOTOGRAF ÚSTECKÉHO DIVADLA:




NAŠI PARTNEŘI:









Goran Bregovič, Dana Dinková: CIKÁNSKÉ KOŘENY/Í

(pohyb myší nad obrázkem=panning, i=popis, kliknutí=zvětšení fotky)
Příběh s rozměrem shakespearovské tragédie o lásce bílé dívky a romského chlapce je koncipován jako moderní taneční divadlo s temperamentní hudbou balkánského skladatele Gorana Bregoviče. Jejich láska naráží na bariéry vztyčené rozdílností kultur, ze kterých vzešli, a na skryté či otevřené animozity mezi dvěma odlišnými sociálními prostředími. Cikánské kořeny/í jsou vystavěny na dynamických sborových akcích: přinášejí jiskru, živelnost a nápaditost. Choreografie je prodchnuta stylizovanými folklorními prvky; rytmický doprovod mnohdy vytvářejí tanečníci sami hrou na nejbizarnější nástroje a předměty. Přirozenost tanečního projevu a výrazná pohybová zkratka, s níž tvůrci vyprávějí příběh, jsou hybnou silou inscenace, která se těší velké oblibě již od roku 2001, kdy byla poprvé uvedena na Slovensku. V titulní roli vystupuje Vladimir Gončarov, který byl za roli Čobana oceněn prestižní cenou Thálie 2008. Inscenace má na svém kontě i další vavříny: Severočeské divadlo získalo na Soutěžní přehlídce současné taneční tvorby v minulém roce Cenu za nejlepší kolektivní výkon právě za inscenaci Cikánské kořeny/í. Vladimír Gončarov navíc v téže soutěži získal Cenu za nejlepší sólový výkon a to opět za roli Čobana.

  • taneční divadlo - délka představení cca: 1hodina 40min
  • datum premiéry: 14.11. 2008  
  • libreto: Dana Dinková   režie: Dana Dinková, Jaroslav Moravčík   dirigent: nahrávka   choreografie: Jaroslav Moravčík, Dana Dinková   výtvarník scény: Peter Janků   výtvarník kostýmů: Adriena Adamíková  
  • OSOBY A OBSAZENÍ:   Cikánky, Disko: Margarita Plešková / Iva Šebková   Cikáni, Disko: Róbert Király   Cikánky, Disko: Jana Jandorová   Cikáni, Disko: Vjačeslav Pleškov / Pavel Popovský / Jiří Starý   Anděl: Jan Herbert Fuchs   Skinheads: Jaroslav Žák / Aleš Lerch / Vojtěch Tejkl   Dara: Michaela Procházková   Čoban: Pavel Enekeš   Dara: Natalia Vassina   Cikánky, Disko: Simona Christianová   Čoban: Vladimír Gončarov   Cikánky, Disko: Lada Pešková
ODKAZY PRO STAŽENÍ FOTOGRAFIÍ:





Vladimír Gončarov /tanečník/

Vladimír Gončarov (Partajník), Margarita Plešková (Matka)

Vladimír Gončarov (Partajník), Margarita Plešková (Matka)
foto: www.berounsky.cz
Je ruské národnosti, narodil se v ruském Krasnodaru. 

V deseti letech začal studovat konzervatoř v Alma-Atě v Kazachstánu, pak přestoupil na Permskou státní baletní konzervatoř do Permu v Rusku, kterou absolvoval.

První angažmá získal v Akademickém divadle P. I Čajkovského v Permu (Permskij akademičeskij teatr opery i baleta imeni P. I. Čajkovskogo), kde vystupoval v rolích například jako Rudovous (Labutí jezero), Madge (La Sylphide), Víla Karabos (Spící krasavice), Drosselmayer (Louskáček) a další. V sezóně 1997/98 působil jako sólista Velkého divadla v polské Poznani (Teatr wielki Stanislawa Moniuszki w Poznaniu), kde tančil mj. Jinocha v baletu Sylfidy. 

Od 3. 11. 1998 je členem souboru baletu Severočeského divadla opery a baletu v Ústí nad Labem (člen sboru s povinnosti sól, od 1. 1. 2000 sólista). Vytvořil zde řadu rolí klasického i moderního repertoáru: Hillarion, Albert (Giselle), Princ, Rudovous (Labutí jezero), Pavouk (Broučci), Matka Simona (Marná opatrnost), Romeo (Romeo a Julie), Händel (Farinelli), Girej (Bachčisarajská fontána), Čaroděj (Aladin), Guvernantka (Ples...

...celý článek


Cikánské kořeny / í

Inscenace, která se zrodila před 8 lety v Banské Bystrici na Slovensku, je tam po 8 letech dodnes na repertoáru a je vyprodaná. Stal se z ní vlastně stejný fenomén jako je např. u nás taneční muzikál Edith – vrabčák z předměstí. Rámec představení tvoří atraktivní prostředí etnické a popkulturní komunity. Je to příběh „o lásce na pranýři“ – dvou lidí ze dvou odlišných světů, včetně konfliktního vyvrcholení. Dvěma linkami dvou tanečních jazyků -  současného tance a stylizovaného temperamentního folklóru nám oba choreografové vypráví příběh, který má plno napětí a zvratů, výbušných i lyrických pasáží.
Autorkou námětu a libreta je úspěšná slovenská režisérka a choreografka Dana Dinková, která spolu s Jaroslavem Moravčíkem k inscenaci vytvořila také režii a choreografii. Dinková vytvořila tu současnou taneční linii a Moravčík, bývalý umělecký šéf slovenského Sluku (světoznámý folklórní slovenský soubor), autor mnoha choreografií tanečních i muzikálových, vynikající odborník, je autorem rytmické, stylizovaně folklórní linky představení. Jeho choreografie jde až na úroveň známé taneční a superrytmické skupiny Stomp. Obě linky se organicky a kontrastně prolínají a tvoří (z...

...celý článek

Choreografka Dana Dinková hovoří o úspěších inscenace Cikánské kořeny/í na Slovensku a v dalších zemích

V pátek 14. listopadu bude mít v Severočeském divadle opery a baletu premiéru taneční inscenace Cikánské kořeny/í. Jde o milenecký příběh romského mladíka a bílé dívky, jejichž láska naráží na bariéry vztyčené rozdílností kultur, ze kterých vzešli, a na skryté či otevřené animozity mezi dvěma odlišnými sociálními prostředími. To vše v rytmu temperamentní hudby Gorana Bregoviče a v podání skvělých tanečníků ústeckého baletu.

Cikánské kořeny/í měly světovou premiéru v roce 2001 v Státní opeře Banská Bystrica na Slovensku. Od té doby jsou stále na repertoáru a stále se těší mimořádnému zájmu diváků. Banskobytrická inscenace také vycestovala na několik zahraničních festivalů, kde se rovněž setkala s velice vřelým příjetím. Ústecká premiéra inscenace příští týden je tedy napjatě očekávána. Na tato témata hovoří autorka inscenace, spolurežisérka a spoluchoreografka představení Dana Dinková.

Taneční záběry na tomto videu jsou záběry ze zkoušek nikoliv z výsledného představení. Tanečníci nejsou ještě v kostýmech a tančí na jevišti bez kulis. Tyto záběry vám přínášíme jako malé nahlédnutí...

...celý článek

„Nakažlivé tempo“ taneční inscenace Cikánské kořeny/í

Vladimír Gončarov (Čoban)

Vladimír Gončarov (Čoban)
foto: www.berounsky.cz
Z recenze: „Baletní soubor ústeckého divadla uvedl projekt, který se dotýká aktuální problematiky – vztahu Romů s pouličními skupinami skinheadů. Autorka námětu a libreta je slovenská režisérka a choreografka Dana Dinková. …závažné téma převedla do příběhu o „lásce na pranýři“, kde Rom Čoban je osudově zamilován do bílé dívky Dary.“

„Představení je vystavěno na dynamických sborových akcích – přinášejí jiskru, živelnost a nápaditost, kterou jim dodal Jaroslav Moravčík spolu s Danou Dinkovou. Moravčík je zřetelně ovlivněn svým působením ve SLUKu, jeho choreografie je prodchnuta stylizovanými folklorními prvky; rytmický doprovod mnohdy vytvářejí tanečníci sami hrou na nejbizarnější nástroje (do kbelíku tlučou zvonem na uvolnění odtoku, hrají na plastové láhve apod.). Sborové taneční kreace jsou plnokrevné a temperamentní stejně jako hudební doprovod Gorana Bregoviče, nejvýraznějšího skladatele Balkánu – pochází ze Sarajeva a jeho hudba doprovázela řadu filmů (např. Underground Emira Kusturicy či Královnu Margot Patrice Chéreaua). Přirozenost tanečního projevu a na druhé straně výrazná...

...celý článek





© 2019 Severočeské divadlo, design & code by Marek Russ