• HERNÍ PLÁN

    
poutstčtsone
2930311234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293012


  • REZERVAČNÍ SYSTÉM

Pro on-line rezervaci vstupenek slouží jako přihlašovací jméno Váš e-mail, použitý dříve při registraci do klubu přátel divadla, heslo je stejné jako do klubu přátel divadla.

V případě zapomenutého či nesprávného hesla lze vygenerovat nové heslo a poslat si jej na e-mail. Je také možné provést novou registraci s novým e-mailem.


plakát ABO 2018/19
plakát ABO 2018/19
foto: www.operabalet.cz



MAPA:



ZVEME VÁS NA:


KONCERT 4TET



KONCERT JANEK LEDECKÝ



KONCERT VÁCLAV NECKÁŘ



KONCERT THE BACKWARDS




    obrazek




PARTNEŘI A SPONZOŘI
SEVEROČESKÉHO DIVADLA:

Ústecký kraj Ústí nad Labem ostatní partneři

  • NEVÁHEJTE...

ZVONOKOSY
30.11 2018 19:00h - Ústí nad Labem


  • PREMIÉRA PŘEDSTAVENÍ

plakát Marná opatrnost 2018
plakát Marná opatrnost 2018
foto: www.operabalet.cz

více o tomto titulu...

Představení muzikálu
„Noc na Karlštejně“
finančně podporuje společnost

  • AKTUÁLNĚ



FOTOGRAF ÚSTECKÉHO DIVADLA:




NAŠI PARTNEŘI:









Goran Bregovič, Dana Dinková: CIKÁNSKÉ KOŘENY/Í

(pohyb myší nad obrázkem=panning, i=popis, kliknutí=zvětšení fotky)
Příběh s rozměrem shakespearovské tragédie o lásce bílé dívky a romského chlapce je koncipován jako moderní taneční divadlo s temperamentní hudbou balkánského skladatele Gorana Bregoviče. Jejich láska naráží na bariéry vztyčené rozdílností kultur, ze kterých vzešli, a na skryté či otevřené animozity mezi dvěma odlišnými sociálními prostředími. Cikánské kořeny/í jsou vystavěny na dynamických sborových akcích: přinášejí jiskru, živelnost a nápaditost. Choreografie je prodchnuta stylizovanými folklorními prvky; rytmický doprovod mnohdy vytvářejí tanečníci sami hrou na nejbizarnější nástroje a předměty. Přirozenost tanečního projevu a výrazná pohybová zkratka, s níž tvůrci vyprávějí příběh, jsou hybnou silou inscenace, která se těší velké oblibě již od roku 2001, kdy byla poprvé uvedena na Slovensku. V titulní roli vystupuje Vladimir Gončarov, který byl za roli Čobana oceněn prestižní cenou Thálie 2008. Inscenace má na svém kontě i další vavříny: Severočeské divadlo získalo na Soutěžní přehlídce současné taneční tvorby v minulém roce Cenu za nejlepší kolektivní výkon právě za inscenaci Cikánské kořeny/í. Vladimír Gončarov navíc v téže soutěži získal Cenu za nejlepší sólový výkon a to opět za roli Čobana.

KDY HRAJEME:


sezóna 2018-2019:
  • 29.LISTOPAD 2018
    ČTVRTEK od 10:00h

    NA JEVIŠTI ÚSTECKÉHO DIVADLA
  • 9.PROSINEC 2018
    NEDĚLE od 17:00h

    NA JEVIŠTI ÚSTECKÉHO DIVADLA
    • taneční divadlo - délka představení cca: 1hodina 40min
    • datum premiéry: 14.11. 2008  
    • libreto: Dana Dinková   režie: Dana Dinková, Jaroslav Moravčík   dirigent: nahrávka   choreografie: Jaroslav Moravčík, Dana Dinková   výtvarník scény: Peter Janků   výtvarník kostýmů: Adriena Adamíková  
    • OSOBY A OBSAZENÍ:   Cikánky, Disko: Margarita Plešková / Iva Šebková   Cikáni, Disko: Róbert Király   Cikánky, Disko: Jana Jandorová   Cikáni, Disko: Vjačeslav Pleškov / Pavel Popovský / Jiří Starý   Anděl: Jan Herbert Fuchs   Skinheads: Jaroslav Žák / Aleš Lerch / Vojtěch Tejkl   Dara: Michaela Procházková   Čoban: Pavel Enekeš   Dara: Natalia Vassina   Cikánky, Disko: Simona Christianová   Čoban: Vladimír Gončarov   Cikánky, Disko: Lada Pešková
    ODKAZY PRO STAŽENÍ FOTOGRAFIÍ:





    profil osobnosti:

    Iva Šebková /tanečnice/

    Iva Šebková (Víla)
    Iva Šebková (Víla)
    foto: www.berounsky.cz
    Narodila se 24. 2. 1984 v Pelhřimově.

    Balet vystudovala na Taneční konzervatoři v Brně, kterou absolvovala v roce 2002 (dipl. um.).

    První angažmá měla v Divadle Josefa Kajetána Tyla v Plzni v letech 2002-2004. Tam tančila v rolích: Pas de trois, sbor dívky, Tři labutě, Španělský tanec, Polský tanec (Labutí jezero), Kit Kat Girls (Kabaret), Dívka s míčem, Dvojnice Gerdy (Malý pan Friedemann), Dáma (Psycho).

    Od 23. 8. 2004 je členkou souboru baletu Severočeského divadla opery a baletu v Ústí nad Labem. Tančí nebo tančila v těchto rolích v baletech a tanečních divadlech: Lesní féerie, Svůdnice (Z pohádky do pohádky), 4 páry, Marika-sklepnice (Coppélia), 4 dívky orient, Vesničané - svatba, 1 Salašnice (Peer Gynt), Versailles, Benátský karneval, Královna, Praha (Casanova), Labutě, Valčík (Labutí jezero), Lesbia (Catulli carmina), Carmina burana (Carmina burana), orientální tanec, valčík, rodiče, sněhové vločky (Louskáček), Cikánky, Disko (Cikánské kořeny/í), Ples – 4 páry, Víla, Čas, Španělsko (Popelka), Starší žena (Café Aussig), Segidilla, Grand pas, Cikáni, Sen, Žena cikánského vajdy (Don Quijote). Dále tančí...

    ...celý článek


    obsah inscenace:

    Obsah incenace Cikánské kořeny

    1.dějství   

    Mladý Rom Čoban a bílá dívka – Dara se náhodou setkají a vášnivě se do sebe zamilují. Strážcem jejich lásky, odsuzované společností, je cikánský Anděl, který je i strážným andělem Čobana. Vztah milenců vyvolává konflikt mezi Cikány a skupinkou pouličního gangu. Jeden ze skupiny gangu se pokusí Čobana zastřelit. Anděl ho však před smrtí zachrání. Protože strážný anděl je pro lidi neviditelný, Čoban se domnívá, že ho zachránila Dara.
       
    Tančí s ní vášnivý duet. Cikánky svádějí Čobana zpět do komunity, ten však opilý padá do vany, ve které se utopí. Čobanovi se před smrtí promítají jeho poslední představy a touhy. Vidí Daru, jak se s ním ve vaně miluje. Anděl v poslední chvíli Čobana vzkřísí a již podruhé mu zachraňuje život.
       
    Čoban přichází na diskotéku, aby viděl znovu Daru a  jeden ze skupiny gangu ho kvůli ní zabije.

                        
    2.dějství

    Smutní Cikáni se spolu s Darou  loučí u rakve s mrtvým Čobanem. Anděl ho, ale  potřetí oživuje. Čoban se postupně probouzí a překvapení Cikáni se s ním vítají a oslavují ho. Anděl přináší Daře svatební šaty a všichni slaví její svatbu s Čobanem. Čoban si odvádí Daru a prožívají první...

    ...celý článek


    profil osobnosti:

    Lada Pešková /tanečnice/

    Lada Pešková - na výstavě svých fotografií po premiéře CAFÉ AUSSIG
    Lada Pešková - na výstavě svých fotografií po premiéře CAFÉ AUSSIG
    foto: www.operabalet.cz
    Narodila se 6. 1. 1985 v Moskvě v Rusku (je ale české národnosti).

    Balet vystudovala na Taneční konzervatoři v Brně, kterou absolvovala v roce 2004 (diplomovaný umělec).

    Od 23. 8. 2004 je členkou souboru baletu Severočeského divadla opery a baletu v Ústí nad Labem. Tančí nebo tančila v těchto rolích v baletech a tanečních divadlech: dámy Polsko, harém ženy, zajatkyně (Bachčisarajská fontána), (Romeo a Julie), Penízky, Odalisky (Aladin), Dámy valčíku a Víly růží, sbor víly, mazurka (Spící krasavice), Lesní féérie, Svůdnice (Z pohádky do pohádky), 4 dívky orient, Trollové, 3 Salašnice, Bouře (Peer Gynt), 4 páry (Coppélia), Přízrak – Smrt (Casanova), Labutě, Valčík, Mazurka (Labutí jezero), Starci (Catulli carmina), Carmina burana (Carmina burana), Bordel, Ulice, Doktoři (Edith – vrabčák z předměstí), sněhové vločky, valčík, orientální tanec, španělský tanec, rodiče Klárky, rodiče (Louskáček), Cikánky, Disko (Cikánské kořeny/í), Ples – 4 páry, Podzim (Popelka), Poupata (Café Aussig), Fandango, Segidilla, Cikáni, Sen (Don Quijote). V muzikálu West Side Story...

    ...celý článek


    článek k inscenaci CIKÁNSKÉ KOŘENY/Í z roku 2008:

    Cikánské kořeny / í

    Inscenace, která se zrodila před 8 lety v Banské Bystrici na Slovensku, je tam po 8 letech dodnes na repertoáru a je vyprodaná. Stal se z ní vlastně stejný fenomén jako je např. u nás taneční muzikál Edith – vrabčák z předměstí. Rámec představení tvoří atraktivní prostředí etnické a popkulturní komunity. Je to příběh „o lásce na pranýři“ – dvou lidí ze dvou odlišných světů, včetně konfliktního vyvrcholení. Dvěma linkami dvou tanečních jazyků -  současného tance a stylizovaného temperamentního folklóru nám oba choreografové vypráví příběh, který má plno napětí a zvratů, výbušných i lyrických pasáží.
    Autorkou námětu a libreta je úspěšná slovenská režisérka a choreografka Dana Dinková, která spolu s Jaroslavem Moravčíkem k inscenaci vytvořila také režii a choreografii. Dinková vytvořila tu současnou taneční linii a Moravčík, bývalý umělecký šéf slovenského Sluku (světoznámý folklórní slovenský soubor), autor mnoha choreografií tanečních i muzikálových, vynikající odborník, je autorem rytmické, stylizovaně folklórní linky představení. Jeho choreografie jde až na úroveň známé taneční a superrytmické skupiny Stomp. Obě linky...

    ...celý článek





    © 2018 Severočeské divadlo, design & code by Marek Russ