Pro on-line rezervaci vstupenek slouží jako přihlašovací jméno Váš e-mail, použitý dříve při registraci do klubu přátel divadla, heslo je stejné jako do klubu přátel divadla.
V případě zapomenutého či nesprávného hesla lze vygenerovat nové heslo a poslat si jej na e-mail. Je také možné provést novou registraci s novým e-mailem.
Jednatel společnosti Severočeské divadlo s.r.o. svolává řádnou valnou hromadu společnosti na den 20.11.2024 ve 13.00 hod. Zasedání se uskuteční v historické budově Severočeského divadla s.r.o. v Ústí nad Labem, Lidické náměstí 1710/10 ve 2. patře.
E-mail: severoceskedivadlo@seznam.cz
Telefon: +420 210 082 134
ÚNOR 2011 1. ÚTERÝ začátek v 19:00 hodin | |||||||||||
Operu o indické, bráhmanské kněžce Lakmé zkomponoval francouzský pozdně romantický skladatel Léo Delibes na libreto Edmonda Gondineta a Philippa Gilla podle ve své době velice slavného románu Rarahu Pierra Lottiho. Světová premiéra se uskutečnila 14. dubna 1883 v pařížské Komické opeře a pro svou oblíbenost zde zůstala na repertoáru po osmdesát let. Exotická tématika hinduismu, převtělování duší, kastovnické vztahy východní civilizace, inkarnace indických bohů byly tehdy v koloniální Francii velice módní. Příběh vypráví o zapovězené lásce britského důstojníka k chrámové tanečnici Lakmé, která patřila do nejvyšší bráhmanské kasty. Tím bylo narušeno pravidlo, podle něhož se mohou brát mezi sebou jen příslušníci určité kasty. Role hlavní představitelky patří k nejslavnějším partiím koloraturního sopránu, zejména tzv. Zvonková árie, kterou proslavila australská pěvkyně Joan Sutherlandová. Ke skutečným melodickým hitům pak bezpochyby patří duet Lakmé a její služky Maliky. Opera je uváděna ve francouzském originále a na domácí scéně s českými titulky. více o tomto představení... | |||||||||||
|
ÚNOR 2011 2. STŘEDA začátek v 19:00 hodin | Caveman - one man show pořadatel Point s.r.o. Praha | ||||
|
ÚNOR 2011 5. SOBOTA začátek v 17:00 hodin | |||||||||||
Vídeňský valčíkový král, nebo spíše císař, byl a je jen jeden. Johann Strauss syn byl fenoménem doby, která zaplnila většinu 19. století. Strauss mladší, nejslavnější a dodnes nejúspěšnější skladatel vídeňské zábavné hudby, poprvé vystoupil na veřejnosti v říjnu roku 1845 a po nenadálé otcově smrti v roce 1847 převzal nejen jeho populární orchestr a tradici, ale především valčíkový monopol. Johann Strauss ml. fascinoval zejména svými valčíky (např. Na krásném modrém Dunaji) a dalšími tanečními kusy a od roku 1871 i operetou. Předlohou k operetě Netopýr se Straussovi, který měl za sebou již dva úspěšné tituly - Indigo a 40 loupežníků a Karneval v Římě, stal francouzský vaudeville La reveillon (tradiční štědrovečerní veselice) Henriho Meilhaca a Ludevika Halévyho z roku 1872. Tento text zpracovali Carl Haffner a skladatel a kapelník Divadla na Vídeňce Richard Genée, a tak se v roce 1874 zrodila třetí Straussova opereta, která spolu s Cikánským baronem (1885) patří ke dvěma nejznámějším operetám vůbec. Opereta je uváděna v českém překladu. více o tomto představení... | |||||||||||
|
ÚNOR 2011 6. NEDĚLE začátek v 17:00 hodin | POZOR - PŘEDSTAVENÍ LAKMÉ PRO NEMOC PŘELOŽENO NA 27.3. | ||||
Kvůli náhlému onemocnění jedné z hlavních představitelek bylo představení přeloženo na 27.3.2011. Vstupenky zůstávají v platnosti. Děkujeme za pochopení. | |||||
|
ÚNOR 2011 10. ČTVRTEK začátek v 19:00 hodin | |||||||||||
Vídeňský valčíkový král, nebo spíše císař, byl a je jen jeden. Johann Strauss syn byl fenoménem doby, která zaplnila většinu 19. století. Strauss mladší, nejslavnější a dodnes nejúspěšnější skladatel vídeňské zábavné hudby, poprvé vystoupil na veřejnosti v říjnu roku 1845 a po nenadálé otcově smrti v roce 1847 převzal nejen jeho populární orchestr a tradici, ale především valčíkový monopol. Johann Strauss ml. fascinoval zejména svými valčíky (např. Na krásném modrém Dunaji) a dalšími tanečními kusy a od roku 1871 i operetou. Předlohou k operetě Netopýr se Straussovi, který měl za sebou již dva úspěšné tituly - Indigo a 40 loupežníků a Karneval v Římě, stal francouzský vaudeville La reveillon (tradiční štědrovečerní veselice) Henriho Meilhaca a Ludevika Halévyho z roku 1872. Tento text zpracovali Carl Haffner a skladatel a kapelník Divadla na Vídeňce Richard Genée, a tak se v roce 1874 zrodila třetí Straussova opereta, která spolu s Cikánským baronem (1885) patří ke dvěma nejznámějším operetám vůbec. Opereta je uváděna v českém překladu. více o tomto představení... | |||||||||||
|
ÚNOR 2011 12. SOBOTA začátek v 17:00 hodin | |||||||||||
Obnovená premiéra fantaskní opery Jacquese Offenbacha Hoffmannovy povídky v režii Tomáše Šimerdy a pod taktovkou hostující dirigentky Miriam Němcové. Fantaskní proto, že v této opeře je realisticky myšlen pouze prolog a epilog. Ostatní obrazy jsou fantastická vidění hlavního hrdiny, nešťastně zamilovaného a stále lásku hledajícího básníka Hoffmanna, kterého ztvární držitel Ceny Thálie 2008 za tuto roli, WeiLong Tao. Opera je uváděna ve francouzském originále s českými titulky. více o tomto představení... | |||||||||||
|
ÚNOR 2011 13. NEDĚLE začátek v 15:00 hodin | M.Macourek,O.Lážnovský:Mach a Šebestová | ||||||
Divadlo Lampion Kladno představení s přestávkou | |||||||
|
ÚNOR 2011 14. PONDĚLÍ začátek v 09:00 hodin | M.Macourek,O.Lážnovský:Mach a Šebestová | ||||||
představení s přestávkou | |||||||
|
ÚNOR 2011 14. PONDĚLÍ začátek v 19:00 hodin | |||||||||||
Slavný americký muzikál A. J. Lernera a F. Loewa o květinářce Elize Doolittlové vznikl na motivy známé divadelní hry G. B. Shawa Pygmalion. Příběh pojednává o samolibém a nesnesitelném profesoru fonetiky Henry Higginsovi, který se vsadí, že se mu podaří prostořekou a umouněnou květinářku Elizu Doolittlovou s příšerným nářečím spodních vrstev během vražedně krátkého času zkrotit a proměnit tento divoký přírodní živel v kultivovanou anglickou dámu, aniž by kdokoliv odhalil její původ. Higginsův experiment ukáže, že rozdíl mezi vyšší a nižší společenskou třídou nespočívá v lidské přirozenosti, pouze ve vnějších návycích a způsobech. Jak to už mezi mužem a ženou bývá, zrodí se v procesu výuky vztah, který pedagogickou sféru nebezpečně přesahuje. Obě strany jsou však příliš svéhlavé, než aby si to jen tak přiznaly a své vzájemné sympatie vyjadřují spíše hádkami. Základní paradox story spočívá v tom, že výchovu potřebuje nejenom Líza, ale i pan profesor, neboť i při jeho postavení a společenské vážnosti je v ostatních věcech poněkud zaostalý. Naproti tomu Líza při vší své zanedbanosti nepostrádá citlivou duši a zdravý instinkt. V hlavní roli Lízy se představí Jolana Smyčková, která není na ústeckém jevišti nováčkem, například v minulé sezóně nastudovala roli Káči v Divotvorném hrnci, za kterou byla navržena do širší nominace na Cenu Thálie 2009. Profesora Higginse hraje Radek Zima. více o tomto představení... | |||||||||||
|
ÚNOR 2011 16. STŘEDA začátek v 10:00 hodin | C.Goldoni:Sluha dvou pánů | ||||||
představení pro studenty středních škol | |||||||
|
ÚNOR 2011 16. STŘEDA začátek v 19:00 hodin | Carlo Goldoni:Sluha dvou pánů | ||||||
Městské divadlo Zlín nejpopulárnější a nejznámější komedie plná záměn a radosti o sluhovi, který si dokáže se vším poradit, i když se přitom nahoní jako pes ... | |||||||
|
ÚNOR 2011 22. ÚTERÝ začátek v 19:00 hodin | |||||||||||
Vídeňský valčíkový král, nebo spíše císař, byl a je jen jeden. Johann Strauss syn byl fenoménem doby, která zaplnila většinu 19. století. Strauss mladší, nejslavnější a dodnes nejúspěšnější skladatel vídeňské zábavné hudby, poprvé vystoupil na veřejnosti v říjnu roku 1845 a po nenadálé otcově smrti v roce 1847 převzal nejen jeho populární orchestr a tradici, ale především valčíkový monopol. Johann Strauss ml. fascinoval zejména svými valčíky (např. Na krásném modrém Dunaji) a dalšími tanečními kusy a od roku 1871 i operetou. Předlohou k operetě Netopýr se Straussovi, který měl za sebou již dva úspěšné tituly - Indigo a 40 loupežníků a Karneval v Římě, stal francouzský vaudeville La reveillon (tradiční štědrovečerní veselice) Henriho Meilhaca a Ludevika Halévyho z roku 1872. Tento text zpracovali Carl Haffner a skladatel a kapelník Divadla na Vídeňce Richard Genée, a tak se v roce 1874 zrodila třetí Straussova opereta, která spolu s Cikánským baronem (1885) patří ke dvěma nejznámějším operetám vůbec. Opereta je uváděna v českém překladu. více o tomto představení... | |||||||||||
|
ÚNOR 2011 25. PÁTEK začátek v 19:00 hodin | |||||||||||
Kdo by neznal světoznámý balet Spartakus Arama Chačaturjana. Z jeho pera pochází také balet Gajané s hudbou plnou orientálního koloritu, emocí a temperamentu. Připomeňme třeba jen Šavlový tanec nebo Lezginku. Jeho tématem je dobrodružná láska na pozadí exotického orientálního prostředí. Střet dvou kultur odlišných nábožensky i svým pojetím lidských vztahů předurčí osudy svých hrdinů. Spojuje se tu silný příběh se strhující hudbou a diváky zavede až do dalekého a tajemného Kavkazu. | |||||||||||
|
ÚNOR 2011 27. NEDĚLE začátek v 17:00 hodin | |||||||||||
|
ÚNOR 2011 28. PONDĚLÍ začátek v 19:00 hodin | |||||||||||
Obnovená premiéra fantaskní opery Jacquese Offenbacha Hoffmannovy povídky v režii Tomáše Šimerdy a pod taktovkou hostující dirigentky Miriam Němcové. Fantaskní proto, že v této opeře je realisticky myšlen pouze prolog a epilog. Ostatní obrazy jsou fantastická vidění hlavního hrdiny, nešťastně zamilovaného a stále lásku hledajícího básníka Hoffmanna, kterého ztvární držitel Ceny Thálie 2008 za tuto roli, WeiLong Tao. Opera je uváděna ve francouzském originále s českými titulky. více o tomto představení... | |||||||||||
|
POZOR! VÁŽENÍ DIVÁCI, OMLOUVÁME SE, ALE Z TECHNICKÝCH DŮVODŮ JE PŘEDSTAVENÍ LOUSKÁČEK 9. 12. 2024 V 18.00 HODIN PŘELOŽENO. NÁHRADNÍ TERMÍN 30. 12. 2024 V 18.00 HODIN. VSTUPENKY ZŮSTÁVAJÍ V PLATNOSTI. POKUD VÁM TERMÍN NEVYHOVUJE, VSTUPENKY LZE VRÁTIT NA PŘEDPRODEJNÍCH MÍSTECH. DĚKUJEME ZA POCHOPENÍ. |