Pro on-line rezervaci vstupenek slouží jako přihlašovací jméno Váš e-mail, použitý dříve při registraci do klubu přátel divadla, heslo je stejné jako do klubu přátel divadla.
V případě zapomenutého či nesprávného hesla lze vygenerovat nové heslo a poslat si jej na e-mail. Je také možné provést novou registraci s novým e-mailem.
Jednatel společnosti Severočeské divadlo s.r.o. svolává řádnou valnou hromadu společnosti na den 20.11.2024 ve 13.00 hod. Zasedání se uskuteční v historické budově Severočeského divadla s.r.o. v Ústí nad Labem, Lidické náměstí 1710/10 ve 2. patře.
E-mail: severoceskedivadlo@seznam.cz
Telefon: +420 210 082 134
PROSINEC 2010 5. NEDĚLE začátek v 15:00 hodin | Putování za vánoční hvězdou | ||||||
Divadlo Kapsa Andělská Hora Vyprávění o narození Ježíše Krista, o klanění tří králů i o příchodu pastýřů, ale hlavně vraždění neviňátek je řešeno velmi citlivě s ohledem na křehkou hranici dětského vnímání dobra a zla. Celý pohádkový příběh se odehrává v bohaté dekoraci a kostýmech, které vycházejí z tradičních vánočních her. Činoherní příběh je doprovázen živým zpěvem koled českých, polských, slovenských, ale i rakouských, francouzských a španělských. | |||||||
|
PROSINEC 2010 10. PÁTEK začátek v 19:00 hodin | |||||||||
Vídeňský valčíkový král, nebo spíše císař, byl a je jen jeden. Johann Strauss syn byl fenoménem doby, která zaplnila většinu 19. století. Strauss mladší, nejslavnější a dodnes nejúspěšnější skladatel vídeňské zábavné hudby, poprvé vystoupil na veřejnosti v říjnu roku 1845 a po nenadálé otcově smrti v roce 1847 převzal nejen jeho populární orchestr a tradici, ale především valčíkový monopol. Johann Strauss ml. fascinoval zejména svými valčíky (např. Na krásném modrém Dunaji) a dalšími tanečními kusy a od roku 1871 i operetou. Předlohou k operetě Netopýr se Straussovi, který měl za sebou již dva úspěšné tituly - Indigo a 40 loupežníků a Karneval v Římě, stal francouzský vaudeville La reveillon (tradiční štědrovečerní veselice) Henriho Meilhaca a Ludevika Halévyho z roku 1872. Tento text zpracovali Carl Haffner a skladatel a kapelník Divadla na Vídeňce Richard Genée, a tak se v roce 1874 zrodila třetí Straussova opereta, která spolu s Cikánským baronem (1885) patří ke dvěma nejznámějším operetám vůbec. Opereta je uváděna v českém překladu. více o tomto představení... | |||||||||
|
PROSINEC 2010 12. NEDĚLE začátek v 17:00 hodin | Vánoční koncert Ústeckého dětského sboru | ||||||
|
PROSINEC 2010 13. PONDĚLÍ začátek v 19:00 hodin | Vánoční koncert Evy Urbanové | ||||
UPOZORNĚNÍ DIVÁKŮM !!! | |||||
|
PROSINEC 2010 15. STŘEDA začátek v 19:00 hodin | |||||||||||
Vídeňský valčíkový král, nebo spíše císař, byl a je jen jeden. Johann Strauss syn byl fenoménem doby, která zaplnila většinu 19. století. Strauss mladší, nejslavnější a dodnes nejúspěšnější skladatel vídeňské zábavné hudby, poprvé vystoupil na veřejnosti v říjnu roku 1845 a po nenadálé otcově smrti v roce 1847 převzal nejen jeho populární orchestr a tradici, ale především valčíkový monopol. Johann Strauss ml. fascinoval zejména svými valčíky (např. Na krásném modrém Dunaji) a dalšími tanečními kusy a od roku 1871 i operetou. Předlohou k operetě Netopýr se Straussovi, který měl za sebou již dva úspěšné tituly - Indigo a 40 loupežníků a Karneval v Římě, stal francouzský vaudeville La reveillon (tradiční štědrovečerní veselice) Henriho Meilhaca a Ludevika Halévyho z roku 1872. Tento text zpracovali Carl Haffner a skladatel a kapelník Divadla na Vídeňce Richard Genée, a tak se v roce 1874 zrodila třetí Straussova opereta, která spolu s Cikánským baronem (1885) patří ke dvěma nejznámějším operetám vůbec. Opereta je uváděna v českém překladu. více o tomto představení... | |||||||||||
|
PROSINEC 2010 16. ČTVRTEK začátek v 19:00 hodin | Marie Jones:Plný kapsy šutrů | ||||
agentura FDA Praha a MDP - Rokoko Praha Dva statisti z malé irské vesnice se účastní natáčení amerického velkofilmu. Členové štábu, herecké hvězdy i místní venkovani, ti všichni hrají své role nejen na place, ale i mimo něj, v situacích a vztazích, které natáčení vyvolává. A co to udělá se dvěma obyčejnými chlapíky, když se octnou na dosah velkého světa, peněz a slávy? | |||||
|
PROSINEC 2010 17. PÁTEK začátek v 19:00 hodin | |||||||||||
Mimořádný rozkvět italské opery v 19. století vrcholil nástupem verismu. Verismus je směr omezený národně i žánrově. Je záležitostí výhradně italské operní tvorby konce 19. a začátku 20. století. Jeho název je odvozen z italského slova vero, které znamená pravdivý. Autoři veristických oper skutečně od začátku usilovali o hudebně dramatické ztvárnění příběhů společensky pravdivých, osvobozených od romantické idealizace. Šlo jim o odraz skutečnosti, o co nejvěrnější kopii životních faktů a lidských charakterů. Veristé vyhledávali libreta na sociálně vyhraněné náměty ze současného života, které řeší nelehké životní situace. Tyto naturalistické tendence se projevovaly i v dalších uměleckých odvětvích jako je literatura, drama a výtvarné umění. Román francouzského spisovatele Henriho Murgera Obrazy ze života bohémy z roku 1849 měl mimořádný úspěch a Puccini v něm vycítil velké dramatické možnosti. Na pozadí přátelství čtyř bohémů - umělců se odehrává dojemný příběh o lásce chudého básníka Rodolfa ke křehké, nemocí oslabené Mimi, které není dopřáno dlouhého života. Tento příběh milenců, jež byli chudí penězi, ale bohatí láskou, zpracovali libretisté Giuseppe Giacosa a Luigi Illica. Puccini zde prokázal mistrovství v hudebním vystižení místního koloritu - Claude Debussy prý prohlásil, že nepoznal nikoho, kdo by lépe hudebně popsal Paříž té doby než Puccini. Opera je uváděna v italském originále a na domácí scéně s českými titulky. více o tomto představení... | |||||||||||
|
PROSINEC 2010 18. SOBOTA začátek v 17:00 hodin | |||||||||||
Louskáček patří do klenotnice „bílé klasiky“, a proto na repertoáru baletu Severočeského divadla nadále zůstává. Přispěla k tomu také překrásná Čajkovského hudba, však také taneční suity z Louskáčka patří dodnes k nejpopulárnějším dílům orchestrální literatury. Libreto vychází z pohádky německého spisovatele E. T. A. Hoffmanna Louskáček a Myší král, kde síla lásky a lidskosti přemůže zlé čáry a osvobodí duši. Je to příběh o sváteční atmosféře Štědrého večera, ve kterém se realita spojuje s dětskou fantazií ve fascinující labyrint. Svou vánoční tématikou je dárkem hlavně dětem před vytouženými svátky. více o tomto představení... | |||||||||||
|
PROSINEC 2010 19. NEDĚLE začátek v 17:00 hodin | J.J.Ryba Česká mše vánoční ( Ván. koncert) | ||||
Vánoce naštěstí nejsou jen přeplněné obchody. Hlásí se i tradičně, třeba Českou mší vánoční Jakuba Jana Ryby. I když je Ryba víc než 190 let po smrti, jeho mše zazní na mnoha místech země a dá se tak říct, že i letos bude Ryba jedním z nejhranějších autorů hudby. Vánoční mše "Hej, mistře" od Jakuba Jana Ryby, venkovského učitele ze Starého Rožmitálu, byla poprvé uvedena v kostele Svatého Kříže v Rožmitále v roce 1796. Tato skladba se stala v naší zemi pro mnoho generací symbolem českých Vánoc. Její příběh je tradiční - vypráví o zvěstování Kristova narození a příchodu pastýřů k jesličkám. Ryba skladbu napsal v češtině, aby byla srozumitelná širokému obecenstvu. Opisováním se pak skladba rychle rozšířila po českých zemích. | |||||
|
PROSINEC 2010 21. ÚTERÝ začátek v 19:00 hodin | J.J.Ryba Česká mše vánoční | ||||
Vánoce naštěstí nejsou jen přeplněné obchody. Hlásí se i tradičně, třeba Českou mší vánoční Jakuba Jana Ryby. I když je Ryba víc než 190 let po smrti, jeho mše zazní na mnoha místech země a dá se tak říct, že i letos bude Ryba jedním z nejhranějších autorů hudby. Vánoční mše "Hej, mistře" od Jakuba Jana Ryby, venkovského učitele ze Starého Rožmitálu, byla poprvé uvedena v kostele Svatého Kříže v Rožmitále v roce 1796. Tato skladba se stala v naší zemi pro mnoho generací symbolem českých Vánoc. Její příběh je tradiční - vypráví o zvěstování Kristova narození a příchodu pastýřů k jesličkám. Ryba skladbu napsal v češtině, aby byla srozumitelná širokému obecenstvu. Opisováním se pak skladba rychle rozšířila po českých zemích. | |||||
|
PROSINEC 2010 22. STŘEDA začátek v 19:00 hodin | Baletní koncert aneb Andělské vánoce pořádá ZUŠ Neštěmice | ||||||
pořádá ZUŠ Neštěmice D. VESELINOVIČOVÁ | |||||||
|
PROSINEC 2010 23. ČTVRTEK začátek v 19:00 hodin | J.J.Ryba Česká mše vánoční pro skupinu P | ||||||
Vánoce naštěstí nejsou jen přeplněné obchody. Hlásí se i tradičně, třeba Českou mší vánoční Jakuba Jana Ryby. I když je Ryba víc než 190 let po smrti, jeho mše zazní na mnoha místech země a dá se tak říct, že i letos bude Ryba jedním z nejhranějších autorů hudby. Vánoční mše "Hej, mistře" od Jakuba Jana Ryby, venkovského učitele ze Starého Rožmitálu, byla poprvé uvedena v kostele Svatého Kříže v Rožmitále v roce 1796. Tato skladba se stala v naší zemi pro mnoho generací symbolem českých Vánoc. Její příběh je tradiční - vypráví o zvěstování Kristova narození a příchodu pastýřů k jesličkám. Ryba skladbu napsal v češtině, aby byla srozumitelná širokému obecenstvu. Opisováním se pak skladba rychle rozšířila po českých zemích. | |||||||
|
PROSINEC 2010 26. NEDĚLE začátek v 18:00 hodin | Vánoční koncert Bendova komorního orchestru | ||||||
Předběžný program: | |||||||
|
PROSINEC 2010 31. PÁTEK začátek v 15:00 hodin | |||||||||||
Severočeské divadlo uvádí Prodanou nevěstu v její první verzi z roku 1866, jež je podstatně jiná, než v jaké ji známe dnes. Toto první znění opery je výrazně kratší, má pouze dvě jednání. Celkem dvacet jedna hudebních celků je propojeno mluveným slovem. První verze je bez později přidaných tanců, zato však obsahuje sociální satiru - kuplet Principála a Esmeraldy kritizující společenskou přetvářku. Sám Smetana ke své původní Prodané nevěstě řekl: „Prodaná nevěsta, pánové, jest vlastně hračka. Já jsem ji skládal ne ze ctižádosti, nýbrž ze vzdoru, poněvadž se mi po Braniborech vyčítalo, že jsem Wagnerián a že bych ani v národním lehčím slohu nic nedovedl. Tu jsem ihned běžel k Sabinovi, aby mi udělal libreto a napsal jsem Prodanou nevěstu dle tehdejšího mého zdání tak, že se jí ani Offenbach nevyrovnal.“ Režisérka Karla Štaubertová svou Prodanou nevěstu inscenovala jako neotřelou českou hudební veselohru. Vrací se k původní verzi nejen proto, že je to zajímavé, ale i s nadějí na současný tvar. S respektem k tradici, ale čelem proti ní, jako rovnocenný partner. Za mimořádný umělecký výkon v roli Mařenky byla v uplynulé divadelní sezóně nominována Petra Šimková Alvarez na Cenu Thálie 2009. Herecká asociace České republiky, která ceny Thálie každoročně udílí, k nominaci Petry Šimkové uvedla: „Jako Mařenka upoutala jistými výškami i sytou střední polohou, v neposlední řadě i perfektní artikulací. Roli nic nezůstala dlužna ani po herecké stránce a vyjádřila ji jako plnokrevnou venkovskou dívku, která má plno citu pro scény s Jeníkem, ale i humor ve scénách s Vaškem.“ více o tomto představení... | |||||||||||
|
POZOR! VÁŽENÍ DIVÁCI, OMLOUVÁME SE, ALE Z TECHNICKÝCH DŮVODŮ JE PŘEDSTAVENÍ LOUSKÁČEK 9. 12. 2024 V 18.00 HODIN PŘELOŽENO. NÁHRADNÍ TERMÍN 30. 12. 2024 V 18.00 HODIN. VSTUPENKY ZŮSTÁVAJÍ V PLATNOSTI. POKUD VÁM TERMÍN NEVYHOVUJE, VSTUPENKY LZE VRÁTIT NA PŘEDPRODEJNÍCH MÍSTECH. DĚKUJEME ZA POCHOPENÍ. |