Pro on-line rezervaci vstupenek slouží jako přihlašovací jméno Váš e-mail, použitý dříve při registraci do klubu přátel divadla, heslo je stejné jako do klubu přátel divadla.
V případě zapomenutého či nesprávného hesla lze vygenerovat nové heslo a poslat si jej na e-mail. Je také možné provést novou registraci s novým e-mailem.
Jednatel společnosti Severočeské divadlo s.r.o. svolává řádnou valnou hromadu společnosti na den 20.11.2024 ve 13.00 hod. Zasedání se uskuteční v historické budově Severočeského divadla s.r.o. v Ústí nad Labem, Lidické náměstí 1710/10 ve 2. patře.
E-mail: severoceskedivadlo@seznam.cz
Telefon: +420 210 082 134
LISTOPAD 2010 6. SOBOTA začátek v 17:00 hodin | |||||||||||
Za zakladatelské dílo německé romantické opery se považuje Čarostřelec Carla Marii von Webera, které ovlivnilo další generace německých skladatelů, včetně Richarda Wagnera. Bezprostřední inspirací pro Čarostřelce byla prý rokle Velkého Štolpichu u lázní Libverda v Jizerských horách, kde v červenci 1814 trávil Weber chvíle odpočinku. Dalším inspiračním zdrojem byla i skladatelova láska ke své budoucí choti, sopranistce Caroline Brandtové. Avšak původním podnětem ke kompozici zpěvohry byla Kniha o strašidlech, kterou v Lipsku vydali August Friedrich Laun a Johann August Apel. V jednom příběhu se vyprávělo o mladíkovi, který se zamiloval do dcery lesního. Podmínkou pro získání její ruky bylo vystřelení mistrovské zkušební rány. Aby si mladík zajistil úspěch, spojil se s ďábelskými mocnostmi, které ho však oklamaly. Rána vystřelená na bílou holubici zabíjí jeho vyvolenou. Její rodiče tuto tragédii nepřežijí a mladík sám skončí v blázinci. Tento kriminální příběh se prý skutečně odehrál kdesi na Domažlicku a jeho nešťastným hrdinou byl jakýsi písař z Prahy. Weberův námět a literární představu zpracoval do operního libreta dvorní rada a dramatik Friedrich Kind a jeho původní název zněl Zkušební rána. Světová premiéra díla 18. června 1821 v berlínském Královském činoherním divadle se však dle návrhu intendanta hraběte Brühla konala pod názvem Čarostřelec (Der Freischütz). Opera je uváděna v německém originále a na domácí scéně s českými titulky. více o tomto představení... | |||||||||||
|
LISTOPAD 2010 7. NEDĚLE začátek v 15:00 hodin | K.J.Erben Zlatovláska Divadlo AHA! Praha | ||||
|
LISTOPAD 2010 8. PONDĚLÍ začátek v 10:00 hodin | K.J.Erben:Zlatovláska | ||||||
Divadlo AHA! Praha | |||||||
|
LISTOPAD 2010 9. ÚTERÝ začátek v 19:00 hodin | |||||||||||
Představení se koná v rámci 12. Dnů české a německé kultury. více o tomto představení... | |||||||||||
|
LISTOPAD 2010 10. STŘEDA začátek v 19:00 hodin | |||||||||||
Slavný americký muzikál A. J. Lernera a F. Loewa o květinářce Elize Doolittlové vznikl na motivy známé divadelní hry G. B. Shawa Pygmalion. Příběh pojednává o samolibém a nesnesitelném profesoru fonetiky Henry Higginsovi, který se vsadí, že se mu podaří prostořekou a umouněnou květinářku Elizu Doolittlovou s příšerným nářečím spodních vrstev během vražedně krátkého času zkrotit a proměnit tento divoký přírodní živel v kultivovanou anglickou dámu, aniž by kdokoliv odhalil její původ. Higginsův experiment ukáže, že rozdíl mezi vyšší a nižší společenskou třídou nespočívá v lidské přirozenosti, pouze ve vnějších návycích a způsobech. Jak to už mezi mužem a ženou bývá, zrodí se v procesu výuky vztah, který pedagogickou sféru nebezpečně přesahuje. Obě strany jsou však příliš svéhlavé, než aby si to jen tak přiznaly a své vzájemné sympatie vyjadřují spíše hádkami. Základní paradox story spočívá v tom, že výchovu potřebuje nejenom Líza, ale i pan profesor, neboť i při jeho postavení a společenské vážnosti je v ostatních věcech poněkud zaostalý. Naproti tomu Líza při vší své zanedbanosti nepostrádá citlivou duši a zdravý instinkt. V hlavní roli Lízy se představí Jolana Smyčková, která není na ústeckém jevišti nováčkem, například v minulé sezóně nastudovala roli Káči v Divotvorném hrnci, za kterou byla navržena do širší nominace na Cenu Thálie 2009. Profesora Higginse hraje Radek Zima. více o tomto představení... | |||||||||||
|
LISTOPAD 2010 12. PÁTEK začátek v 19:00 hodin | |||||||||||
Mozartova opera Figarova svatba dodnes neztrácí na své elegantní lehkosti zápletkové komedie a satirickém účinku. Toto geniální dílo o společnosti a jejích mravech vznikalo potají. Beaumarchaisova hra Bláznivý den aneb Figarova svatba byla tehdy v Rakousku zakázaná. Přesto Mozart chtěl toto dílo zhudebnit a oslovil proto libretistu da Ponteho. Na tématu musel pracovat tajně a čekat na vhodný okamžik, ve kterém by císař provedení opery schválil. Nakonec celou operu Mozart zkomponoval za půl roku a hudbou vyjádřil vše, co v libretu nesmělo být vyřčeno. Do té doby bylo nemyslitelné, aby obyčejný služebník v takovém dramatickém díle nejen hrál hlavní postavu, nýbrž také bojoval s vychytralostí proti urozenému panstvu, aby nakonec z tohoto duelu vyšel jako vítěz. Premiéru měla 1. května 1786 ve Vídni, ale největší úspěch zaznamenala až v prosinci ve Stavovském divadle v Praze. Mozart zde dospěl k tomu, co bývá nejtěžší: za veselým příběhem odhalil hlubokou pravdu života. Opera je uváděna v italském originále a na domácí scéně s českými titulky. více o tomto představení... | |||||||||||
|
LISTOPAD 2010 13. SOBOTA začátek v 19:00 hodin | |||||||||||
představení v rámci Divadelního podzimu 2010 ČESKO-SASKÝ DIVADELNÍ PODZIM – Kořeny, doteky, proměny Sächsisch-Tschechischer Theaterherbst – Ursprung, Berührung, Verwandlung Taneční inscenace vychází z námětu slavné divadelní hry Jeana Claudia Penchenata Le bal – Tančírna. Namísto tančírny v Paříži se ocitáme v kavárně v Ústí nad Labem a to v období celého 20. století. Stejně jako v Tančírně sledujeme příběhy jednotlivých stálých hostů kavárny, jejich reakce na společenské, politické a kulturní změny, či vývoj techniky. Děj rámcuje příchod houslisty, který k potěšení ostatních hostů hraje Straussův valčík Na krásném modrém Dunaji. Ovšem vývoj techniky – v tomto případě symbolicky – je nezadržitelný. Kdo ví, bude-li například k provozování hudby třeba živých lidí. A proto, když do kavárny přinášejí první gramofon a valčík Na krásném modrém Dunaji zazní v plném obsazení, jen zklamaný houslista poznává, že ho již není více třeba, a opouští lokál. Technika jde stále vpřed, gramofon se mění za nové a nové modernější přístroje. Po sto letech houslista opět zabloudí do naší kavárny, a mezi tím řinčením automatů, TV a dalších strojů opět zazní jednohlasně valčík Na krásném modrém Dunaji, jakoby si všichni na něco vzpomněli – možná je živých lidí třeba pro živé lidi … Inscenace je uváděna s nahrávkou. více o tomto představení... | |||||||||||
|
LISTOPAD 2010 14. NEDĚLE začátek v 17:00 hodin | Das Ballhaus/Tančírna/ | ||||||
zrušeno z technických důvodů ze strany německého partnera | |||||||
|
LISTOPAD 2010 16. ÚTERÝ začátek v 19:00 hodin | |||||||||||
Fragmenty ze života slavného romantického skladatele Fryderyka Chopina, jehož 200. výročí narození si v tomto roce připomínáme, v taneční interpretaci choreografa Daniela Wiesnera. Nejde o klasický balet, ale spíše o taneční divadlo plné autentických faktů, které má pohladit po duši a ukázat, že cit není přežitek, ale přirozená potřeba člověka. „Chopinova hudba je nejen nostalgie a romantismus. Jsou to i skladby plné temperamentu, emocí a vášní,“ říká autor. Inscenace inspirovaná hudbou Chopina a Gioacchina Rossiniho vypovídá o třech milostných vztazích polského hudebního velikána. Zatímco první dvě důvěrná přátelství byla spíše platonická, osudovou láskou se pro něj stala skandální žena George Sandová. Baletní kus připomíná Chopina ve všech jeho podobách – jako zázračné dítě, emigranta toužícího po vzdálené vlasti, lva salónů i nepochopeného introverta, ochromeného nemocí. V titulní roli vystoupí držitel Ceny Thálie Vladimír Gončarov. Inscenace je uváděna s nahrávkou. více o tomto představení... | |||||||||||
|
LISTOPAD 2010 18. ČTVRTEK začátek v 19:30 hodin | Marc Camoletti:Miláček Anna | ||||||
Divadlo Palace Praha Představení z technických důvodů začíná mimořádně v 19.30. Světově proslulá komedie o tom, že není šikovné přivést si domů milence právě, když má váš manžel v ložnici svou přítelkyni. Ještě, že je tu služka Anna... | |||||||
|
LISTOPAD 2010 20. SOBOTA začátek v 17:00 hodin | Sněhová královna | ||||||
nájem Baletní studio Regina | |||||||
|
LISTOPAD 2010 21. NEDĚLE začátek v 17:00 hodin | |||||||||||
Fragmenty ze života slavného romantického skladatele Fryderyka Chopina, jehož 200. výročí narození si v tomto roce připomínáme, v taneční interpretaci choreografa Daniela Wiesnera. Nejde o klasický balet, ale spíše o taneční divadlo plné autentických faktů, které má pohladit po duši a ukázat, že cit není přežitek, ale přirozená potřeba člověka. „Chopinova hudba je nejen nostalgie a romantismus. Jsou to i skladby plné temperamentu, emocí a vášní,“ říká autor. Inscenace inspirovaná hudbou Chopina a Gioacchina Rossiniho vypovídá o třech milostných vztazích polského hudebního velikána. Zatímco první dvě důvěrná přátelství byla spíše platonická, osudovou láskou se pro něj stala skandální žena George Sandová. Baletní kus připomíná Chopina ve všech jeho podobách – jako zázračné dítě, emigranta toužícího po vzdálené vlasti, lva salónů i nepochopeného introverta, ochromeného nemocí. V titulní roli vystoupí držitel Ceny Thálie Vladimír Gončarov. Inscenace je uváděna s nahrávkou. více o tomto představení... | |||||||||||
|
LISTOPAD 2010 23. ÚTERÝ začátek v 11:00 hodin | |||||||||||
Taneční inscenace vychází z námětu slavné divadelní hry Jeana Claudia Penchenata Le bal – Tančírna. Namísto tančírny v Paříži se ocitáme v kavárně v Ústí nad Labem a to v období celého 20. století. Stejně jako v Tančírně sledujeme příběhy jednotlivých stálých hostů kavárny, jejich reakce na společenské, politické a kulturní změny, či vývoj techniky. Děj rámcuje příchod houslisty, který k potěšení ostatních hostů hraje Straussův valčík Na krásném modrém Dunaji. Ovšem vývoj techniky – v tomto případě symbolicky – je nezadržitelný. Kdo ví, bude-li například k provozování hudby třeba živých lidí. A proto, když do kavárny přinášejí první gramofon a valčík Na krásném modrém Dunaji zazní v plném obsazení, jen zklamaný houslista poznává, že ho již není více třeba, a opouští lokál. Technika jde stále vpřed, gramofon se mění za nové a nové modernější přístroje. Po sto letech houslista opět zabloudí do naší kavárny, a mezi tím řinčením automatů, TV a dalších strojů opět zazní jednohlasně valčík Na krásném modrém Dunaji, jakoby si všichni na něco vzpomněli – možná je živých lidí třeba pro živé lidi … Inscenace je uváděna s nahrávkou. více o tomto představení... | |||||||||||
|
LISTOPAD 2010 26. PÁTEK začátek v 19:00 hodin | VIRTUOSI PER MUSICA DI PIANOFORTE | ||||||
|
LISTOPAD 2010 27. SOBOTA začátek v 17:00 hodin | |||||||||||
Labutí jezero patří k nejslavnějším a nejznámějším klasickým baletním titulům a je součástí repertoáru všech světových scén. Severská legenda o dívce Odettě proměněné v labuť inspirovala P. I. Čajkovského k napsání lyrické melodické hudby, která se stala vzorovou ukázkou vrcholného hudebního romantismu, a svou nesmrtelnost získala také díky původním dochovaným choreografickým pasážím Mariuse Petipy a Lva Ivanova. Od jejich časů představuje Labutí jezero pro každou novou generaci sólistů a pro celé soubory vzrušující výzvu k prezentaci vrcholné taneční virtuozity. více o tomto představení... | |||||||||||
|
LISTOPAD 2010 28. NEDĚLE začátek v 17:00 hodin | |||||||||||
Mimořádný rozkvět italské opery v 19. století vrcholil nástupem verismu. Verismus je směr omezený národně i žánrově. Je záležitostí výhradně italské operní tvorby konce 19. a začátku 20. století. Jeho název je odvozen z italského slova vero, které znamená pravdivý. Autoři veristických oper skutečně od začátku usilovali o hudebně dramatické ztvárnění příběhů společensky pravdivých, osvobozených od romantické idealizace. Šlo jim o odraz skutečnosti, o co nejvěrnější kopii životních faktů a lidských charakterů. Veristé vyhledávali libreta na sociálně vyhraněné náměty ze současného života, které řeší nelehké životní situace. Tyto naturalistické tendence se projevovaly i v dalších uměleckých odvětvích jako je literatura, drama a výtvarné umění. Román francouzského spisovatele Henriho Murgera Obrazy ze života bohémy z roku 1849 měl mimořádný úspěch a Puccini v něm vycítil velké dramatické možnosti. Na pozadí přátelství čtyř bohémů - umělců se odehrává dojemný příběh o lásce chudého básníka Rodolfa ke křehké, nemocí oslabené Mimi, které není dopřáno dlouhého života. Tento příběh milenců, jež byli chudí penězi, ale bohatí láskou, zpracovali libretisté Giuseppe Giacosa a Luigi Illica. Puccini zde prokázal mistrovství v hudebním vystižení místního koloritu - Claude Debussy prý prohlásil, že nepoznal nikoho, kdo by lépe hudebně popsal Paříž té doby než Puccini. Opera je uváděna v italském originále a na domácí scéně s českými titulky. více o tomto představení... | |||||||||||
|
LISTOPAD 2010 30. ÚTERÝ začátek v 19:00 hodin | 4tet nájem Jasnet | ||||
|
POZOR! VÁŽENÍ DIVÁCI, OMLOUVÁME SE, ALE Z TECHNICKÝCH DŮVODŮ JE PŘEDSTAVENÍ LOUSKÁČEK 9. 12. 2024 V 18.00 HODIN PŘELOŽENO. NÁHRADNÍ TERMÍN 30. 12. 2024 V 18.00 HODIN. VSTUPENKY ZŮSTÁVAJÍ V PLATNOSTI. POKUD VÁM TERMÍN NEVYHOVUJE, VSTUPENKY LZE VRÁTIT NA PŘEDPRODEJNÍCH MÍSTECH. DĚKUJEME ZA POCHOPENÍ. |