• HERNÍ PLÁN

    
poutstčtsone
27282930123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031


  • REZERVAČNÍ SYSTÉM

Pro on-line rezervaci vstupenek slouží jako přihlašovací jméno Váš e-mail, použitý dříve při registraci do klubu přátel divadla, heslo je stejné jako do klubu přátel divadla.

V případě zapomenutého či nesprávného hesla lze vygenerovat nové heslo a poslat si jej na e-mail. Je také možné provést novou registraci s novým e-mailem.





MAPA:





Novoroční koncert

ZVEME VÁS NA:



    obrazek




PARTNEŘI A SPONZOŘI
SEVEROČESKÉHO DIVADLA:

Ústecký kraj Ústí nad Labem ostatní partneři

  • VALNÁ HROMADA

Jednatel společnosti Severočeské divadlo s.r.o. svolává řádnou valnou hromadu společnosti na den 20.11.2024 ve 13.00 hod. Zasedání se uskuteční v historické budově Severočeského divadla s.r.o. v Ústí nad Labem, Lidické náměstí 1710/10 ve 2. patře.

další dokumenty k VH zde...

  • VNITŘNÍ OZNAMOVACÍ SYSTÉM ZAMĚSTNAVATELE

E-mail: severoceskedivadlo@seznam.cz
Telefon: +420 210 082 134


  • NEVÁHEJTE...

POPELKA
25.1 2025 17:00h - Ústí nad Labem


  • PREMIÉRA PŘEDSTAVENÍ

Hello, Dolly plakát
Hello, Dolly plakát
foto: www.operabalet.cz

více o tomto titulu...

Představení muzikálu
„Noc na Karlštejně“
finančně podporuje společnost


NAŠI PARTNEŘI:
















PROGRAM DIVADLA:
ŘÍJEN 2010
4.
PONDĚLÍ

začátek
v 10:00 hodin

Velké trampoty Kašpárka a Kalupinky školní

TYP PŘEDSTAVENÍ: pohádka pro děti
VSTUPNÉ: jednotné vstupné 50 Kč
PŘEDSTAVENÍ JIŽ PROBĚHLO... (NA JEVIŠTI ÚSTECKÉHO DIVADLA)
ŘÍJEN 2010
5.
ÚTERÝ

začátek
v 19:00 hodin

[Martin Matoušek](Kníže Ottokar)
Za zakladatelské dílo německé romantické opery se považuje Čarostřelec Carla Marii von Webera, které ovlivnilo další generace německých skladatelů, včetně Richarda Wagnera. Bezprostřední inspirací pro Čarostřelce byla prý rokle Velkého Štolpichu u lázní Libverda v Jizerských horách, kde v červenci 1814 trávil Weber chvíle odpočinku. Dalším inspiračním zdrojem byla i skladatelova láska ke své budoucí choti, sopranistce Caroline Brandtové. Avšak původním podnětem ke kompozici zpěvohry byla Kniha o strašidlech, kterou v Lipsku vydali August Friedrich Laun a Johann August Apel. V jednom příběhu se vyprávělo o mladíkovi, který se zamiloval do dcery lesního. Podmínkou pro získání její ruky bylo vystřelení mistrovské zkušební rány. Aby si mladík zajistil úspěch, spojil se s ďábelskými mocnostmi, které ho však oklamaly. Rána vystřelená na bílou holubici zabíjí jeho vyvolenou. Její rodiče tuto tragédii nepřežijí a mladík sám skončí v blázinci. Tento kriminální příběh se prý skutečně odehrál kdesi na Domažlicku a jeho nešťastným hrdinou byl jakýsi písař z Prahy. Weberův námět a literární představu zpracoval do operního libreta dvorní rada a dramatik Friedrich Kind a jeho původní název zněl Zkušební rána. Světová premiéra díla 18. června 1821 v berlínském Královském činoherním divadle se však dle návrhu intendanta hraběte Brühla konala pod názvem Čarostřelec (Der Freischütz). Opera je uváděna v německém originále a na domácí scéně s českými titulky.
více o tomto představení...

TYP PŘEDSTAVENÍ: opera
DÉLKA: cca. cca 2,30 h.
OBSAZENÍ: dir.: Norbert Baxa
Agáta: Liana Sass
Anička: Anna Klamo
Kašpar: Nikolaj Nekrasov
Max: WeiLong Tao
Matoušek (Kiian, Ottokar)
Matuszek, Škarka, Haidler,
sbor, balet, orchestr
VSTUPNÉ: 100 - 340 Kč + A/2
PŘEDSTAVENÍ JIŽ PROBĚHLO... (NA JEVIŠTI ÚSTECKÉHO DIVADLA)
ŘÍJEN 2010
8.
PÁTEK

začátek
v 19:00 hodin

balet SDOB
Příběh s rozměrem shakespearovské tragédie o lásce bílé dívky a romského chlapce je koncipován jako moderní taneční divadlo s temperamentní hudbou balkánského skladatele Gorana Bregoviče. Jejich láska naráží na bariéry vztyčené rozdílností kultur, ze kterých vzešli, a na skryté či otevřené animozity mezi dvěma odlišnými sociálními prostředími. Cikánské kořeny/í jsou vystavěny na dynamických sborových akcích: přinášejí jiskru, živelnost a nápaditost. Choreografie je prodchnuta stylizovanými folklorními prvky; rytmický doprovod mnohdy vytvářejí tanečníci sami hrou na nejbizarnější nástroje a předměty. Přirozenost tanečního projevu a výrazná pohybová zkratka, s níž tvůrci vyprávějí příběh, jsou hybnou silou inscenace, která se těší velké oblibě již od roku 2001, kdy byla poprvé uvedena na Slovensku. V titulní roli vystupuje Vladimir Gončarov, který byl za roli Čobana oceněn prestižní cenou Thálie 2008. Inscenace má na svém kontě i další vavříny: Severočeské divadlo získalo na Soutěžní přehlídce současné taneční tvorby v minulém roce Cenu za nejlepší kolektivní výkon právě za inscenaci Cikánské kořeny/í. Vladimír Gončarov navíc v téže soutěži získal Cenu za nejlepší sólový výkon a to opět za roli Čobana.
více o tomto představení...

TYP PŘEDSTAVENÍ: taneční divadlo
DÉLKA: cca. 1hodina 40min
OBSAZENÍ: Dara - Michaela Procházková
Čoban - Vladimír Gončarov
VSTUPNÉ: 100 - 340 Kč
PŘEDSTAVENÍ JIŽ PROBĚHLO... (NA JEVIŠTI ÚSTECKÉHO DIVADLA)
ŘÍJEN 2010
9.
SOBOTA

začátek
v 17:00 hodin

Koncert vybraných účastníků Burzy mladých zpěváků 2010

Burza mladých zpěváků 2010 se konala 19. 4. 2010 na scéně Státní opery Praha. Pořádala ji Jednota hudebního divadla za podpory Ministerstva kultury ČR a Nadace Život umělce


TYP PŘEDSTAVENÍ: koncert
VSTUPNÉ: 100 - 340 Kč
PŘEDSTAVENÍ JIŽ PROBĚHLO... (NA JEVIŠTI ÚSTECKÉHO DIVADLA)
ŘÍJEN 2010
10.
NEDĚLE

začátek
v 17:00 hodin

[Petr Matuszek](Kuno), [Liana Sass](Agathe), [Anna Klamo](Ännchen)
Za zakladatelské dílo německé romantické opery se považuje Čarostřelec Carla Marii von Webera, které ovlivnilo další generace německých skladatelů, včetně Richarda Wagnera. Bezprostřední inspirací pro Čarostřelce byla prý rokle Velkého Štolpichu u lázní Libverda v Jizerských horách, kde v červenci 1814 trávil Weber chvíle odpočinku. Dalším inspiračním zdrojem byla i skladatelova láska ke své budoucí choti, sopranistce Caroline Brandtové. Avšak původním podnětem ke kompozici zpěvohry byla Kniha o strašidlech, kterou v Lipsku vydali August Friedrich Laun a Johann August Apel. V jednom příběhu se vyprávělo o mladíkovi, který se zamiloval do dcery lesního. Podmínkou pro získání její ruky bylo vystřelení mistrovské zkušební rány. Aby si mladík zajistil úspěch, spojil se s ďábelskými mocnostmi, které ho však oklamaly. Rána vystřelená na bílou holubici zabíjí jeho vyvolenou. Její rodiče tuto tragédii nepřežijí a mladík sám skončí v blázinci. Tento kriminální příběh se prý skutečně odehrál kdesi na Domažlicku a jeho nešťastným hrdinou byl jakýsi písař z Prahy. Weberův námět a literární představu zpracoval do operního libreta dvorní rada a dramatik Friedrich Kind a jeho původní název zněl Zkušební rána. Světová premiéra díla 18. června 1821 v berlínském Královském činoherním divadle se však dle návrhu intendanta hraběte Brühla konala pod názvem Čarostřelec (Der Freischütz). Opera je uváděna v německém originále a na domácí scéně s českými titulky.
více o tomto představení...

TYP PŘEDSTAVENÍ: opera
DÉLKA: cca. cca 2,30 h.
OBSAZENÍ: dir.: Norbert Baxa
Agáta: Liana Sass
Anička: Anna Klamo
Kašpar: Nikolaj Někrasov
Max: WeiLong Tao
Matoušek (Ottokar, Kilian),
Matuszek,Škarka, Haidler,
sbr, balet, orchestr
VSTUPNÉ: 100 - 340 Kč + N/2
PŘEDSTAVENÍ JIŽ PROBĚHLO... (NA JEVIŠTI ÚSTECKÉHO DIVADLA)
ŘÍJEN 2010
13.
STŘEDA

začátek
v 19:00 hodin

D.M.Ruiz,J.Dušek:

Čtyři dohody

Divadlo Lávka Praha

představení v rámci Týdne pro duševní zdraví – pořadatel Fokus Ústí n.L. - v hlavní roli Jaroslav Dušek, spoluúčinkují Alan Vitouš a Pjér La Š´éz

TYP PŘEDSTAVENÍ: činohra
VSTUPNÉ: 100 - 340 Kč bez slev
PŘEDSTAVENÍ JIŽ PROBĚHLO... (NA JEVIŠTI ÚSTECKÉHO DIVADLA)
ŘÍJEN 2010
15.
PÁTEK

začátek
v 10:00 hodin

[Margarita Plešková](Sestry), [Jana Jandorová] (Macecha), [Natalia Vassina] (Sestry)
Příběh o dívce, která zvítězila svou dobrotou a láskou nad světem falše, zla a nadutosti, už inspiroval tvůrce nejrůznějších uměleckých žánrů. Prokofjevovo hudební zpracování patří k těm nejzdařilejším. Choreograf a šéf ústeckého baletu Vladimír Nečas prozradil: „Je to představení pro malé i velké a to není reklamní trik, ale skutečnost. Nádherná hudba vyvolává fantazii a pohádkovou náladu. Známý pohádkový příběh s dobrým koncem je stále aktuálním poselstvím o boji dobra a zla. Nechybí zde dívčí sen o princi, krásné šaty, roztančený bál, kouzelné víly odměňující dobro a nakonec potrestané zlo. To vše nám tancem a hudbou vypráví balet Popelka.“ Jeden z nejvýznamnějších skladatelů 20. století o svém baletu na pohádkový námět o Popelce sám řekl: „Chtěl jsem vyjádřit poetickou lásku Popelky a Prince, zrození a rozkvět citu, překážky na jeho cestě, uskutečnění snu.“
více o tomto představení...

TYP PŘEDSTAVENÍ: balet
DÉLKA: cca. cca 2 hod.
OBSAZENÍ: Dirigent - Norbert Baxa
Popelka – Margarita Pleškova
Princ – Pavel Enekeš
Macecha – Natalia Vasina
Sestry – Vladimíra Podhorná, Michaela Procházková
Trsek - celesta
Lorents - klavír
VSTUPNÉ: jednotné vstupné 50 Kč
PŘEDSTAVENÍ JIŽ PROBĚHLO... (NA JEVIŠTI ÚSTECKÉHO DIVADLA)
ŘÍJEN 2010
16.
SOBOTA

Giacomo Puccini:

LA BOHÈME

ŘÍJNOVÉ PŘEDSTAVENÍ BOHÉMY ZRUŠENO
Z důvodu náhlého a neočekávaného odchodu sólisty operního souboru HAITAO WANGA z angažmá je představení opery Bohéma dne 16.října zrušeno. Roli Marcela nově nastuduje Nikolaj Někrasov a poprvé v ní vystoupí v neděli 28.listopadu. Zakoupené vstupenky mohou diváci vrátit nebo vyměnit na listopadový termín představení - rezervované vstupenky jsou zrušené. Děkujeme za pochopení.

PŘEDSTAVENÍ JIŽ PROBĚHLO... (NA JEVIŠTI ÚSTECKÉHO DIVADLA)
ŘÍJEN 2010
17.
NEDĚLE

začátek
v 17:00 hodin

[Vladimíra Podhorná] (Popelka), balet SDOB
Příběh o dívce, která zvítězila svou dobrotou a láskou nad světem falše, zla a nadutosti, už inspiroval tvůrce nejrůznějších uměleckých žánrů. Prokofjevovo hudební zpracování patří k těm nejzdařilejším. Choreograf a šéf ústeckého baletu Vladimír Nečas prozradil: „Je to představení pro malé i velké a to není reklamní trik, ale skutečnost. Nádherná hudba vyvolává fantazii a pohádkovou náladu. Známý pohádkový příběh s dobrým koncem je stále aktuálním poselstvím o boji dobra a zla. Nechybí zde dívčí sen o princi, krásné šaty, roztančený bál, kouzelné víly odměňující dobro a nakonec potrestané zlo. To vše nám tancem a hudbou vypráví balet Popelka.“ Jeden z nejvýznamnějších skladatelů 20. století o svém baletu na pohádkový námět o Popelce sám řekl: „Chtěl jsem vyjádřit poetickou lásku Popelky a Prince, zrození a rozkvět citu, překážky na jeho cestě, uskutečnění snu.“
více o tomto představení...

TYP PŘEDSTAVENÍ: balet
DÉLKA: cca. cca 2 hod.
OBSAZENÍ: Dirigent - Norbert Baxa
Popelka - Margarita Pleškova
Princ - Pavel Enekeš
Macecha - Natalia Vasina
Sestry - Vladimíra Podhorná,
Michaela Procházková
Lorents, Trsek (klavír , celesta)
VSTUPNÉ: 100 - 340 Kč
PŘEDSTAVENÍ JIŽ PROBĚHLO... (NA JEVIŠTI ÚSTECKÉHO DIVADLA)
ŘÍJEN 2010
21.
ČTVRTEK

začátek
v 19:00 hodin

[Jaroslav Achab Haidler](Samiel)
Za zakladatelské dílo německé romantické opery se považuje Čarostřelec Carla Marii von Webera, které ovlivnilo další generace německých skladatelů, včetně Richarda Wagnera. Bezprostřední inspirací pro Čarostřelce byla prý rokle Velkého Štolpichu u lázní Libverda v Jizerských horách, kde v červenci 1814 trávil Weber chvíle odpočinku. Dalším inspiračním zdrojem byla i skladatelova láska ke své budoucí choti, sopranistce Caroline Brandtové. Avšak původním podnětem ke kompozici zpěvohry byla Kniha o strašidlech, kterou v Lipsku vydali August Friedrich Laun a Johann August Apel. V jednom příběhu se vyprávělo o mladíkovi, který se zamiloval do dcery lesního. Podmínkou pro získání její ruky bylo vystřelení mistrovské zkušební rány. Aby si mladík zajistil úspěch, spojil se s ďábelskými mocnostmi, které ho však oklamaly. Rána vystřelená na bílou holubici zabíjí jeho vyvolenou. Její rodiče tuto tragédii nepřežijí a mladík sám skončí v blázinci. Tento kriminální příběh se prý skutečně odehrál kdesi na Domažlicku a jeho nešťastným hrdinou byl jakýsi písař z Prahy. Weberův námět a literární představu zpracoval do operního libreta dvorní rada a dramatik Friedrich Kind a jeho původní název zněl Zkušební rána. Světová premiéra díla 18. června 1821 v berlínském Královském činoherním divadle se však dle návrhu intendanta hraběte Brühla konala pod názvem Čarostřelec (Der Freischütz). Opera je uváděna v německém originále a na domácí scéně s českými titulky.
více o tomto představení...

TYP PŘEDSTAVENÍ: opera
DÉLKA: cca. cca 2,30 h.
OBSAZENÍ: dir.: Norbert Baxa
Agáta: Liana Sass
Anička: Anna Klamo
Kašpar: Nikolaj Někrasov
Max: WeiLong Tao
Matoušek (Kilián, Ottokar),
Matuszek, Škarka,Haidler,
sbor, balet, orchestr
VSTUPNÉ: 100 - 340 Kč + V/2
PŘEDSTAVENÍ JIŽ PROBĚHLO... (NA JEVIŠTI ÚSTECKÉHO DIVADLA)
ŘÍJEN 2010
22.
PÁTEK

začátek
v 19:00 hodin

Představení vzniklo v koprodukci
Severočeského divadla opery a baletu v Ústí nad Labem a občanského sdružení Aréna




Inscenace Zahrada soch je experimentální scénické představení složené z poezie Ireny Žantovské (laureátky Mezinárodního televizního festivalu Zlatá Praha 2006), která měla i režii, baletních kreací choreografa Vladimira Gončarova (držitel Ceny Thálie 2008), původní hudební kompozice z pera Tomáše Reindla, scény a kostýmů Dany Hávové a výtvarných animací z koláží Miroslava Huptycha. Zahrada soch je sérií baletních miniatur inspirovaných expresivními verši I. Žantovské, v působivém přednesu Nely Boudové. Básně jsou obrazem nesnadného soužití mezi mužem a ženou, mezi jedincem a společností, zrcadlem dvou kontrastů, v nichž hledáme smysl svého života a pevný bod, o nějž se lze opřít a nezakolísat. Jak praví jedna románová postava - všichni se musíme rozhodovat mezi tím, co je správné, a tím, co je snadné. Takové rozhodování je i klíčem a pointou představení Zahrada soch. Choreografie Vladimíra Gončarova i hudební kompozice Tomáše Reindla oscilují mezi klasickým uchopením hudebního divadla, včetně romantických smyčců a baletu na špičkách, a moderním výrazivem, které zachází stejně dovedně s inspirací u moderních skladatelů vážné hudby (Glasse či Reicha), jako s rockovou či etnickou hudbou, atonálními "zvuky ulice" atd. Tomu vždy odpovídá taneční, pohybová složka, často až na samé hranici akrobacie či soudobých výrazových prvků street dance. Kapitolou samou pro sebe je pohyblivá scénografie tvořená animovanými výtvarnými kolážemi Miroslava Huptycha. Huptychovy koláže jsou lyrickým protipólem často nelítostného světa skrytého ve verších i hudbě Zahrady soch, a ukazují nám jisté estetické útočiště, nabízejí zklidnění a katarzi. Zvláštním hostem Zahrady soch byla mladá česko-polská rocková zpěvačka Ewa Farna, která do představení nazpívala původní píseň Ohňonoši.
Inscenace vznikla z koprodukce občanského sdružení Aréna a Severočeského divadla opery a baletu Ústí nad Labem
více o tomto představení...

TYP PŘEDSTAVENÍ: taneční divadlo
DÉLKA: cca. cca 95 min.
VSTUPNÉ: 150 - 510 Kč + P/2
PŘEDSTAVENÍ JIŽ PROBĚHLO... (NA JEVIŠTI ÚSTECKÉHO DIVADLA)
ŘÍJEN 2010
23.
SOBOTA

začátek
v 17:00 hodin

[Jolana Smyčková] (Eliza Doolittlová)
Slavný americký muzikál A. J. Lernera a F. Loewa o květinářce Elize Doolittlové vznikl na motivy známé divadelní hry G. B. Shawa Pygmalion. Příběh pojednává o samolibém a nesnesitelném profesoru fonetiky Henry Higginsovi, který se vsadí, že se mu podaří prostořekou a umouněnou květinářku Elizu Doolittlovou s příšerným nářečím spodních vrstev během vražedně krátkého času zkrotit a proměnit tento divoký přírodní živel v kultivovanou anglickou dámu, aniž by kdokoliv odhalil její původ. Higginsův experiment ukáže, že rozdíl mezi vyšší a nižší společenskou třídou nespočívá v lidské přirozenosti, pouze ve vnějších návycích a způsobech. Jak to už mezi mužem a ženou bývá, zrodí se v procesu výuky vztah, který pedagogickou sféru nebezpečně přesahuje. Obě strany jsou však příliš svéhlavé, než aby si to jen tak přiznaly a své vzájemné sympatie vyjadřují spíše hádkami. Základní paradox story spočívá v tom, že výchovu potřebuje nejenom Líza, ale i pan profesor, neboť i při jeho postavení a společenské vážnosti je v ostatních věcech poněkud zaostalý. Naproti tomu Líza při vší své zanedbanosti nepostrádá citlivou duši a zdravý instinkt. V hlavní roli Lízy se představí Jolana Smyčková, která není na ústeckém jevišti nováčkem, například v minulé sezóně nastudovala roli Káči v Divotvorném hrnci, za kterou byla navržena do širší nominace na Cenu Thálie 2009. Profesora Higginse hraje Radek Zima.
více o tomto představení...

TYP PŘEDSTAVENÍ: muzikál
DÉLKA: cca. 2,15h
OBSAZENÍ: dir.: Milan Kaňák
Elisa: Jolana Smyčková
Higgins: Radek Zima
Pickering: Petr Matuszek
Doolitle: Dalibor Janota
Higginsová: Miroslava Kalašová
Pearceová: Věra Páchová
Freddy: Jaroslav Kovacs
Blažková, Koubová, Hájek Ot.,
Krejčí, Novoborská,Király,
Zelycz, Haas,Fieweger,
Štěpka, Wagner, Chladová,
Schűtzová, Moozová, Machát,
Styrkul, Brázda, Nikitine,
Kadlčíková,
sbor, balet, orchestr
VSTUPNÉ: 280 - 600 Kč + K/1
PŘEDSTAVENÍ JIŽ PROBĚHLO... (NA JEVIŠTI ÚSTECKÉHO DIVADLA)
ŘÍJEN 2010
28.
ČTVRTEK

začátek
v 19:00 hodin

HRADIŠŤAN Slavnostní koncert

Taneční a hudební soubor Hradišťan

Taneční a hudební soubor Hradišťan
foto: www.operabalet.cz
Hradišťan: „Kdo se vejde do houslí“

Dílo Jana Skácela bylo za jeho života zakazováno, s o to větší naléhavostí promlouvá po jeho smrti. Jeho básně jsou tiché a neokázalé, jsou prodchnuty touhou po lásce, naději a vírou v lepší zítřek. Snad právě proto tolik oslovují současného člověka ... U příležitosti českého státního svátku (28.10., Ústí nad Labem) a slavnostního zahájení festivalu na německé straně (Drážďany) zazní Skácelovy básně v uváděném komponovaném pořadu "Kdo se vejde do houslí" v obou jazycích – zhudebněné Jiřím Pavlicou a v podání světoznámého souboru Hradišťan. Koncert se koná pod záštitou hejtmanky Ústeckého kraje Jany Vaňhové a pořádá ho Collegium Bohemicum za podpory Evropského institutu odkazu Šoa

TYP PŘEDSTAVENÍ: koncert
VSTUPNÉ: jednotné vstupné 150 Kč
PŘEDSTAVENÍ JIŽ PROBĚHLO... (NA JEVIŠTI ÚSTECKÉHO DIVADLA)
ŘÍJEN 2010
31.
NEDĚLE

začátek
v 17:00 hodin

G.Verdi Requiem

Jedna z nejpůsobivějších skladeb hudební historie, Messa da requiem Giuseppe Verdiho(1813–1901), prodělala dlouhý proces zrání. Když 13. listopadu 1868 zemřel Gioacchino Rossini, inicioval Verdi velkolepý projekt kolektivního hudebního díla, zádušní mše na památku velkého operního skladatele, k níž by vybraní italští skladatelé zhudebnili jim přidělené jednotlivé části. Mše měla být provedena v den prvního výročí Rossiniho smrti v kostele San Petronio v Bologni. Všichni skladatelé sice odevzdali zadané části mše včas, projekt však nakonec ztroskotal. Verdimu zbyla jím zhudebněná část „Libera me“. Dalším podnětem bylo úmrtí básníka a spisovatele Alberta Manzoniho 22. května 1873. Manzoni byl vůdčí postavou hnutí za sjednocení Itálie, risorgimenta, jehož byl Verdi stoupencem. Pro Verdiho byl Manzoni vedle Rossiniho dalším typickým reprezentantem italského ducha. Verdi nezapřel ani v tomto díle operního dramatika. Jako nejnápadnější příklad se uvádí „Dies irae“, útočící údery velkého bubnu na lehkou dobu na své půsbivosti ani téměř po půldruhém století nic neztratily, stejně jako fanfáry v „Tuba mirum“. Verdi využívá prostorového efektu se čtveřicí trubek za scénou a barevných odstínů kombinací dechových nástrojů . Část „Libera me“ je převzata z Messa per Rossini téměř nezměněna, Verdi pouze vypustil třicet taktů, v nichž byla obsažena reminiscence tehdy nezhudebněného „Dies irae“ a nahradil je sopránovým sólem, po premiéře ještě doplnil původně sborovou část „Liber scriptus“ mezzosopránovým sólem. Premiéra se uskutečnila 22. května 1874 v chrámu San Marco v Miláně pod Verdiho taktovkou, reprízy 27. a 29. května v milánské Scale řídil Franco Faccio. Pražské publikum se seznámilo s Verdiho Messa da requiem poprvé 17. ledna 1876 na koncertě uspořádaném Německým zemským divadlem v jeho tehdejší budově, Stavovském divadle.

TYP PŘEDSTAVENÍ: koncert
OBSAZENÍ: dir.: Norbert Baxa
Sass,Páchová, Vlček,Škarka
sbor, orchestr
VSTUPNÉ: 100 - 340 Kč + N/3
PŘEDSTAVENÍ JIŽ PROBĚHLO... (NA JEVIŠTI ÚSTECKÉHO DIVADLA)






POZOR!
VÁŽENÍ DIVÁCI, OMLOUVÁME SE, ALE 
Z TECHNICKÝCH DŮVODŮ JE PŘEDSTAVENÍ 
LOUSKÁČEK 9. 12. 2024 V 18.00 HODIN PŘELOŽENO.

NÁHRADNÍ TERMÍN 30. 12. 2024 V 18.00 HODIN.

VSTUPENKY ZŮSTÁVAJÍ V PLATNOSTI. 
POKUD VÁM TERMÍN NEVYHOVUJE, VSTUPENKY LZE VRÁTIT NA PŘEDPRODEJNÍCH MÍSTECH.

DĚKUJEME ZA POCHOPENÍ.


© 2024 Severočeské divadlo, design & code by Marek Russ