Pro on-line rezervaci vstupenek slouží jako přihlašovací jméno Váš e-mail, použitý dříve při registraci do klubu přátel divadla, heslo je stejné jako do klubu přátel divadla.
V případě zapomenutého či nesprávného hesla lze vygenerovat nové heslo a poslat si jej na e-mail. Je také možné provést novou registraci s novým e-mailem.
Jednatel společnosti Severočeské divadlo s.r.o. svolává řádnou valnou hromadu společnosti na den 20.11.2024 ve 13.00 hod. Zasedání se uskuteční v historické budově Severočeského divadla s.r.o. v Ústí nad Labem, Lidické náměstí 1710/10 ve 2. patře.
E-mail: severoceskedivadlo@seznam.cz
Telefon: +420 210 082 134
BŘEZEN 2010 5. PÁTEK začátek v 19:00 hodin | |||||||||||
Mimořádný rozkvět italské opery v 19. století vrcholil nástupem verismu. Verismus je směr omezený národně i žánrově. Je záležitostí výhradně italské operní tvorby konce 19. a začátku 20. století. Jeho název je odvozen z italského slova vero, které znamená pravdivý. Autoři veristických oper skutečně od začátku usilovali o hudebně dramatické ztvárnění příběhů společensky pravdivých, osvobozených od romantické idealizace. Šlo jim o odraz skutečnosti, o co nejvěrnější kopii životních faktů a lidských charakterů. Veristé vyhledávali libreta na sociálně vyhraněné náměty ze současného života, které řeší nelehké životní situace. Tyto naturalistické tendence se projevovaly i v dalších uměleckých odvětvích jako je literatura, drama a výtvarné umění. Román francouzského spisovatele Henriho Murgera Obrazy ze života bohémy z roku 1849 měl mimořádný úspěch a Puccini v něm vycítil velké dramatické možnosti. Na pozadí přátelství čtyř bohémů - umělců se odehrává dojemný příběh o lásce chudého básníka Rodolfa ke křehké, nemocí oslabené Mimi, které není dopřáno dlouhého života. Tento příběh milenců, jež byli chudí penězi, ale bohatí láskou, zpracovali libretisté Giuseppe Giacosa a Luigi Illica. Puccini zde prokázal mistrovství v hudebním vystižení místního koloritu - Claude Debussy prý prohlásil, že nepoznal nikoho, kdo by lépe hudebně popsal Paříž té doby než Puccini. Opera je uváděna v italském originále a na domácí scéně s českými titulky. více o tomto představení... | |||||||||||
|
BŘEZEN 2010 7. NEDĚLE začátek v 10:00 hodin | Ať žijí duchové | ||||||
Hoffmannovo divadlo Uherské Hradiště mimořádně v 10,00 !!! | |||||||
|
BŘEZEN 2010 7. NEDĚLE začátek v 17:00 hodin | |||||||||||
Severočeské divadlo uvádí Prodanou nevěstu v její první verzi z roku 1866, jež je podstatně jiná, než v jaké ji známe dnes. Toto první znění opery je výrazně kratší, má pouze dvě jednání. Celkem dvacet jedna hudebních celků je propojeno mluveným slovem. První verze je bez později přidaných tanců, zato však obsahuje sociální satiru - kuplet Principála a Esmeraldy kritizující společenskou přetvářku. Sám Smetana ke své původní Prodané nevěstě řekl: „Prodaná nevěsta, pánové, jest vlastně hračka. Já jsem ji skládal ne ze ctižádosti, nýbrž ze vzdoru, poněvadž se mi po Braniborech vyčítalo, že jsem Wagnerián a že bych ani v národním lehčím slohu nic nedovedl. Tu jsem ihned běžel k Sabinovi, aby mi udělal libreto a napsal jsem Prodanou nevěstu dle tehdejšího mého zdání tak, že se jí ani Offenbach nevyrovnal.“ Režisérka Karla Štaubertová svou Prodanou nevěstu inscenovala jako neotřelou českou hudební veselohru. Vrací se k původní verzi nejen proto, že je to zajímavé, ale i s nadějí na současný tvar. S respektem k tradici, ale čelem proti ní, jako rovnocenný partner. Za mimořádný umělecký výkon v roli Mařenky byla v uplynulé divadelní sezóně nominována Petra Šimková Alvarez na Cenu Thálie 2009. Herecká asociace České republiky, která ceny Thálie každoročně udílí, k nominaci Petry Šimkové uvedla: „Jako Mařenka upoutala jistými výškami i sytou střední polohou, v neposlední řadě i perfektní artikulací. Roli nic nezůstala dlužna ani po herecké stránce a vyjádřila ji jako plnokrevnou venkovskou dívku, která má plno citu pro scény s Jeníkem, ale i humor ve scénách s Vaškem.“ více o tomto představení... | |||||||||||
|
BŘEZEN 2010 8. PONDĚLÍ začátek v 10:00 hodin | Ať žijí duchové | ||||
Hoffmannovo divadlo Uherské Hradiště Ať žijí duchové – film, dnes už téměř kultovní, dává skvělou příležitost vytvořit divadelní podobu blízkou dnešním dětem. Divadlo sice postrádá některé postupy a principy, které umožňuje film, ale má něco co je možná cennější – divadelní fantazii a znak a hlavně přímý kontakt s divákem. Nechybí ani spousta hezkých písniček. | |||||
|
BŘEZEN 2010 13. SOBOTA začátek v 14:00 hodin | KRAJSKÁ PŘEHLÍDKA DĚTSKÝCH SKUPIN SCÉNICKÉHO TANCE | ||||
pořádá Občanské sdružení S-hle-dání ve spolupráci se ZUŠ E. Randové v Ústí nad Labem | |||||
|
BŘEZEN 2010 18. ČTVRTEK začátek v 19:00 hodin | |||||||||||
Mimořádný rozkvět italské opery v 19. století vrcholil nástupem verismu. Verismus je směr omezený národně i žánrově. Je záležitostí výhradně italské operní tvorby konce 19. a začátku 20. století. Jeho název je odvozen z italského slova vero, které znamená pravdivý. Autoři veristických oper skutečně od začátku usilovali o hudebně dramatické ztvárnění příběhů společensky pravdivých, osvobozených od romantické idealizace. Šlo jim o odraz skutečnosti, o co nejvěrnější kopii životních faktů a lidských charakterů. Veristé vyhledávali libreta na sociálně vyhraněné náměty ze současného života, které řeší nelehké životní situace. Tyto naturalistické tendence se projevovaly i v dalších uměleckých odvětvích jako je literatura, drama a výtvarné umění. Román francouzského spisovatele Henriho Murgera Obrazy ze života bohémy z roku 1849 měl mimořádný úspěch a Puccini v něm vycítil velké dramatické možnosti. Na pozadí přátelství čtyř bohémů - umělců se odehrává dojemný příběh o lásce chudého básníka Rodolfa ke křehké, nemocí oslabené Mimi, které není dopřáno dlouhého života. Tento příběh milenců, jež byli chudí penězi, ale bohatí láskou, zpracovali libretisté Giuseppe Giacosa a Luigi Illica. Puccini zde prokázal mistrovství v hudebním vystižení místního koloritu - Claude Debussy prý prohlásil, že nepoznal nikoho, kdo by lépe hudebně popsal Paříž té doby než Puccini. Opera je uváděna v italském originále a na domácí scéně s českými titulky. více o tomto představení... | |||||||||||
|
BŘEZEN 2010 19. PÁTEK začátek v 10:00 hodin | |||||||||
V roce 2009 a 2010 si připomínáme dvě významná výročí českého skladatele Bohuslava Martinů (1890 – 1959). K jeho odkazu se Severočeské divadlo připojuje uvedením opery Veselohra na mostě, jež patří mezi díla malé rozsahem, ale velké originalitou a půvabem. „Veselohra na mostě je každému srozumitelné lidové divadlo, ve kterém se Bohuslav Martinů vysmál lidské hlouposti a snaze sešněrovat život do příručky byrokratických pravidel. K přitažlivosti díla přispívá velkou měrou rozkošná obrozenecká čeština Václava Klimenta Klicpery, se kterou si Martinů ve svém zhudebnění zálibně pohrává. Žádné jiné jevištní dílo Martinů se nedočkalo tolika stovek inscenací na celém světě, zejména poté, co mu byla udělena cena Newyorského kruhu kritiků za nejlepší operu uvedenou v tomto městě v roce 1951. Tehdy - v nejtužším období Studené války – muselo toto zdánlivě bezproblémové dílko působit přímo třeskutě, protože v sobě skrývá pod rozverným povrchem hlubokou otázku (o které nemohl Klicpera mít ještě sebemenší ponětí) - jak se má zachovat jedinec, který se bez vlastního přičinění ocitl mezi dvěma nepřátelskými tábory“, říká Aleš Březina, muzikolog a ředitel Institutu Bohuslava Martinů. Režisér Zbyněk Brabec dodává: „Martinů hudba je nesmírně průzračná a velice vtipná, zejména ve složitých ansámblech. Plně koresponduje s původním Klicperovým textem. Je moderní a přitom vychází z české tradice. Operu uvedeme v netradičním prostoru divadelní zkušebny, který umožňuje nekonvenční prostorové řešení i bezprostřední kontakt s divákem.“ Inscenace je určena především mládeži a dětem a bude uvedena v komorním prostoru divadla – tzv. televizním studiu. Projekt se uskutečnil za finanční podpory Nadace Bohuslava Martinů. více o tomto představení... | |||||||||
|
BŘEZEN 2010 21. NEDĚLE začátek v 17:00 hodin | |||||||||||
Mimořádný rozkvět italské opery v 19. století vrcholil nástupem verismu. Verismus je směr omezený národně i žánrově. Je záležitostí výhradně italské operní tvorby konce 19. a začátku 20. století. Jeho název je odvozen z italského slova vero, které znamená pravdivý. Autoři veristických oper skutečně od začátku usilovali o hudebně dramatické ztvárnění příběhů společensky pravdivých, osvobozených od romantické idealizace. Šlo jim o odraz skutečnosti, o co nejvěrnější kopii životních faktů a lidských charakterů. Veristé vyhledávali libreta na sociálně vyhraněné náměty ze současného života, které řeší nelehké životní situace. Tyto naturalistické tendence se projevovaly i v dalších uměleckých odvětvích jako je literatura, drama a výtvarné umění. Román francouzského spisovatele Henriho Murgera Obrazy ze života bohémy z roku 1849 měl mimořádný úspěch a Puccini v něm vycítil velké dramatické možnosti. Na pozadí přátelství čtyř bohémů - umělců se odehrává dojemný příběh o lásce chudého básníka Rodolfa ke křehké, nemocí oslabené Mimi, které není dopřáno dlouhého života. Tento příběh milenců, jež byli chudí penězi, ale bohatí láskou, zpracovali libretisté Giuseppe Giacosa a Luigi Illica. Puccini zde prokázal mistrovství v hudebním vystižení místního koloritu - Claude Debussy prý prohlásil, že nepoznal nikoho, kdo by lépe hudebně popsal Paříž té doby než Puccini. Opera je uváděna v italském originále a na domácí scéně s českými titulky. více o tomto představení... | |||||||||||
|
BŘEZEN 2010 22. PONDĚLÍ začátek v 19:00 hodin | Vyhlášení nejúspěšnějšího sportovce roku 2009 | ||||
pořádá ČOK CZ s. r. o., Deník, ČSTV, Město Ústí nad Labem a Ústecký kraj | |||||
|
BŘEZEN 2010 23. ÚTERÝ začátek v 19:00 hodin | |||||||||||
Mimořádný rozkvět italské opery v 19. století vrcholil nástupem verismu. Verismus je směr omezený národně i žánrově. Je záležitostí výhradně italské operní tvorby konce 19. a začátku 20. století. Jeho název je odvozen z italského slova vero, které znamená pravdivý. Autoři veristických oper skutečně od začátku usilovali o hudebně dramatické ztvárnění příběhů společensky pravdivých, osvobozených od romantické idealizace. Šlo jim o odraz skutečnosti, o co nejvěrnější kopii životních faktů a lidských charakterů. Veristé vyhledávali libreta na sociálně vyhraněné náměty ze současného života, které řeší nelehké životní situace. Tyto naturalistické tendence se projevovaly i v dalších uměleckých odvětvích jako je literatura, drama a výtvarné umění. Román francouzského spisovatele Henriho Murgera Obrazy ze života bohémy z roku 1849 měl mimořádný úspěch a Puccini v něm vycítil velké dramatické možnosti. Na pozadí přátelství čtyř bohémů - umělců se odehrává dojemný příběh o lásce chudého básníka Rodolfa ke křehké, nemocí oslabené Mimi, které není dopřáno dlouhého života. Tento příběh milenců, jež byli chudí penězi, ale bohatí láskou, zpracovali libretisté Giuseppe Giacosa a Luigi Illica. Puccini zde prokázal mistrovství v hudebním vystižení místního koloritu - Claude Debussy prý prohlásil, že nepoznal nikoho, kdo by lépe hudebně popsal Paříž té doby než Puccini. Opera je uváděna v italském originále a na domácí scéně s českými titulky. více o tomto představení... | |||||||||||
|
BŘEZEN 2010 24. STŘEDA začátek v 19:00 hodin | |||||||||||
Mozartova opera Figarova svatba dodnes neztrácí na své elegantní lehkosti zápletkové komedie a satirickém účinku. Toto geniální dílo o společnosti a jejích mravech vznikalo potají. Beaumarchaisova hra Bláznivý den aneb Figarova svatba byla tehdy v Rakousku zakázaná. Přesto Mozart chtěl toto dílo zhudebnit a oslovil proto libretistu da Ponteho. Na tématu musel pracovat tajně a čekat na vhodný okamžik, ve kterém by císař provedení opery schválil. Nakonec celou operu Mozart zkomponoval za půl roku a hudbou vyjádřil vše, co v libretu nesmělo být vyřčeno. Do té doby bylo nemyslitelné, aby obyčejný služebník v takovém dramatickém díle nejen hrál hlavní postavu, nýbrž také bojoval s vychytralostí proti urozenému panstvu, aby nakonec z tohoto duelu vyšel jako vítěz. Premiéru měla 1. května 1786 ve Vídni, ale největší úspěch zaznamenala až v prosinci ve Stavovském divadle v Praze. Mozart zde dospěl k tomu, co bývá nejtěžší: za veselým příběhem odhalil hlubokou pravdu života. Opera je uváděna v italském originále a na domácí scéně s českými titulky. více o tomto představení... | |||||||||||
|
BŘEZEN 2010 26. PÁTEK začátek v 20:00 hodin | Krása pomáhá dětem | ||||||
pořádá Lenka Kocmanová Taussigová | |||||||
|
BŘEZEN 2010 27. SOBOTA začátek v 17:00 hodin | |||||||||||
Don Quijote je jedním z baletů zlatého fondu světového divadelního umění. Jeho obliba spočívá v temperamentní a jiskřivé hudbě Ludwiga Minuse, ve střídání komediální i vážné tváře představení a ve strhujících tancích, které dávají vyniknout virtuozitě a temperamentu tanečníků. Barvité španělské prostředí, ve kterém se balet odehrává, to vše jen podtrhuje. Krása tradiční choreografie Maria Petipy, která tvoří významnou část inscenace, je natolik zřejmá, že je dnes klasikou a právě proto se zachovala do dnešních dnů. více o tomto představení... | |||||||||||
|
BŘEZEN 2010 28. NEDĚLE začátek v 17:00 hodin | |||||||||||
Divotvorný hrnec byl prvním opravdovým americkým muzikálem v Evropě i u nás, kde je na jeviště v roce 1948 ve svém divadle a ve svém geniálně vtipném překladu uvedli Jiří Voskovec a Jan Werich. Příběh o lásce, ale také aroganci a bezohlednosti, je plný pohádkového tajemství: vystupuje v něm několik nadpřirozených postav (dokonce i jeden předmět, který by si leckdo jistě přál vlastnit – hrnec, a který každému splní tři přání) a dějí se v něm věci vskutku nevídané. Režisér Radek Balaš ke své inscenaci řekl: „Tento příběh mám rád pro jeho vynikající hudbu, nápadité a hravé písňové texty, vtipné dialogy a hlavně báječný humor vodníka Čochtana. Chtěli jsme vám naší inscenací navařit guláš plný inteligentní zábavy, vtipných gagů, krásných písniček a dynamických tanečních čísel. Divohrnec by měl být sladkým zákuskem po úmorném dni.“ V roli Vodníka Čochtana vystupuje Josef Alois Náhlovský. více o tomto představení... | |||||||||||
|
BŘEZEN 2010 29. PONDĚLÍ začátek v 10:00 hodin | |||||||||
V roce 2009 a 2010 si připomínáme dvě významná výročí českého skladatele Bohuslava Martinů (1890 – 1959). K jeho odkazu se Severočeské divadlo připojuje uvedením opery Veselohra na mostě, jež patří mezi díla malé rozsahem, ale velké originalitou a půvabem. „Veselohra na mostě je každému srozumitelné lidové divadlo, ve kterém se Bohuslav Martinů vysmál lidské hlouposti a snaze sešněrovat život do příručky byrokratických pravidel. K přitažlivosti díla přispívá velkou měrou rozkošná obrozenecká čeština Václava Klimenta Klicpery, se kterou si Martinů ve svém zhudebnění zálibně pohrává. Žádné jiné jevištní dílo Martinů se nedočkalo tolika stovek inscenací na celém světě, zejména poté, co mu byla udělena cena Newyorského kruhu kritiků za nejlepší operu uvedenou v tomto městě v roce 1951. Tehdy - v nejtužším období Studené války – muselo toto zdánlivě bezproblémové dílko působit přímo třeskutě, protože v sobě skrývá pod rozverným povrchem hlubokou otázku (o které nemohl Klicpera mít ještě sebemenší ponětí) - jak se má zachovat jedinec, který se bez vlastního přičinění ocitl mezi dvěma nepřátelskými tábory“, říká Aleš Březina, muzikolog a ředitel Institutu Bohuslava Martinů. Režisér Zbyněk Brabec dodává: „Martinů hudba je nesmírně průzračná a velice vtipná, zejména ve složitých ansámblech. Plně koresponduje s původním Klicperovým textem. Je moderní a přitom vychází z české tradice. Operu uvedeme v netradičním prostoru divadelní zkušebny, který umožňuje nekonvenční prostorové řešení i bezprostřední kontakt s divákem.“ Inscenace je určena především mládeži a dětem a bude uvedena v komorním prostoru divadla – tzv. televizním studiu. Projekt se uskutečnil za finanční podpory Nadace Bohuslava Martinů. více o tomto představení... | |||||||||
|
BŘEZEN 2010 30. ÚTERÝ začátek v 15:00 hodin | Enjoy Dancing - 3. ročník | ||||||
pořádá Dance Center Marverci při Domu dětí a mládeže ÚL | |||||||
|
BŘEZEN 2010 30. ÚTERÝ začátek v 18:00 hodin | Enjoy Dancing - 3.ročník | ||||||
pořádá Dance Center Marverci při Domu dětí a mládeže ÚL | |||||||
|
POZOR! VÁŽENÍ DIVÁCI, OMLOUVÁME SE, ALE Z TECHNICKÝCH DŮVODŮ JE PŘEDSTAVENÍ LOUSKÁČEK 9. 12. 2024 V 18.00 HODIN PŘELOŽENO. NÁHRADNÍ TERMÍN 30. 12. 2024 V 18.00 HODIN. VSTUPENKY ZŮSTÁVAJÍ V PLATNOSTI. POKUD VÁM TERMÍN NEVYHOVUJE, VSTUPENKY LZE VRÁTIT NA PŘEDPRODEJNÍCH MÍSTECH. DĚKUJEME ZA POCHOPENÍ. |