Pro on-line rezervaci vstupenek slouží jako přihlašovací jméno Váš e-mail, použitý dříve při registraci do klubu přátel divadla, heslo je stejné jako do klubu přátel divadla.
V případě zapomenutého či nesprávného hesla lze vygenerovat nové heslo a poslat si jej na e-mail. Je také možné provést novou registraci s novým e-mailem.
Jednatel společnosti Severočeské divadlo s.r.o. svolává řádnou valnou hromadu společnosti na den 20.11.2024 ve 13.00 hod. Zasedání se uskuteční v historické budově Severočeského divadla s.r.o. v Ústí nad Labem, Lidické náměstí 1710/10 ve 2. patře.
E-mail: severoceskedivadlo@seznam.cz
Telefon: +420 210 082 134
PROSINEC 2009 1. ÚTERÝ začátek v 19:00 hodin | |||||||||||
Mozartova opera Figarova svatba dodnes neztrácí na své elegantní lehkosti zápletkové komedie a satirickém účinku. Toto geniální dílo o společnosti a jejích mravech vznikalo potají. Beaumarchaisova hra Bláznivý den aneb Figarova svatba byla tehdy v Rakousku zakázaná. Přesto Mozart chtěl toto dílo zhudebnit a oslovil proto libretistu da Ponteho. Na tématu musel pracovat tajně a čekat na vhodný okamžik, ve kterém by císař provedení opery schválil. Nakonec celou operu Mozart zkomponoval za půl roku a hudbou vyjádřil vše, co v libretu nesmělo být vyřčeno. Do té doby bylo nemyslitelné, aby obyčejný služebník v takovém dramatickém díle nejen hrál hlavní postavu, nýbrž také bojoval s vychytralostí proti urozenému panstvu, aby nakonec z tohoto duelu vyšel jako vítěz. Premiéru měla 1. května 1786 ve Vídni, ale největší úspěch zaznamenala až v prosinci ve Stavovském divadle v Praze. Mozart zde dospěl k tomu, co bývá nejtěžší: za veselým příběhem odhalil hlubokou pravdu života. Opera je uváděna v italském originále a na domácí scéně s českými titulky. více o tomto představení... | |||||||||||
|
PROSINEC 2009 2. STŘEDA začátek v 19:00 hodin | |||||||||||
Taneční inscenace vychází z námětu slavné divadelní hry Jeana Claudia Penchenata Le bal – Tančírna. Namísto tančírny v Paříži se ocitáme v kavárně v Ústí nad Labem a to v období celého 20. století. Stejně jako v Tančírně sledujeme příběhy jednotlivých stálých hostů kavárny, jejich reakce na společenské, politické a kulturní změny, či vývoj techniky. Děj rámcuje příchod houslisty, který k potěšení ostatních hostů hraje Straussův valčík Na krásném modrém Dunaji. Ovšem vývoj techniky – v tomto případě symbolicky – je nezadržitelný. Kdo ví, bude-li například k provozování hudby třeba živých lidí. A proto, když do kavárny přinášejí první gramofon a valčík Na krásném modrém Dunaji zazní v plném obsazení, jen zklamaný houslista poznává, že ho již není více třeba, a opouští lokál. Technika jde stále vpřed, gramofon se mění za nové a nové modernější přístroje. Po sto letech houslista opět zabloudí do naší kavárny, a mezi tím řinčením automatů, TV a dalších strojů opět zazní jednohlasně valčík Na krásném modrém Dunaji, jakoby si všichni na něco vzpomněli – možná je živých lidí třeba pro živé lidi … Inscenace je uváděna s nahrávkou. více o tomto představení... | |||||||||||
|
PROSINEC 2009 4. PÁTEK začátek v 10:00 hodin | |||||||||||
Severočeské divadlo uvádí Prodanou nevěstu v její první verzi z roku 1866, jež je podstatně jiná, než v jaké ji známe dnes. Toto první znění opery je výrazně kratší, má pouze dvě jednání. Celkem dvacet jedna hudebních celků je propojeno mluveným slovem. První verze je bez později přidaných tanců, zato však obsahuje sociální satiru - kuplet Principála a Esmeraldy kritizující společenskou přetvářku. Sám Smetana ke své původní Prodané nevěstě řekl: „Prodaná nevěsta, pánové, jest vlastně hračka. Já jsem ji skládal ne ze ctižádosti, nýbrž ze vzdoru, poněvadž se mi po Braniborech vyčítalo, že jsem Wagnerián a že bych ani v národním lehčím slohu nic nedovedl. Tu jsem ihned běžel k Sabinovi, aby mi udělal libreto a napsal jsem Prodanou nevěstu dle tehdejšího mého zdání tak, že se jí ani Offenbach nevyrovnal.“ Režisérka Karla Štaubertová svou Prodanou nevěstu inscenovala jako neotřelou českou hudební veselohru. Vrací se k původní verzi nejen proto, že je to zajímavé, ale i s nadějí na současný tvar. S respektem k tradici, ale čelem proti ní, jako rovnocenný partner. Za mimořádný umělecký výkon v roli Mařenky byla v uplynulé divadelní sezóně nominována Petra Šimková Alvarez na Cenu Thálie 2009. Herecká asociace České republiky, která ceny Thálie každoročně udílí, k nominaci Petry Šimkové uvedla: „Jako Mařenka upoutala jistými výškami i sytou střední polohou, v neposlední řadě i perfektní artikulací. Roli nic nezůstala dlužna ani po herecké stránce a vyjádřila ji jako plnokrevnou venkovskou dívku, která má plno citu pro scény s Jeníkem, ale i humor ve scénách s Vaškem.“ více o tomto představení... | |||||||||||
|
PROSINEC 2009 4. PÁTEK začátek v 19:00 hodin | Marie Rottrová a Pavel Bobek | ||||||
pořádá Martin Beneš, umělecká agentura UL | |||||||
|
PROSINEC 2009 5. SOBOTA začátek v 17:00 hodin | |||||||||||
Mozartova opera Figarova svatba dodnes neztrácí na své elegantní lehkosti zápletkové komedie a satirickém účinku. Toto geniální dílo o společnosti a jejích mravech vznikalo potají. Beaumarchaisova hra Bláznivý den aneb Figarova svatba byla tehdy v Rakousku zakázaná. Přesto Mozart chtěl toto dílo zhudebnit a oslovil proto libretistu da Ponteho. Na tématu musel pracovat tajně a čekat na vhodný okamžik, ve kterém by císař provedení opery schválil. Nakonec celou operu Mozart zkomponoval za půl roku a hudbou vyjádřil vše, co v libretu nesmělo být vyřčeno. Do té doby bylo nemyslitelné, aby obyčejný služebník v takovém dramatickém díle nejen hrál hlavní postavu, nýbrž také bojoval s vychytralostí proti urozenému panstvu, aby nakonec z tohoto duelu vyšel jako vítěz. Premiéru měla 1. května 1786 ve Vídni, ale největší úspěch zaznamenala až v prosinci ve Stavovském divadle v Praze. Mozart zde dospěl k tomu, co bývá nejtěžší: za veselým příběhem odhalil hlubokou pravdu života. Opera je uváděna v italském originále a na domácí scéně s českými titulky. více o tomto představení... | |||||||||||
|
PROSINEC 2009 7. PONDĚLÍ začátek v 15:30 hodin | Billyho sen | ||||||
pořádá reklamní agentura CZ MEDIA GROUP společně s DANCE CENTER MARVERCI Domu dětí a mládeže ÚL a Ondrou Vodným | |||||||
|
PROSINEC 2009 7. PONDĚLÍ začátek v 19:30 hodin | Billyho sen | ||||||
pořádá reklamní agentura CZ MEDIA GROUP společně s DANCE CENTER MARVERCI Domu dětí a mládeže ÚL a Ondrou Vodným | |||||||
|
PROSINEC 2009 8. ÚTERÝ začátek v 19:00 hodin | Noel Coward:Zamilovat se | ||||||
Jana Paulová a Pavel Zedniček (Divadlo Kalich Praha) | |||||||
|
PROSINEC 2009 11. PÁTEK začátek v 19:00 hodin | Vánoční baletní koncert ZUŠ Neštěmice | ||||
pořádá D. Veselinovičová – taneční odd. | |||||
|
PROSINEC 2009 12. SOBOTA začátek v 15:00 hodin | |||||||||||
Příběh o dívce, která zvítězila svou dobrotou a láskou nad světem falše, zla a nadutosti, už inspiroval tvůrce nejrůznějších uměleckých žánrů. Prokofjevovo hudební zpracování patří k těm nejzdařilejším. Choreograf a šéf ústeckého baletu Vladimír Nečas prozradil: „Je to představení pro malé i velké a to není reklamní trik, ale skutečnost. Nádherná hudba vyvolává fantazii a pohádkovou náladu. Známý pohádkový příběh s dobrým koncem je stále aktuálním poselstvím o boji dobra a zla. Nechybí zde dívčí sen o princi, krásné šaty, roztančený bál, kouzelné víly odměňující dobro a nakonec potrestané zlo. To vše nám tancem a hudbou vypráví balet Popelka.“ Jeden z nejvýznamnějších skladatelů 20. století o svém baletu na pohádkový námět o Popelce sám řekl: „Chtěl jsem vyjádřit poetickou lásku Popelky a Prince, zrození a rozkvět citu, překážky na jeho cestě, uskutečnění snu.“ více o tomto představení... | |||||||||||
|
PROSINEC 2009 12. SOBOTA začátek v 20:00 hodin | Slavnostní koncert - repríza z 21. září 2009 | ||||||
Pro velký zájem z řad diváků, kteří se nedostali v září na Slavnostní večer u příležitosti 100. výročí otevření historické budovy divadla, jsme tento komponovaný pořad znovu zařadili do prosincové nabídky představení a to 12. prosince ve 20 hodin (v tištěném měsíčníku původně 10. prosince). Někteří hosté, kteří se 21. září slavnostního večera zúčastnili budou sice chybět, ale zajímavé fotografie z doby výstavby divadla, fotografie osobností, které ústeckým divadlem prošly a zajímavosti z historie divadla určitě v programu chybět nebudou. Zazní i operní árie v podání předních sólistů např. Valerie Vaygant, Richarda Haana, WeiLonga Tao – držitele Ceny Thálie za rok 2008. Dále uvidíte baletní a taneční čísla v podání sólistů a baletního sboru SDOBÚL. Doprovází orchestr Severočeského divadla opery a baletu Ústí nad Labem pod dirigentskou taktovkou dvou dirigentů – Norberta Baxy a Milana Kaňáka. Celým pořadem provází dvojice - Jolana Smyčková a ředitel divadla Tomáš Šimerda. | |||||||
|
PROSINEC 2009 13. NEDĚLE začátek v 17:00 hodin | Vánoční koncert Ústeckého dětského sboru a jeho složek | ||||||
pořádá Kulturní středisko města Ústí nad Labem | |||||||
|
PROSINEC 2009 15. ÚTERÝ začátek v 19:00 hodin | J.Břehový:Sborovna | ||||||
Divadlo Pavla Trávníčka a agentura MARCUS | |||||||
|
PROSINEC 2009 16. STŘEDA začátek v 19:00 hodin | |||||||||||
Divotvorný hrnec byl prvním opravdovým americkým muzikálem v Evropě i u nás, kde je na jeviště v roce 1948 ve svém divadle a ve svém geniálně vtipném překladu uvedli Jiří Voskovec a Jan Werich. Příběh o lásce, ale také aroganci a bezohlednosti, je plný pohádkového tajemství: vystupuje v něm několik nadpřirozených postav (dokonce i jeden předmět, který by si leckdo jistě přál vlastnit – hrnec, a který každému splní tři přání) a dějí se v něm věci vskutku nevídané. Režisér Radek Balaš ke své inscenaci řekl: „Tento příběh mám rád pro jeho vynikající hudbu, nápadité a hravé písňové texty, vtipné dialogy a hlavně báječný humor vodníka Čochtana. Chtěli jsme vám naší inscenací navařit guláš plný inteligentní zábavy, vtipných gagů, krásných písniček a dynamických tanečních čísel. Divohrnec by měl být sladkým zákuskem po úmorném dni.“ V roli Vodníka Čochtana vystupuje Josef Alois Náhlovský. více o tomto představení... | |||||||||||
|
PROSINEC 2009 17. ČTVRTEK začátek v 19:00 hodin | |||||||||||
Mozartova opera Figarova svatba dodnes neztrácí na své elegantní lehkosti zápletkové komedie a satirickém účinku. Toto geniální dílo o společnosti a jejích mravech vznikalo potají. Beaumarchaisova hra Bláznivý den aneb Figarova svatba byla tehdy v Rakousku zakázaná. Přesto Mozart chtěl toto dílo zhudebnit a oslovil proto libretistu da Ponteho. Na tématu musel pracovat tajně a čekat na vhodný okamžik, ve kterém by císař provedení opery schválil. Nakonec celou operu Mozart zkomponoval za půl roku a hudbou vyjádřil vše, co v libretu nesmělo být vyřčeno. Do té doby bylo nemyslitelné, aby obyčejný služebník v takovém dramatickém díle nejen hrál hlavní postavu, nýbrž také bojoval s vychytralostí proti urozenému panstvu, aby nakonec z tohoto duelu vyšel jako vítěz. Premiéru měla 1. května 1786 ve Vídni, ale největší úspěch zaznamenala až v prosinci ve Stavovském divadle v Praze. Mozart zde dospěl k tomu, co bývá nejtěžší: za veselým příběhem odhalil hlubokou pravdu života. Opera je uváděna v italském originále a na domácí scéně s českými titulky. více o tomto představení... | |||||||||||
|
PROSINEC 2009 18. PÁTEK začátek v 19:00 hodin | J. J. Ryba:Česká mše vánoční | ||||||||
Česká mše vánoční „HEJ MISTŘE!“ Jana Jakuba Ryby je dílo dobově výjimečné, ale nezdá se, že by Ryba přikládal svému pojetí české vánoční mše zvláštní význam. Ve svých denících se nikde o Mši nezmínil ani o jejím vzniku, ani o provedení, figuruje pouze jako položka v jeho vlastním soupisu skladeb. Zřejmě mimochodem, bez většího úsilí, se tedy Rybovi podařilo vytvořit - ač skladebně prosté - geniální dramatické dílo. Právě proto může oslovovat posluchače i po dvou stoletích, proto se prosadilo do vánoční liturgie i přes nevoli církve. Lidé si ji prostě vždy znovu žádali, jak nás o tom zpravuje i přípis na klatovském opisu mše z roku 1864: „Slátanina tato, kteráž za bezpříkladnou urážku církevní hudby považována býti musí, jest po dlouhá léta okrasou Narození Páně v Klatovech a běda řediteli kůru, kdyby kocovina tato neprovozovala se aspoň dvakrát o Vánocích…“ Takže i ústecké divadlo zařazením do svého předvánočního programu tomuto konstatování dostálo. | |||||||||
|
PROSINEC 2009 19. SOBOTA začátek v 17:00 hodin | |||||||||||
Louskáček patří do klenotnice „bílé klasiky“, a proto na repertoáru baletu Severočeského divadla nadále zůstává. Přispěla k tomu také překrásná Čajkovského hudba, však také taneční suity z Louskáčka patří dodnes k nejpopulárnějším dílům orchestrální literatury. Libreto vychází z pohádky německého spisovatele E. T. A. Hoffmanna Louskáček a Myší král, kde síla lásky a lidskosti přemůže zlé čáry a osvobodí duši. Je to příběh o sváteční atmosféře Štědrého večera, ve kterém se realita spojuje s dětskou fantazií ve fascinující labyrint. Svou vánoční tématikou je dárkem hlavně dětem před vytouženými svátky. více o tomto představení... | |||||||||||
|
PROSINEC 2009 20. NEDĚLE začátek v 17:00 hodin | J. J. Ryba:Česká mše vánoční | ||||||
Česká mše vánoční „HEJ MISTŘE!“ Jana Jakuba Ryby je dílo dobově výjimečné, ale nezdá se, že by Ryba přikládal svému pojetí české vánoční mše zvláštní význam. Ve svých denících se nikde o Mši nezmínil ani o jejím vzniku, ani o provedení, figuruje pouze jako položka v jeho vlastním soupisu skladeb. Zřejmě mimochodem, bez většího úsilí, se tedy Rybovi podařilo vytvořit - ač skladebně prosté - geniální dramatické dílo. Právě proto může oslovovat posluchače i po dvou stoletích, proto se prosadilo do vánoční liturgie i přes nevoli církve. Lidé si ji prostě vždy znovu žádali, jak nás o tom zpravuje i přípis na klatovském opisu mše z roku 1864: „Slátanina tato, kteráž za bezpříkladnou urážku církevní hudby považována býti musí, jest po dlouhá léta okrasou Narození Páně v Klatovech a běda řediteli kůru, kdyby kocovina tato neprovozovala se aspoň dvakrát o Vánocích…“ Takže i ústecké divadlo zařazením do svého předvánočního programu tomuto konstatování dostálo. | |||||||
|
PROSINEC 2009 21. PONDĚLÍ začátek v 18:00 hodin |
| ||||
pořádá Jíří Rous Koncert je pro nemoc Lucie Bílé zrušen a přeložen na 30. leden 2010. | |||||
|
PROSINEC 2009 21. PONDĚLÍ začátek v 20:00 hodin |
| ||||
pořádá Jiří Rous Koncert je pro nemoc Lucie Bílé zrušen a přeložen na 30.leden 2010.. | |||||
|
PROSINEC 2009 22. ÚTERÝ začátek v 19:00 hodin | J. J. Ryba:Česká mše vánoční | ||||||
Česká mše vánoční „HEJ MISTŘE!“ Jana Jakuba Ryby je dílo dobově výjimečné, ale nezdá se, že by Ryba přikládal svému pojetí české vánoční mše zvláštní význam. Ve svých denících se nikde o Mši nezmínil ani o jejím vzniku, ani o provedení, figuruje pouze jako položka v jeho vlastním soupisu skladeb. Zřejmě mimochodem, bez většího úsilí, se tedy Rybovi podařilo vytvořit - ač skladebně prosté - geniální dramatické dílo. Právě proto může oslovovat posluchače i po dvou stoletích, proto se prosadilo do vánoční liturgie i přes nevoli církve. Lidé si ji prostě vždy znovu žádali, jak nás o tom zpravuje i přípis na klatovském opisu mše z roku 1864: „Slátanina tato, kteráž za bezpříkladnou urážku církevní hudby považována býti musí, jest po dlouhá léta okrasou Narození Páně v Klatovech a běda řediteli kůru, kdyby kocovina tato neprovozovala se aspoň dvakrát o Vánocích…“ Takže i ústecké divadlo zařazením do svého předvánočního programu tomuto konstatování dostálo. | |||||||
|
PROSINEC 2009 26. SOBOTA začátek v 18:00 hodin | VÁNOČNÍ KONCERT | ||||
pořádá Benda Arts o. s. ve spolupráci se Statutárním městem Ústí n. L. | |||||
|
PROSINEC 2009 29. ÚTERÝ začátek v 19:00 hodin | |||||||||||
Severočeské divadlo uvádí Prodanou nevěstu v její první verzi z roku 1866, jež je podstatně jiná, než v jaké ji známe dnes. Toto první znění opery je výrazně kratší, má pouze dvě jednání. Celkem dvacet jedna hudebních celků je propojeno mluveným slovem. První verze je bez později přidaných tanců, zato však obsahuje sociální satiru - kuplet Principála a Esmeraldy kritizující společenskou přetvářku. Sám Smetana ke své původní Prodané nevěstě řekl: „Prodaná nevěsta, pánové, jest vlastně hračka. Já jsem ji skládal ne ze ctižádosti, nýbrž ze vzdoru, poněvadž se mi po Braniborech vyčítalo, že jsem Wagnerián a že bych ani v národním lehčím slohu nic nedovedl. Tu jsem ihned běžel k Sabinovi, aby mi udělal libreto a napsal jsem Prodanou nevěstu dle tehdejšího mého zdání tak, že se jí ani Offenbach nevyrovnal.“ Režisérka Karla Štaubertová svou Prodanou nevěstu inscenovala jako neotřelou českou hudební veselohru. Vrací se k původní verzi nejen proto, že je to zajímavé, ale i s nadějí na současný tvar. S respektem k tradici, ale čelem proti ní, jako rovnocenný partner. Za mimořádný umělecký výkon v roli Mařenky byla v uplynulé divadelní sezóně nominována Petra Šimková Alvarez na Cenu Thálie 2009. Herecká asociace České republiky, která ceny Thálie každoročně udílí, k nominaci Petry Šimkové uvedla: „Jako Mařenka upoutala jistými výškami i sytou střední polohou, v neposlední řadě i perfektní artikulací. Roli nic nezůstala dlužna ani po herecké stránce a vyjádřila ji jako plnokrevnou venkovskou dívku, která má plno citu pro scény s Jeníkem, ale i humor ve scénách s Vaškem.“ více o tomto představení... | |||||||||||
|
PROSINEC 2009 31. ČTVRTEK začátek v 15:00 hodin | |||||||||||
Vstupenku na silvestrovské představení více o tomto představení... | |||||||||||
|
POZOR! VÁŽENÍ DIVÁCI, OMLOUVÁME SE, ALE Z TECHNICKÝCH DŮVODŮ JE PŘEDSTAVENÍ LOUSKÁČEK 9. 12. 2024 V 18.00 HODIN PŘELOŽENO. NÁHRADNÍ TERMÍN 30. 12. 2024 V 18.00 HODIN. VSTUPENKY ZŮSTÁVAJÍ V PLATNOSTI. POKUD VÁM TERMÍN NEVYHOVUJE, VSTUPENKY LZE VRÁTIT NA PŘEDPRODEJNÍCH MÍSTECH. DĚKUJEME ZA POCHOPENÍ. |