Pro on-line rezervaci vstupenek slouží jako přihlašovací jméno Váš e-mail, použitý dříve při registraci do klubu přátel divadla, heslo je stejné jako do klubu přátel divadla.
V případě zapomenutého či nesprávného hesla lze vygenerovat nové heslo a poslat si jej na e-mail. Je také možné provést novou registraci s novým e-mailem.
Jednatel společnosti Severočeské divadlo s.r.o. svolává řádnou valnou hromadu společnosti na den 20.11.2024 ve 13.00 hod. Zasedání se uskuteční v historické budově Severočeského divadla s.r.o. v Ústí nad Labem, Lidické náměstí 1710/10 ve 2. patře.
E-mail: severoceskedivadlo@seznam.cz
Telefon: +420 210 082 134
ŘÍJEN 2009 1. ČTVRTEK začátek v 19:00 hodin | S vínem a o víně... | ||||||
pořadem provází Jožka Šmukař, hraje cimbálka Slovácko primáše Petra Marady, hostem večera bude Radim Uzel | |||||||
|
ŘÍJEN 2009 2. PÁTEK začátek v 19:00 hodin | |||||||||||
Příběh s rozměrem shakespearovské tragédie o lásce bílé dívky a romského chlapce je koncipován jako moderní taneční divadlo s temperamentní hudbou balkánského skladatele Gorana Bregoviče. Jejich láska naráží na bariéry vztyčené rozdílností kultur, ze kterých vzešli, a na skryté či otevřené animozity mezi dvěma odlišnými sociálními prostředími. Cikánské kořeny/í jsou vystavěny na dynamických sborových akcích: přinášejí jiskru, živelnost a nápaditost. Choreografie je prodchnuta stylizovanými folklorními prvky; rytmický doprovod mnohdy vytvářejí tanečníci sami hrou na nejbizarnější nástroje a předměty. Přirozenost tanečního projevu a výrazná pohybová zkratka, s níž tvůrci vyprávějí příběh, jsou hybnou silou inscenace, která se těší velké oblibě již od roku 2001, kdy byla poprvé uvedena na Slovensku. V titulní roli vystupuje Vladimir Gončarov, který byl za roli Čobana oceněn prestižní cenou Thálie 2008. Inscenace má na svém kontě i další vavříny: Severočeské divadlo získalo na Soutěžní přehlídce současné taneční tvorby v minulém roce Cenu za nejlepší kolektivní výkon právě za inscenaci Cikánské kořeny/í. Vladimír Gončarov navíc v téže soutěži získal Cenu za nejlepší sólový výkon a to opět za roli Čobana. více o tomto představení... | |||||||||||
|
ŘÍJEN 2009 3. SOBOTA začátek v 17:00 hodin | |||||||||||
Severočeské divadlo uvádí Prodanou nevěstu v její první verzi z roku 1866, jež je podstatně jiná, než v jaké ji známe dnes. Toto první znění opery je výrazně kratší, má pouze dvě jednání. Celkem dvacet jedna hudebních celků je propojeno mluveným slovem. První verze je bez později přidaných tanců, zato však obsahuje sociální satiru - kuplet Principála a Esmeraldy kritizující společenskou přetvářku. Sám Smetana ke své původní Prodané nevěstě řekl: „Prodaná nevěsta, pánové, jest vlastně hračka. Já jsem ji skládal ne ze ctižádosti, nýbrž ze vzdoru, poněvadž se mi po Braniborech vyčítalo, že jsem Wagnerián a že bych ani v národním lehčím slohu nic nedovedl. Tu jsem ihned běžel k Sabinovi, aby mi udělal libreto a napsal jsem Prodanou nevěstu dle tehdejšího mého zdání tak, že se jí ani Offenbach nevyrovnal.“ Režisérka Karla Štaubertová svou Prodanou nevěstu inscenovala jako neotřelou českou hudební veselohru. Vrací se k původní verzi nejen proto, že je to zajímavé, ale i s nadějí na současný tvar. S respektem k tradici, ale čelem proti ní, jako rovnocenný partner. Za mimořádný umělecký výkon v roli Mařenky byla v uplynulé divadelní sezóně nominována Petra Šimková Alvarez na Cenu Thálie 2009. Herecká asociace České republiky, která ceny Thálie každoročně udílí, k nominaci Petry Šimkové uvedla: „Jako Mařenka upoutala jistými výškami i sytou střední polohou, v neposlední řadě i perfektní artikulací. Roli nic nezůstala dlužna ani po herecké stránce a vyjádřila ji jako plnokrevnou venkovskou dívku, která má plno citu pro scény s Jeníkem, ale i humor ve scénách s Vaškem.“ více o tomto představení... | |||||||||||
|
ŘÍJEN 2009 6. ÚTERÝ začátek v 10:00 hodin | |||||||||||
V roce 2009 a 2010 si připomínáme dvě významná výročí českého skladatele Bohuslava Martinů (1890 – 1959). K jeho odkazu se Severočeské divadlo připojuje uvedením opery Veselohra na mostě, jež patří mezi díla malé rozsahem, ale velké originalitou a půvabem. „Veselohra na mostě je každému srozumitelné lidové divadlo, ve kterém se Bohuslav Martinů vysmál lidské hlouposti a snaze sešněrovat život do příručky byrokratických pravidel. K přitažlivosti díla přispívá velkou měrou rozkošná obrozenecká čeština Václava Klimenta Klicpery, se kterou si Martinů ve svém zhudebnění zálibně pohrává. Žádné jiné jevištní dílo Martinů se nedočkalo tolika stovek inscenací na celém světě, zejména poté, co mu byla udělena cena Newyorského kruhu kritiků za nejlepší operu uvedenou v tomto městě v roce 1951. Tehdy - v nejtužším období Studené války – muselo toto zdánlivě bezproblémové dílko působit přímo třeskutě, protože v sobě skrývá pod rozverným povrchem hlubokou otázku (o které nemohl Klicpera mít ještě sebemenší ponětí) - jak se má zachovat jedinec, který se bez vlastního přičinění ocitl mezi dvěma nepřátelskými tábory“, říká Aleš Březina, muzikolog a ředitel Institutu Bohuslava Martinů. Režisér Zbyněk Brabec dodává: „Martinů hudba je nesmírně průzračná a velice vtipná, zejména ve složitých ansámblech. Plně koresponduje s původním Klicperovým textem. Je moderní a přitom vychází z české tradice. Operu uvedeme v netradičním prostoru divadelní zkušebny, který umožňuje nekonvenční prostorové řešení i bezprostřední kontakt s divákem.“ Inscenace je určena především mládeži a dětem a bude uvedena v komorním prostoru divadla – tzv. televizním studiu. Projekt se uskutečnil za finanční podpory Nadace Bohuslava Martinů. více o tomto představení... | |||||||||||
|
ŘÍJEN 2009 7. STŘEDA začátek v 19:00 hodin | |||||||||||
Divotvorný hrnec byl prvním opravdovým americkým muzikálem v Evropě i u nás, kde je na jeviště v roce 1948 ve svém divadle a ve svém geniálně vtipném překladu uvedli Jiří Voskovec a Jan Werich. Příběh o lásce, ale také aroganci a bezohlednosti, je plný pohádkového tajemství: vystupuje v něm několik nadpřirozených postav (dokonce i jeden předmět, který by si leckdo jistě přál vlastnit – hrnec, a který každému splní tři přání) a dějí se v něm věci vskutku nevídané. Režisér Radek Balaš ke své inscenaci řekl: „Tento příběh mám rád pro jeho vynikající hudbu, nápadité a hravé písňové texty, vtipné dialogy a hlavně báječný humor vodníka Čochtana. Chtěli jsme vám naší inscenací navařit guláš plný inteligentní zábavy, vtipných gagů, krásných písniček a dynamických tanečních čísel. Divohrnec by měl být sladkým zákuskem po úmorném dni.“ V roli Vodníka Čochtana vystupuje Josef Alois Náhlovský. více o tomto představení... | |||||||||||
|
ŘÍJEN 2009 8. ČTVRTEK začátek v 19:00 hodin | |||||||||||
Severočeské divadlo uvádí Prodanou nevěstu v její první verzi z roku 1866, jež je podstatně jiná, než v jaké ji známe dnes. Toto první znění opery je výrazně kratší, má pouze dvě jednání. Celkem dvacet jedna hudebních celků je propojeno mluveným slovem. První verze je bez později přidaných tanců, zato však obsahuje sociální satiru - kuplet Principála a Esmeraldy kritizující společenskou přetvářku. Sám Smetana ke své původní Prodané nevěstě řekl: „Prodaná nevěsta, pánové, jest vlastně hračka. Já jsem ji skládal ne ze ctižádosti, nýbrž ze vzdoru, poněvadž se mi po Braniborech vyčítalo, že jsem Wagnerián a že bych ani v národním lehčím slohu nic nedovedl. Tu jsem ihned běžel k Sabinovi, aby mi udělal libreto a napsal jsem Prodanou nevěstu dle tehdejšího mého zdání tak, že se jí ani Offenbach nevyrovnal.“ Režisérka Karla Štaubertová svou Prodanou nevěstu inscenovala jako neotřelou českou hudební veselohru. Vrací se k původní verzi nejen proto, že je to zajímavé, ale i s nadějí na současný tvar. S respektem k tradici, ale čelem proti ní, jako rovnocenný partner. Za mimořádný umělecký výkon v roli Mařenky byla v uplynulé divadelní sezóně nominována Petra Šimková Alvarez na Cenu Thálie 2009. Herecká asociace České republiky, která ceny Thálie každoročně udílí, k nominaci Petry Šimkové uvedla: „Jako Mařenka upoutala jistými výškami i sytou střední polohou, v neposlední řadě i perfektní artikulací. Roli nic nezůstala dlužna ani po herecké stránce a vyjádřila ji jako plnokrevnou venkovskou dívku, která má plno citu pro scény s Jeníkem, ale i humor ve scénách s Vaškem.“ více o tomto představení... | |||||||||||
|
ŘÍJEN 2009 10. SOBOTA začátek v 19:00 hodin | Čínský centrální soubor lidových písní a tanců | ||||
S programem "Pestrobarevná země", představení v rámci Čínského kulturního festivalu v ČR Soubor patří k nejvýznamnějším čínským souborům. Zabývá se studiem, nahráváním a šířením lidového umění, sbírá a archivuje lidové písně a tance a vytváří nová originální umělecká díla. Byl založen v září 1952. a je jediným celostátním souborem lidových tanců a písní v Číně. Jeho hlavním posláním je podporovat lidové umění všech národností žijících na území ČLR, připravovat mladé talenty a podporovat spolupráci všech etnik v Číně. | |||||
|
ŘÍJEN 2009 11. NEDĚLE začátek v 15:00 hodin | Obušku z pytle ven | ||||||
Divadelní společnost Julie Jurištové - Praha | |||||||
|
ŘÍJEN 2009 12. PONDĚLÍ začátek v 10:00 hodin | |||||||||||
V roce 2009 a 2010 si připomínáme dvě významná výročí českého skladatele Bohuslava Martinů (1890 – 1959). K jeho odkazu se Severočeské divadlo připojuje uvedením opery Veselohra na mostě, jež patří mezi díla malé rozsahem, ale velké originalitou a půvabem. „Veselohra na mostě je každému srozumitelné lidové divadlo, ve kterém se Bohuslav Martinů vysmál lidské hlouposti a snaze sešněrovat život do příručky byrokratických pravidel. K přitažlivosti díla přispívá velkou měrou rozkošná obrozenecká čeština Václava Klimenta Klicpery, se kterou si Martinů ve svém zhudebnění zálibně pohrává. Žádné jiné jevištní dílo Martinů se nedočkalo tolika stovek inscenací na celém světě, zejména poté, co mu byla udělena cena Newyorského kruhu kritiků za nejlepší operu uvedenou v tomto městě v roce 1951. Tehdy - v nejtužším období Studené války – muselo toto zdánlivě bezproblémové dílko působit přímo třeskutě, protože v sobě skrývá pod rozverným povrchem hlubokou otázku (o které nemohl Klicpera mít ještě sebemenší ponětí) - jak se má zachovat jedinec, který se bez vlastního přičinění ocitl mezi dvěma nepřátelskými tábory“, říká Aleš Březina, muzikolog a ředitel Institutu Bohuslava Martinů. Režisér Zbyněk Brabec dodává: „Martinů hudba je nesmírně průzračná a velice vtipná, zejména ve složitých ansámblech. Plně koresponduje s původním Klicperovým textem. Je moderní a přitom vychází z české tradice. Operu uvedeme v netradičním prostoru divadelní zkušebny, který umožňuje nekonvenční prostorové řešení i bezprostřední kontakt s divákem.“ Inscenace je určena především mládeži a dětem a bude uvedena v komorním prostoru divadla – tzv. televizním studiu. Projekt se uskutečnil za finanční podpory Nadace Bohuslava Martinů. více o tomto představení... | |||||||||||
|
ŘÍJEN 2009 13. ÚTERÝ začátek v 19:00 hodin | |||||||||||
Veselá vdova má – oproti jiným operetám – velmi kvalitní libreto s chytrou zápletkou, zároveň i její hudební stránka patří ke skutečným skvostům. Diváci dnes znají téměř všechna hudební čísla. Režisér Gustav Skála řekl: „Když jsem vymýšlel, jaký klíč zvolit k téhle inscenaci, došel jsem k závěru, že ten nejjednodušší: Veselá vdova je totiž opus, který obsahuje v krystalicky čisté podobě všechno, co k životu potřebuje každý člověk: trochu něhy, trochu rozmarů, hodně lásky, sem tam nějakou hádku jak na oko tak opravdickou – takovou co čistí vzduch, dojetí, sentiment ale hlavně humor. Jestli se nám povedlo na jeviště přivést trochu pravdy, poctivé divadelní pravdy která zrcadlí život, jaký chceme žít – snesitelný se strastmi i radostmi – pak nemůžete z divadla odcházet zarmouceni. I když se před vámi odehraje příběh právě ovdovělé dámy.....“ Rozkošnou a taky poměrně bohatou vdovu Hanu Glawari, která přesně ví, jakou taktikou získá mírně unuděného, ale neodolatelného hraběte, alternují Yvetta Tannenbergerová a Dana Koklesová. Jako hrabě Danilo Danilovič jim hlavním protihráčem je Michal Klamo nebo Jaroslav Kovacs. více o tomto představení... | |||||||||||
|
ŘÍJEN 2009 18. NEDĚLE začátek v 17:00 hodin | Burza mladých zpěváků 2009 | ||||||
Burza mladých zpěváků 2009 se konala 6.4.2009 na scéně Státní opery Praha. Pořádala ji Jednota hudebního divadla za podpory Ministerstva kultury ČR a Nadace Život Umělce | |||||||
|
ŘÍJEN 2009 19. PONDĚLÍ začátek v 19:00 hodin | Slavnostní večer - zahájení české části festivalu Dnů České a Německé Kultury | ||||||
MUSICA FLOREA ZAHRAJE ZELENKU A BACHA | |||||||
|
ŘÍJEN 2009 23. PÁTEK začátek v 19:00 hodin | |||||||||||
Taneční inscenace vychází z námětu slavné divadelní hry Jeana Claudia Penchenata Le bal – Tančírna. Namísto tančírny v Paříži se ocitáme v kavárně v Ústí nad Labem a to v období celého 20. století. Stejně jako v Tančírně sledujeme příběhy jednotlivých stálých hostů kavárny, jejich reakce na společenské, politické a kulturní změny, či vývoj techniky. Děj rámcuje příchod houslisty, který k potěšení ostatních hostů hraje Straussův valčík Na krásném modrém Dunaji. Ovšem vývoj techniky – v tomto případě symbolicky – je nezadržitelný. Kdo ví, bude-li například k provozování hudby třeba živých lidí. A proto, když do kavárny přinášejí první gramofon a valčík Na krásném modrém Dunaji zazní v plném obsazení, jen zklamaný houslista poznává, že ho již není více třeba, a opouští lokál. Technika jde stále vpřed, gramofon se mění za nové a nové modernější přístroje. Po sto letech houslista opět zabloudí do naší kavárny, a mezi tím řinčením automatů, TV a dalších strojů opět zazní jednohlasně valčík Na krásném modrém Dunaji, jakoby si všichni na něco vzpomněli – možná je živých lidí třeba pro živé lidi … Inscenace je uváděna s nahrávkou. více o tomto představení... | |||||||||||
|
ŘÍJEN 2009 27. ÚTERÝ začátek v 19:00 hodin | |||||||||||
|
ŘÍJEN 2009 29. ČTVRTEK začátek v 19:00 hodin | Neil Simon:Sklenka sherry | ||||||
Divadlo na Jezerce - Praha | |||||||
|
POZOR! VÁŽENÍ DIVÁCI, OMLOUVÁME SE, ALE Z TECHNICKÝCH DŮVODŮ JE PŘEDSTAVENÍ LOUSKÁČEK 9. 12. 2024 V 18.00 HODIN PŘELOŽENO. NÁHRADNÍ TERMÍN 30. 12. 2024 V 18.00 HODIN. VSTUPENKY ZŮSTÁVAJÍ V PLATNOSTI. POKUD VÁM TERMÍN NEVYHOVUJE, VSTUPENKY LZE VRÁTIT NA PŘEDPRODEJNÍCH MÍSTECH. DĚKUJEME ZA POCHOPENÍ. |