Pro on-line rezervaci vstupenek slouží jako přihlašovací jméno Váš e-mail, použitý dříve při registraci do klubu přátel divadla, heslo je stejné jako do klubu přátel divadla.
V případě zapomenutého či nesprávného hesla lze vygenerovat nové heslo a poslat si jej na e-mail. Je také možné provést novou registraci s novým e-mailem.
Jednatel společnosti Severočeské divadlo s.r.o. svolává řádnou valnou hromadu společnosti na den 20.11.2024 ve 13.00 hod. Zasedání se uskuteční v historické budově Severočeského divadla s.r.o. v Ústí nad Labem, Lidické náměstí 1710/10 ve 2. patře.
E-mail: severoceskedivadlo@seznam.cz
Telefon: +420 210 082 134
KVĚTEN 2009 4. PONDĚLÍ začátek v 18:00 hodin | (NE) LIDOVKY | ||||||
Univerzita J.E.Purkyně Ústí nad Labem Univerzitní cimbálová muzika a spol., Mužský pěvecký sbor NONA, Quaruncle saxofonový kvartet, Václav Krahulík, Petr Zeman & dívčí Fanclub sboru NONAKoncert v rámci kulturního a sportovního dne rektorky UJEP u příležitosti křtu stejnojmenného CD | |||||||
|
KVĚTEN 2009 5. ÚTERÝ začátek v 19:00 hodin | |||||||||||
Příběh o dívce, která zvítězila svou dobrotou a láskou nad světem falše, zla a nadutosti, už inspiroval tvůrce nejrůznějších uměleckých žánrů. Prokofjevovo hudební zpracování patří k těm nejzdařilejším. Choreograf a šéf ústeckého baletu Vladimír Nečas prozradil: „Je to představení pro malé i velké a to není reklamní trik, ale skutečnost. Nádherná hudba vyvolává fantazii a pohádkovou náladu. Známý pohádkový příběh s dobrým koncem je stále aktuálním poselstvím o boji dobra a zla. Nechybí zde dívčí sen o princi, krásné šaty, roztančený bál, kouzelné víly odměňující dobro a nakonec potrestané zlo. To vše nám tancem a hudbou vypráví balet Popelka.“ Jeden z nejvýznamnějších skladatelů 20. století o svém baletu na pohádkový námět o Popelce sám řekl: „Chtěl jsem vyjádřit poetickou lásku Popelky a Prince, zrození a rozkvět citu, překážky na jeho cestě, uskutečnění snu.“ více o tomto představení... | |||||||||||
|
KVĚTEN 2009 6. STŘEDA začátek v 10:00 hodin | Malovaný svět - černé divadlo | ||||||
školní představení | |||||||
|
KVĚTEN 2009 6. STŘEDA začátek v 19:00 hodin | Malovaný svět - černé divadlo | ||||||
Unikátní představení černého divadla H. I. L. T. Praha - plejáda těch nejlepších efektů a triků, které tento typ divadla může v současné době nabídnout. Příběhem diváky provede Štěpánka Volfová (její poslední úspěch je účinkování ve filmu USA Letopisy Narnie / Princ Kaspian). V roli kouzelné malířky vykreslí celý svět, kde je každému světadílu přiřazen jiný tanečně pantomimický obraz s triky černého divadla. V závěru představení se na jevišti magicky zjeví obří zeměkoule a ta bude vržena mezi diváky. více o tomto představení... | |||||||
|
KVĚTEN 2009 12. ÚTERÝ začátek v 19:00 hodin | |||||||||||
Veselá vdova má – oproti jiným operetám – velmi kvalitní libreto s chytrou zápletkou, zároveň i její hudební stránka patří ke skutečným skvostům. Diváci dnes znají téměř všechna hudební čísla. Režisér Gustav Skála řekl: „Když jsem vymýšlel, jaký klíč zvolit k téhle inscenaci, došel jsem k závěru, že ten nejjednodušší: Veselá vdova je totiž opus, který obsahuje v krystalicky čisté podobě všechno, co k životu potřebuje každý člověk: trochu něhy, trochu rozmarů, hodně lásky, sem tam nějakou hádku jak na oko tak opravdickou – takovou co čistí vzduch, dojetí, sentiment ale hlavně humor. Jestli se nám povedlo na jeviště přivést trochu pravdy, poctivé divadelní pravdy která zrcadlí život, jaký chceme žít – snesitelný se strastmi i radostmi – pak nemůžete z divadla odcházet zarmouceni. I když se před vámi odehraje příběh právě ovdovělé dámy.....“ Rozkošnou a taky poměrně bohatou vdovu Hanu Glawari, která přesně ví, jakou taktikou získá mírně unuděného, ale neodolatelného hraběte, alternují Yvetta Tannenbergerová a Dana Koklesová. Jako hrabě Danilo Danilovič jim hlavním protihráčem je Michal Klamo nebo Jaroslav Kovacs. více o tomto představení... | |||||||||||
|
KVĚTEN 2009 13. STŘEDA začátek v 19:00 hodin | |||||||||||
Umělecká dráha Giuseppe Verdiho (1813-1901) je v mnohém výjimečná. Už jen časové rozpětí mezi jeho prvním a posledním dílem je úctyhodné – činí více než padesát let. Ještě překvapivější je však to, že po takovém tvůrčím vrcholu, jakým byla Aida, dovedl Verdi přijít se zcela novým kompozičním stylem, a po šestnácti letech skladatelské pauzy, ve věku 74 let, napsat operu Otello (1887), kterou ovšem jeho bohatá tvorba nekončí – po dalších šesti letech napíše ještě Falstaffa. Představa konce Verdiho veleúspěšné kariéry se samozřejmě nelíbila především jeho nakladateli Giuliu Ricordimu. Pochopil, že jedinou cestou, jak Verdiho vrátit do tvůrčího procesu zpět, je nabídka skvělého libreta, kterému Verdi neodolá. Všeobecně byl znám skladatelův velký obdiv k Shakespearovi, a tak Ricordi šikovně obrátil skladatelovu pozornost k Otellovi a k libretistovi Arrigu Boitovi. Verdi nakonec novou chuť k zasažení do hudebního dění a zároveň k obhajobě individuality svého tvůrčího stylu vůči aktuálně silnému vlivu Wagnera ještě našel. Jeho předposlední opera má k Shakespearovi velmi blízko, byť je postavena na odlišných vyjadřovacích prostředcích přejímá základní dějová fakta, postavy a situace z věhlasného Shakespearova lyrického dramatu o závisti, uražené ješitnosti, lásce a žárlivosti. V Boitovi měl Verdi více než jen libretistu. Boito totiž v sobě spojoval výrazný básnický i dramatický talent, smysl pro psychologickou jemnost a mimořádnou muzikálnost. Verdiho Otello není jen proudem nádherné prokomponované hudby, nýbrž především dílem s obrovským psychologickým zázemím. Tento skladatelův hudební pohled na Shakespearovu tragédii o tenké hranici mezi láskou a lpěním mistrně osvětluje Otellovu tragickou cestu k sebedestrukci. Verdi byl přesvědčen, že s Boitem vytvořili mistrovské dílo - a nemýlil se. Opera je uváděna v italském originále a na domácí scéně s českými titulky. více o tomto představení... | |||||||||||
|
KVĚTEN 2009 14. ČTVRTEK začátek v 19:00 hodin | |||||||||||
Divotvorný hrnec byl prvním opravdovým americkým muzikálem v Evropě i u nás, kde je na jeviště v roce 1948 ve svém divadle a ve svém geniálně vtipném překladu uvedli Jiří Voskovec a Jan Werich. Příběh o lásce, ale také aroganci a bezohlednosti, je plný pohádkového tajemství: vystupuje v něm několik nadpřirozených postav (dokonce i jeden předmět, který by si leckdo jistě přál vlastnit – hrnec, a který každému splní tři přání) a dějí se v něm věci vskutku nevídané. Režisér Radek Balaš ke své inscenaci řekl: „Tento příběh mám rád pro jeho vynikající hudbu, nápadité a hravé písňové texty, vtipné dialogy a hlavně báječný humor vodníka Čochtana. Chtěli jsme vám naší inscenací navařit guláš plný inteligentní zábavy, vtipných gagů, krásných písniček a dynamických tanečních čísel. Divohrnec by měl být sladkým zákuskem po úmorném dni.“ V roli Vodníka Čochtana vystupuje Josef Alois Náhlovský. více o tomto představení... | |||||||||||
|
KVĚTEN 2009 15. PÁTEK začátek v 19:00 hodin | J.C. Carriere:Terasa - Div. Bez zábradlí Praha | ||||||
|
KVĚTEN 2009 17. NEDĚLE začátek v 15:00 hodin | |||||||||||
Příběh o dívce, která zvítězila svou dobrotou a láskou nad světem falše, zla a nadutosti, už inspiroval tvůrce nejrůznějších uměleckých žánrů. Prokofjevovo hudební zpracování patří k těm nejzdařilejším. Choreograf a šéf ústeckého baletu Vladimír Nečas prozradil: „Je to představení pro malé i velké a to není reklamní trik, ale skutečnost. Nádherná hudba vyvolává fantazii a pohádkovou náladu. Známý pohádkový příběh s dobrým koncem je stále aktuálním poselstvím o boji dobra a zla. Nechybí zde dívčí sen o princi, krásné šaty, roztančený bál, kouzelné víly odměňující dobro a nakonec potrestané zlo. To vše nám tancem a hudbou vypráví balet Popelka.“ Jeden z nejvýznamnějších skladatelů 20. století o svém baletu na pohádkový námět o Popelce sám řekl: „Chtěl jsem vyjádřit poetickou lásku Popelky a Prince, zrození a rozkvět citu, překážky na jeho cestě, uskutečnění snu.“ více o tomto představení... | |||||||||||
|
KVĚTEN 2009 18. PONDĚLÍ začátek v 11:00 hodin | |||||||||
Divotvorný hrnec byl prvním opravdovým americkým muzikálem v Evropě i u nás, kde je na jeviště v roce 1948 ve svém divadle a ve svém geniálně vtipném překladu uvedli Jiří Voskovec a Jan Werich. Příběh o lásce, ale také aroganci a bezohlednosti, je plný pohádkového tajemství: vystupuje v něm několik nadpřirozených postav (dokonce i jeden předmět, který by si leckdo jistě přál vlastnit – hrnec, a který každému splní tři přání) a dějí se v něm věci vskutku nevídané. Režisér Radek Balaš ke své inscenaci řekl: „Tento příběh mám rád pro jeho vynikající hudbu, nápadité a hravé písňové texty, vtipné dialogy a hlavně báječný humor vodníka Čochtana. Chtěli jsme vám naší inscenací navařit guláš plný inteligentní zábavy, vtipných gagů, krásných písniček a dynamických tanečních čísel. Divohrnec by měl být sladkým zákuskem po úmorném dni.“ V roli Vodníka Čochtana vystupuje Josef Alois Náhlovský. více o tomto představení... | |||||||||
|
KVĚTEN 2009 19. ÚTERÝ začátek v 18:00 hodin | Slavnostní koncert žáků ZUŠ Randové | ||||||
ZUŠ E. Randové | |||||||
|
KVĚTEN 2009 21. ČTVRTEK začátek v 19:00 hodin | |||||||||||
Příběh s rozměrem shakespearovské tragédie o lásce bílé dívky a romského chlapce je koncipován jako moderní taneční divadlo s temperamentní hudbou balkánského skladatele Gorana Bregoviče. Jejich láska naráží na bariéry vztyčené rozdílností kultur, ze kterých vzešli, a na skryté či otevřené animozity mezi dvěma odlišnými sociálními prostředími. Cikánské kořeny/í jsou vystavěny na dynamických sborových akcích: přinášejí jiskru, živelnost a nápaditost. Choreografie je prodchnuta stylizovanými folklorními prvky; rytmický doprovod mnohdy vytvářejí tanečníci sami hrou na nejbizarnější nástroje a předměty. Přirozenost tanečního projevu a výrazná pohybová zkratka, s níž tvůrci vyprávějí příběh, jsou hybnou silou inscenace, která se těší velké oblibě již od roku 2001, kdy byla poprvé uvedena na Slovensku. V titulní roli vystupuje Vladimir Gončarov, který byl za roli Čobana oceněn prestižní cenou Thálie 2008. Inscenace má na svém kontě i další vavříny: Severočeské divadlo získalo na Soutěžní přehlídce současné taneční tvorby v minulém roce Cenu za nejlepší kolektivní výkon právě za inscenaci Cikánské kořeny/í. Vladimír Gončarov navíc v téže soutěži získal Cenu za nejlepší sólový výkon a to opět za roli Čobana. více o tomto představení... | |||||||||||
|
KVĚTEN 2009 23. SOBOTA začátek v 17:00 hodin | |||||||||||
Divotvorný hrnec byl prvním opravdovým americkým muzikálem v Evropě i u nás, kde je na jeviště v roce 1948 ve svém divadle a ve svém geniálně vtipném překladu uvedli Jiří Voskovec a Jan Werich. Příběh o lásce, ale také aroganci a bezohlednosti, je plný pohádkového tajemství: vystupuje v něm několik nadpřirozených postav (dokonce i jeden předmět, který by si leckdo jistě přál vlastnit – hrnec, a který každému splní tři přání) a dějí se v něm věci vskutku nevídané. Režisér Radek Balaš ke své inscenaci řekl: „Tento příběh mám rád pro jeho vynikající hudbu, nápadité a hravé písňové texty, vtipné dialogy a hlavně báječný humor vodníka Čochtana. Chtěli jsme vám naší inscenací navařit guláš plný inteligentní zábavy, vtipných gagů, krásných písniček a dynamických tanečních čísel. Divohrnec by měl být sladkým zákuskem po úmorném dni.“ V roli Vodníka Čochtana vystupuje Josef Alois Náhlovský. více o tomto představení... | |||||||||||
|
KVĚTEN 2009 26. ÚTERÝ začátek v 19:00 hodin | |||||||||||
Aida je právem považována za jedno z vrcholných děl světové operní tvorby. Verdi ji napsal na objednávku egyptské vlády pro slavnostní otevření Suezského kanálu. Aida, jejíž děj se odehrává ve starodávném Egyptě, je tragickým milostným příběhem a zároveň výpravným dramatem plným velkolepých davových scén a působivých sborových partů. Drama lásky egyptského vojevůdce Radama a otrokyně Aidy, ve skutečnosti dcery etiopského krále Amonastra, inspirovalo Verdiho k napsání výjimečného hudebního opusu, ve kterém se cizokrajná melodika mísí s hudbou typicky italskou. Mezi nejznámější melodie Aidy patří slavný Triumfální pochod. více o tomto představení... | |||||||||||
|
KVĚTEN 2009 27. STŘEDA začátek v 19:00 hodin | |||||||||||
POSLEDNÍ PŘEDSTAVENÍ!Spojením tance, zpěvu a slova vznikl tento "taneční muzikál", který si svou komunikativností získal mnoho příznivců, a to nejenom z oblasti tance, již při svém prvém uvedení v plzeňském Divadle J. K. Tyla. Inscenace mapuje v několika epizodách život slavné francouzské šansoniérky a snaží se přiblížit divákovi fenomén jménem Piaf: život na ulici – pod střechou Paříže, první profesní úspěchy, první zamilování, ale i milostné prohry a pády na dno života, problémy s alkoholem a drogami, návrat na scénu... Velkou zásluhu na úspěchu tohoto představení měl, mimo choreografie a režie Libora Vaculíka, i znamenité výkony Radky Fišarové (známé především z pražských inscenací muzikálů Evita, Kleopatra a Angelika - markýzy andělů, ale i z brněnského účinkování v muzikálu Zorba) a alternující Zdenky Trvalcové, které všechny známé, ale i méně známé hity z repertoáru Edith Piaf zpívají ve francouzském originále. Taneční alter ego Edith Piaf vynikajícím způsobem ztvárňuje sólistka baletu SD Margarita Pleškova. A v této podobě se s inscenací budou moci nyní seznámit i diváci ústeckého divadla. více o tomto představení... | |||||||||||
|
KVĚTEN 2009 28. ČTVRTEK začátek v 19:00 hodin | |||||||||||
P R E M I É R AVečerní prodej vstupenek na premiéru Veselohry na mostě bude probíhat v předprodeji ve Vaníčkově ulici. V roce 2009 a 2010 si připomínáme dvě významná výročí českého skladatele Bohuslava Martinů (1890 – 1959). K jeho odkazu se Severočeské divadlo připojuje uvedením opery Veselohra na mostě, jež patří mezi díla malé rozsahem, ale velké originalitou a půvabem. „Veselohra na mostě je každému srozumitelné lidové divadlo, ve kterém se Bohuslav Martinů vysmál lidské hlouposti a snaze sešněrovat život do příručky byrokratických pravidel. K přitažlivosti díla přispívá velkou měrou rozkošná obrozenecká čeština Václava Klimenta Klicpery, se kterou si Martinů ve svém zhudebnění zálibně pohrává. Žádné jiné jevištní dílo Martinů se nedočkalo tolika stovek inscenací na celém světě, zejména poté, co mu byla udělena cena Newyorského kruhu kritiků za nejlepší operu uvedenou v tomto městě v roce 1951. Tehdy - v nejtužším období Studené války – muselo toto zdánlivě bezproblémové dílko působit přímo třeskutě, protože v sobě skrývá pod rozverným povrchem hlubokou otázku (o které nemohl Klicpera mít ještě sebemenší ponětí) - jak se má zachovat jedinec, který se bez vlastního přičinění ocitl mezi dvěma nepřátelskými tábory“, říká Aleš Březina, muzikolog a ředitel Institutu Bohuslava Martinů. Režisér Zbyněk Brabec dodává: „Martinů hudba je nesmírně průzračná a velice vtipná, zejména ve složitých ansámblech. Plně koresponduje s původním Klicperovým textem. Je moderní a přitom vychází z české tradice. Operu uvedeme v netradičním prostoru divadelní zkušebny, který umožňuje nekonvenční prostorové řešení i bezprostřední kontakt s divákem.“ Inscenace je určena především mládeži a dětem a bude uvedena v komorním prostoru divadla – tzv. televizním studiu. Projekt se uskutečnil za finanční podpory Nadace Bohuslava Martinů. více o tomto představení... | |||||||||||
|
KVĚTEN 2009 30. SOBOTA začátek v 19:30 hodin | Scarlati versus Händel koncert nájem KSmUL | ||||||
KSmUL | |||||||
|
KVĚTEN 2009 31. NEDĚLE začátek v 17:00 hodin | Tanec ... 2009 krajská přehlídka scénického tance (ZUŠ E. Randové) | ||||||
S-HLE-DÁVÁNÍ o. s. ve spolupráci se ZUŠ E. Randové | |||||||
|
POZOR! VÁŽENÍ DIVÁCI, OMLOUVÁME SE, ALE Z TECHNICKÝCH DŮVODŮ JE PŘEDSTAVENÍ LOUSKÁČEK 9. 12. 2024 V 18.00 HODIN PŘELOŽENO. NÁHRADNÍ TERMÍN 30. 12. 2024 V 18.00 HODIN. VSTUPENKY ZŮSTÁVAJÍ V PLATNOSTI. POKUD VÁM TERMÍN NEVYHOVUJE, VSTUPENKY LZE VRÁTIT NA PŘEDPRODEJNÍCH MÍSTECH. DĚKUJEME ZA POCHOPENÍ. |