• HERNÍ PLÁN

    
poutstčtsone
303112345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272829303112


  • REZERVAČNÍ SYSTÉM

Pro on-line rezervaci vstupenek slouží jako přihlašovací jméno Váš e-mail, použitý dříve při registraci do klubu přátel divadla, heslo je stejné jako do klubu přátel divadla.

V případě zapomenutého či nesprávného hesla lze vygenerovat nové heslo a poslat si jej na e-mail. Je také možné provést novou registraci s novým e-mailem.





MAPA:





Novoroční koncert

ZVEME VÁS NA:



    obrazek




PARTNEŘI A SPONZOŘI
SEVEROČESKÉHO DIVADLA:

Ústecký kraj Ústí nad Labem ostatní partneři

  • VALNÁ HROMADA

Jednatel společnosti Severočeské divadlo s.r.o. svolává řádnou valnou hromadu společnosti na den 20.11.2024 ve 13.00 hod. Zasedání se uskuteční v historické budově Severočeského divadla s.r.o. v Ústí nad Labem, Lidické náměstí 1710/10 ve 2. patře.

další dokumenty k VH zde...

  • VNITŘNÍ OZNAMOVACÍ SYSTÉM ZAMĚSTNAVATELE

E-mail: severoceskedivadlo@seznam.cz
Telefon: +420 210 082 134


  • NEVÁHEJTE...

NETOPÝR
15.2 2025 17:00h - Ústí nad Labem


  • PREMIÉRA PŘEDSTAVENÍ

Hello, Dolly plakát
Hello, Dolly plakát
foto: www.operabalet.cz

více o tomto titulu...

Představení muzikálu
„Noc na Karlštejně“
finančně podporuje společnost


NAŠI PARTNEŘI:
















DALŠÍ SKVĚLÁ RECENZE NA TRUBADÚRA

Ústecký Trubadúr nezklamal

Nastudování Verdiho opery Trubadúr v Severočeském divadle opery a baletu v Ústí na Labem nezklamalo. Naopak jeho provedení můžeme považovat za triumfální návrat do dramaturgického plánu operní scény. Je z něj zřejmé, že se vyplácejí až obkruživé režijní návraty Karly Štaubertové, která se s tímto dílem vyrovnává již potřetí. Snad proto se představení vyznačuje promyšleností, úsporností rekvizit, čistotou scény, zaujme svou celkovou distingovaností. V představení se nebrání projevům silných emocí, avšak divákovi se nepodsouvají pomocné berličky. Nechává se mu prostor pro jeho vlastní emoce.

Ve spolupráci s dirigentem Norbertem Baxou se usiluje o synergion, založený na kráse hudby, brilantních áriích sólistů a vyrovnaném výkonu sboru. Inscenátoři podřídili vše hudební složce a spoléhají na to, že návštěvník opery jde především za ní. Dirigent plasticky využívá všech dynamických stupňů včetně pianissim a dává hudbě patřičnou citovou hloubku i vervu. Sbor, připravený Milanem Kaňákem, zpívá perfektně. Scéna Jána Zavarského je střídmá, místy připomíná arénu, avšak nepůsobí nudně nebo nefunkčně. Její zadní ochoz je sestaven ze stupňujících se bílých panelů, které se v průběhu děje různě odebírají a zase vracejí, což koresponduje se vzrušivostí děje. Kostýmy, které navrhl Petr Beneš, opět spíše korespondují s vnitřní charakteristikou postav, než s jejich sociálním zařazením, umocňují celkový dojem, spolupodílejí se na solidnosti celkového vyznění. Účinným inscenačním ozvláštněním jsou momenty, kdy se na pozadí promítají planoucí ohně, tentokrát umocňujících tragiku příběhu.

Představitelé hlavních i menších rolí se vzepjali k mimořádným pěveckým výkonům, přičemž si každý zachovává osobitost svého hereckého projevu. V dramaticky vypjaté roli Azuceny vyniká Věra Páchová, další ústřední ženská postava Leonora je působivě ztvárněna Lianou Sass, jež předvedla výkon hodný záznamu na CD. Z mužů se vyznamenal WeiLong Tao heroickým podáním Manrica. Nosnými kantilénami v postavě Hraběte Luny velmi zaujal Nikolaj Někrasov, stejně jako nemůže zůstat bez povšimnutí sytý bas s pěknými výškami Josefa Škarky (Ferrando). Dále se příznivě zmocňují svých rolí Barbora Kadlčíková (Inéz) i Jaroslav Kovacs (Ruiz).

Ústečtí pěvci prezentují svůj zpěv v italštině, vyznačují se barvitostí hlasů a vřelostí projevů. Není pochyb, že tyto skutečnosti mohou vyvolat zájem také u zahraničního publika a vzbudit širší odbornou pozornost. Stal jsem se návštěvníkem běžné odpolední reprízy a domnívám se, že převahu tvořili domácí diváci, avšak myslím si, že představení si v ničem nezadalo s premiérou.

Jiří Urban (operadream.blogspot.com)








© 2025 Severočeské divadlo, design & code by Marek Russ