Pro on-line rezervaci vstupenek slouží jako přihlašovací jméno Váš e-mail, použitý dříve při registraci do klubu přátel divadla, heslo je stejné jako do klubu přátel divadla.
V případě zapomenutého či nesprávného hesla lze vygenerovat nové heslo a poslat si jej na e-mail. Je také možné provést novou registraci s novým e-mailem.
Jednatel společnosti Severočeské divadlo s.r.o. svolává řádnou valnou hromadu společnosti na den 20.11.2024 ve 13.00 hod. Zasedání se uskuteční v historické budově Severočeského divadla s.r.o. v Ústí nad Labem, Lidické náměstí 1710/10 ve 2. patře.
E-mail: severoceskedivadlo@seznam.cz
Telefon: +420 210 082 134
HOFFMANNOVY POVÍDKY OVĚNČENÉ THÁLIÍ SE VRACÍJiž tuto sobotu 12. února v 17 hodin uvede Severočeské divadlo opery a baletu Ústí nad Labem v obnovené premiéře Hoffmannovy povídky Jacquese Offenbacha. Tato opera, jíž Offenbach korunoval svou uměleckou tvorbu a která dodnes poutá pozornost diváků, nabízí inscenátorům a interpretům nesmírně přitažlivý úkol. Tři relativně samostatné části (Olympia, Antonia, Giulietta – tři odlišné ženy, jež jsou objekty hrdinovy touhy a fantazie) spojuje v jedno fascinující psychologické dobrodružství postava Hoffmanna, jemuž se pod vlivem alkoholu a drog ztrácí hranice mezi snem a skutečností, a který se při svém hledání dokonalé ženy dostává až na samé dno. I další role nabízí velké pěvecké a herecké příležitosti. Do dvojrole Hoffmannova věrného přítele a zároveň jeho Múzy nově vstupuje Barbora Kadlčíková. Ve třech hlavních ženských postavách se diváci mohou těšit na výkon Anny Klamo v roli dívky-stroje Olympie, Yvetty Tannenbergerové v roli křehké Antonie a Valerie Vaygant v roli svůdné kurtizány Giulietty. Čtyři hlavní barytonové party jsou interpretovány jedním a týmž zpěvákem – Nikolajem Někrasovem, tak jako i buffo-tenorová čtveřice postav - Pavlem Machátem. Na adresu interpretů byla napsána tato obdivná slova: „Poctivá příprava a inspirující hudební vedení se projevily na pěveckých výkonech. Hoffmannovy lásky byly jako obvykle rozděleny mezi tři zpěvačky. Největší potlesk sklidila Anna Klamo za suverénní vokální a pohybovou kreaci Olympie. Její koloraturní eskapády uvádělo do chodu i kolapsu Cochenillovo šlapání dynama - v groteskní roli čtyř sluhů se tu herecky (a v kupletu Franze i příjemným lyrickým tenorem) dobře uplatnil Pavel Machát. Yvetta Tannenbergerová ztvárnila introvertní, po hvězdné kariéře až k sebezničení toužící Antonii působivě a v celém rozsahu pěvecky jistě. Valeria Vaygant (Giulietta) ukázala, že heroiny románského repertoáru jsou zjevně její nejvlastnější doménou. Nikolaj Někrasov vyjadřoval zlou sílu Hoffmannova protivníka bez démonických póz i pěvecky velmi zdařile.“ |