Pro on-line rezervaci vstupenek slouží jako přihlašovací jméno Váš e-mail, použitý dříve při registraci do klubu přátel divadla, heslo je stejné jako do klubu přátel divadla.
V případě zapomenutého či nesprávného hesla lze vygenerovat nové heslo a poslat si jej na e-mail. Je také možné provést novou registraci s novým e-mailem.
Jednatel společnosti Severočeské divadlo s.r.o. svolává řádnou valnou hromadu společnosti na den 20.11.2024 ve 13.00 hod. Zasedání se uskuteční v historické budově Severočeského divadla s.r.o. v Ústí nad Labem, Lidické náměstí 1710/10 ve 2. patře.
E-mail: severoceskedivadlo@seznam.cz
Telefon: +420 210 082 134
CHOPIN - V TITULNÍ ÚLOZE TANČÍ A NA KLAVÍR HRAJE VLADIMÍR GONČAROVV pátek 5. listopadu 2010 v 19 hodin se v Severočeském divadle opery a baletu Ústí nad Labem uskuteční premiéra taneční inscenace CHOPIN s podtitulem Fragmenty ze života slavného hudebního skladatele v tanečním divadle choreografa Daniela Wiesnera, který je zároveň autorem libreta i režisérem. Inscenační tým doplnili výtvarník scény Martin Víšek a výtvarník kostýmů Josef Jelínek. Představení přiblíží životní osudy a milostný život romantického skladatele Fryderyka Chopina, jehož 200. výročí narození si v tomto roce připomínáme. Nejde o klasický balet, ale spíše o taneční divadlo plné autentických faktů. Inscenace inspirovaná hudbou Chopina a Gioacchina Rossiniho vypovídá o třech milostných vztazích polského hudebního velikána. Zatímco první dvě důvěrná přátelství byla spíše platonická, osudovou láskou se pro něj stala skandální žena George Sandová. Taneční kus dále připomíná Chopina ve všech jeho podobách – jako zázračné dítě, emigranta toužícího po vzdálené vlasti, lva salónů i nepochopeného introverta, ochromeného nemocí. V titulní roli vystoupí držitel Ceny Thálie Vladimír Gončarov, roli George Sandové budou alternovat Margarita Pleškova a Michaela Procházková. Taneční divadlo o dvou dějstvích je uváděno s nahrávkou a živou klavírní interpretací Vladimíra Gončarova. Režisér Daniel Wiesner ke své inscenaci řekl: „V dějinách tanečního umění je to poprvé, kdy interpret titulní taneční role také hraje živě na klavír. Jedině v době romantismu choreograf Arthur Saint Léon tančil a sám si při tom hrál na housle. Chtěl bych proto zdůraznit tuto jedinečnost mého projektu.“ |