• HERNÍ PLÁN

    
poutstčtsone
28293031123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031


  • REZERVAČNÍ SYSTÉM

Pro on-line rezervaci vstupenek slouží jako přihlašovací jméno Váš e-mail, použitý dříve při registraci do klubu přátel divadla, heslo je stejné jako do klubu přátel divadla.

V případě zapomenutého či nesprávného hesla lze vygenerovat nové heslo a poslat si jej na e-mail. Je také možné provést novou registraci s novým e-mailem.





MAPA:





Novoroční koncert

ZVEME VÁS NA:



TOPlist     obrazek




PARTNEŘI A SPONZOŘI
DIVADLA:

Ústecký kraj Ústí nad Labem ostatní partneři

  • VÝBĚROVÉ ŘÍZENÍ

Statutární město Ústí nad Labem jako jediný společník společnosti Divadlo města Ústí nad Labem s.r.o. vyhlašuje výběrové řízení na pozici JEDNATEL/KA společnosti Divadlo města Ústí nad Labem s.r.o.iOrganizační řád Severočeského divadla s.r.o.

číst dále...

  • VALNÁ HROMADA

Jednatel společnosti Severočeské divadlo s.r.o. svolává řádnou valnou hromadu společnosti na den 2.6.2025 od 10.00 hod. Jednání se uskuteční v budově Magistrátu města Ústí nad Labem, v zasedací místnosti Rady města Ústí nad Labem.

další dokumenty k VH zde...

  • VNITŘNÍ OZNAMOVACÍ SYSTÉM ZAMĚSTNAVATELE

E-mail: severoceskedivadlo@seznam.cz
Telefon: +420 210 082 134


  • NEVÁHEJTE...

NOC V BENÁTKÁCH
7.9 2025 17:00h - Ústí nad Labem


  • PREMIÉRA PŘEDSTAVENÍ

plakát - Noc v Benátkách
plakát - Noc v Benátkách
foto: www.operabalet.cz

více o tomto titulu...

Představení muzikálu
„Noc na Karlštejně“
finančně podporuje společnost


NAŠI PARTNEŘI:
















Operní pěvec musí i dobře vypadat - Rozhovor s tenoristou WeiLongem Tao, který se v Severočeském divadle právě připravuje na roli Otella (Ústecký deník. březen 2009)

WeiLong Tao (Otello), Věra Páchová (Emilia), Valeria Vaygant (Desdemona)

WeiLong Tao (Otello), Věra Páchová (Emilia), Valeria Vaygant (Desdemona)
foto: www.berounsky.cz
Čínský pěvec WeiLong Tao je – zdá se – pro Ústí hotovým pokladem. Za titulní roli v ústeckých Hoffmannových povídkách má nominaci na prestižní českou cenu Thálie 2008, aktuálně se pak v ústeckém Severočeském divadle připravuje na hlavní roli v opeře Otello Giuseppe Verdiho.

Ústecký deník: Pane Tao, jak vůbec došlo k tomu, že Vás v ústeckém divadle uvidíme už ve druhé inscenaci v jedné sezóně?

WeiLong Tao: O Otellovi jsem s Tomášem Šimerdou, ředitelem SDOB, mluvil už na podzim při zkoušení Hoffmannových povídek. Bohužel to tehdy vypadalo, že kvůli povinnostem jinde nebude mé angažmá v ústeckém Otellovi možné.

Ústecký deník: Ale nakonec to vyšlo…
WeiLong Tao: Ano, v lednu ale dostaly věci rychlý spád. Nejprve došlo k jistým termínovým změnám původně naplánovaných závazků, které mám na konci letošní sezóny. Poté se ukázalo, že kolega, který měl Otella v Ústí zpívat, je zaneprázdněn jinde. Do toho přišla užší nominace na cenu Thálie 2008. A jednoho lednového odpoledne jsem po zkoušce v jednom švýcarském divadle zapnul mobilní telefon a měl tam asi osm zmeškaných hovorů od ředitele Šimerdy plus vzkaz v hlasové schránce, že za daných okolností nemohu Otella odmítnout (smích). Tak jsem znovu v Ústí.

Ústecký deník: Ústecký Otello bude Vaším debutem v této roli stejně, jak tomu bylo u Hoffmanna?

WeiLong Tao: Vůbec ne. Otella jsem už mnohokrát zpíval na jevištích na několika kontinentech. Byla to vůbec jedna z prvních tenorových rolí, kterou jsem po změně oboru z barytonu na tenor nastudoval. Jsem rád, že v Ústí mohu na tomto kuse spolupracovat s režisérkou Irenou Žantovskou, dirigentem Norbertem Baxou a skvělými kolegy z řad sólistů ústecké opery. V hlavních rolích Verdiho Otella to jsou především Valeria Vaygant jako Desdemona a Vladimir Někrassov jako Jago.

Ústecký deník:  V Ústí a okolí už je několik týdnů k vidění plakát k nové inscenaci Otella - mimochodem velmi vkusný. Můžete prozradit, jak se plakát fotil?

WeiLong Tao: Když jsem si s ředitelem Šimerdou potvrdil, že budu Otella v Ústí zpívat, okamžitě mě kontaktovalo marketingové oddělení divadla, že je třeba co nejdříve pořídit foto na plakát a další propagační materiály k inscenaci. Naštěstí jsem hned záhy zpíval v Ústí v repríze Hoffmannových povídek, což vše mimořádně usnadnilo. Nebudete tomu věřit, ale celé se to nafotilo v malé zkušebně - takzvané korepetici v divadle.

Ústecký deník: Opravdu? Na plakátě vypadáte, jako kdybyste pózoval uvnitř nějaké pevnosti či vězení.

WeiLong Tao: To ano, ale celé je to fotomontáž. Jak už jsem řekl - fotili jsme v jedné zkušebně SDOB a to na pozadí bílé zdi. Fotografka Dorothea Bylica ale měla dopředu promyšlené a načrtnuté pózy, které po nás s Valerií Vaygant chtěla. Součástí jejich náčrtů byl i způsob, jak tu kterou pózu nasvítit, aby potom dobře zapadla do montáže. O světla se staral asistent fotografky. Kožené kalhoty, ve kterých pózuji, jsou součástí jednoho - avšak nikoliv mého - kostýmu v Hoffmannových povídkách. Valeria Vaygant má na sobě zase kostým Taťány z opery Evžen Oněgin. A musím se přiznat, že jsem se ještě v životě tolik neopálil, abych měl tak snědý odstín kůže jako na plakátě  k Otellovi. To se také vylepšovalo v počítači...

Ústecký deník: Je to tedy celé malý podvod?

WeiLong Tao: To ne, ty svaly jsou pravé (smích). Na těch se nic nevylepšovalo.  

Ústecký deník: Nevím, zdali jste viděl plakát k muzikálové inscenaci SDOB Divotvorný hrnec. Ústecká celebrita Josef Alois Náhlovský na něm vystrkuje svůj pupek do světa. A je pravda, že plakát na Otella ukazuje o dost atraktivnější figuru.

WeiLong Tao: Plakát na Divotvorný hrnec jsem viděl. Je úsměvný, i když samozřejmě neznám místní okolnosti a ještě jsem ani neměl možnost se seznámit s panem Náhlovským. Ale během zkoušek Otella se určitě zajdu podívat na některou z repríz Divotvorného hrnce. Mám ten muzikál rád. Co se týče figur operních pěvců obecně, tak myslím, že už dlouho žijeme v době, kdy musí operní zpěvák – chce-li obstát v mezinárodní konkurenci -, nejen dobře zpívat ale i dobře vypadat. A samozřejmě také dobře hrát. Dřív stačilo, když se zpěvák postavil na jeviště, celou árii odzpíval na jednom místě a ani se nepohnul. Ty doby už jsou ale dávno pryč. Opera je hudební drama, kdy musí být v případě zpěváka pěvecká složka v souladu s hereckou a k tomu tak nějak samo sebou patří i vypracovaná figura. Navíc nový fenomén přímých operních přenosů například z Metropolitní opery New York do kin po celém světě - a jak jsem slyšel také do ČR - klade na zpěváky po této stránce ještě daleko větší nároky.

Ústecký deník: A uvidíme Vás takto do půl pasu i na jevišti v inscenaci Verdiho Otella?

WeiLong Tao: To ještě nevím, zatím jsme scénu, která je zachycena na fotografii, nezkoušeli. Je to ten moment těsně potom, kdy Otello v žárlivosti uškrtí Desdemonu a pomalu si začíná uvědomovat, co to vlastně provedl. Myslím ale, že plakát nemá být ilustrací samotné inscenace. Spíše jde o to navodit atmosféru, v jaké se inscenace bude odehrávat, a vyzdvihnout aspekt, který se režisérce jeví jako zásadní.

Ústecký deník: Jak vnímáte Otella Vy sám?

WeiLong Tao: Otello je hodně temná opera, což se na plakátě podařilo báječně vystihnout. Navíc je to opera nádherná a já bych chtěl tímto pozvat všechny Ústečany co nejsrdečněji na premiéru, která se odehraje 27. března.  







UPOZORNĚNÍ:
Z důvodu divadelních prázdnin je pokladna 
předprodeje vstupenek od 7. 7. 2025 do 8. 8. 2025 uzavřena. 
Vstupenky si můžete zakoupit on-line 
nebo případně v ostatních předprodejních místech. 
Přejeme Vám krásné léto!


Statutární město Ústí nad Labem jako jediný vlastník společnosti
Divadlo města Ústí nad Labem s.r.o. vyhlašuje výběrové řízení na pozici
JEDNATEL/KA společnosti Divadlo města Ústí nad Labem s.r.o.
Požadavky:
  • ukončené vysokoškolské vzdělání v magisterském studijním programu (uměleckého, právního, ekonomického nebo humanitního zaměření)
  • nejméně 5 let praxe ve vedoucí funkci v oboru
  • manažerské, organizační a komunikační schopnosti
  • zkušenost s vedením kulturní organizace, zejména divadla, výhodou
  • znalost divadelního prostředí a všeobecný kulturní přehled
  • výhodou znalost nejméně jednoho světového jazyka (AJ, NJ)
  • orientační znalost legislativy zejména v ekonomické oblasti, týkající se společností s ručením omezeným
  • bez záznamu v rejstříku trestů
  • předpokládaný termín nástupu po vzájemné dohodě v termínu od 1. 1. 2026, nejpozději od 1. 3. 2026


UPOZORNĚNÍ:
v případě promenádních koncertů v Českém rozhlase Sever byl začátek z technických důvodů posunutý na 17 hodin


© 2025 Severočeské divadlo, design & code by Marek Russ
Loading...