• HERNÍ PLÁN

    
poutstčtsone
2526272829301
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
303112345


  • REZERVAČNÍ SYSTÉM

Pro on-line rezervaci vstupenek slouží jako přihlašovací jméno Váš e-mail, použitý dříve při registraci do klubu přátel divadla, heslo je stejné jako do klubu přátel divadla.

V případě zapomenutého či nesprávného hesla lze vygenerovat nové heslo a poslat si jej na e-mail. Je také možné provést novou registraci s novým e-mailem.





MAPA:





Novoroční koncert

ZVEME VÁS NA:



    obrazek




PARTNEŘI A SPONZOŘI
SEVEROČESKÉHO DIVADLA:

Ústecký kraj Ústí nad Labem ostatní partneři

  • VALNÁ HROMADA

Jednatel společnosti Severočeské divadlo s.r.o. svolává řádnou valnou hromadu společnosti na den 20.11.2024 ve 13.00 hod. Zasedání se uskuteční v historické budově Severočeského divadla s.r.o. v Ústí nad Labem, Lidické náměstí 1710/10 ve 2. patře.

další dokumenty k VH zde...

  • VNITŘNÍ OZNAMOVACÍ SYSTÉM ZAMĚSTNAVATELE

E-mail: severoceskedivadlo@seznam.cz
Telefon: +420 210 082 134


  • NEVÁHEJTE...

HELLO DOLLY
30.1 2025 19:00h - Ústí nad Labem


  • PREMIÉRA PŘEDSTAVENÍ

Hello, Dolly plakát
Hello, Dolly plakát
foto: www.operabalet.cz

více o tomto titulu...

Představení muzikálu
„Noc na Karlštejně“
finančně podporuje společnost


NAŠI PARTNEŘI:
















CATULLI CARMINA – CARMINA BURANA - speciální představení pro studenty

CATULLI CARMINA: Iva Šebková (Lesbia), Petr Popovský (Caelius)
CATULLI CARMINA: Iva Šebková (Lesbia), Petr Popovský (Caelius)
foto: Petr Berounský, www.berounsky.cz
Nikdy není štěstěna se svým kolem neměnná.
Stálé není, jen se mění, Štěstí jak tvář měsíce.
Osude, ty marný, kletý, s kolem svým se stočíš vráz:
v tobě zlo je, štěstí tvoje, vzejde jen a zmizí zas.
      
    Severočeské divadlo opery a baletu Ústí nad Labem uvede v pondělí 21.5.2007 v 11 hodin speciální představení pro studenty CATULLI CARMINA - CARMINA BURANA. První část tanečního večera patří „scénickým hrám“ na milostnou poezii římského básníka Catulla Catulli Carmina (Písně Catullovy), jejichž provedení si sám Orff představoval jako "madrigalovou komedii předváděnou tanečníky a zpívanou sborem a capella umístěným v orchestřišti“. „Ale teprve když jsem si rozvrhl rámec, dostala komedie skutečný tvar. Jako kontrast ke sboru a capella jsem poprvé použil pouze orchestr bicích nástrojů, k nimž počítám i klavír," napsal autor. Premiéra 6. listopadu 1943 v Lipsku byla přivítána jako dílo "odvážných a jistých nových kombinací, s fascinující silou rytmů a zvuků". „Catulli Carmina nebývají často uváděna - scénické zpracování znám z roku 1988, kdy inscenaci nastudoval Robert Balogh v budově Nové scény ND v Praze. Orffova hudba je nabitá emocemi, zvukomalebnými efekty, dotvářející pestrost celého díla. Na rozdíl od slavnějších Carmina Burana jsou Catulli Carmina rytmičtější a hudebně komplikovanější. Jsou výzvou pro pohybové zpracování,“ říká jejich choreograf Jiří Horák. „Vycházím z antických veršů, které by v základních obrysech měly být čitelné v mém tanečním zpracování. Jsme zvyklí na terminologii, a i když výsledný styl klasiku nemusí připomínat, je v něm obsažena. Zejména v sólových partech bude čitelnější,“ doplňuje Jiří Horák, který už v Ústí vytvořil skvělé představení Peer Gynt.

Carmina Burana – bezesporu jedno z nejpopulárnějších děl klasické hudební literatury 20. století. Strohé rytmy, slovo spíš skandované než zpívané, dravost sborových partií, archaická tajemnost středověkých textů, zároveň ale důvěrná blízkost a pochopitelnost obsahu. První jevištní dílo německého komponisty Carla Orffa, který je označován jak za „neurotického představitele nejhlubší dekadence“, tak za „reinkarnátora řecké tragédie v dějinách evropské hudby“. Taneční ztvárnění nejslavnější Orffovy kantáty se po 13 letech vrací na jeviště Severočeského divadla opery a baletu v Ústí nad Labem. „Žena, Muž – láska, rozchod, shledání. Kruh, který se uzavírá kolem každého z nás. Moje choreografie je abstraktním zobrazením touhy člověka udržet se na výsluní Štěstěny, vyjít z toho koloběhu s co nejmenšími ztrátami,“ říká o představení Petr Šimek.

„Uvádět tato dvě díla v jednom tanečním večeru není běžné, ale naši diváci tuto jedinečnou možnost mít budou – a to i přesto, že jde o záležitost interpretačně, provozně, a vzhledem k nákladům na práva uvádět hudbu Carla Orffa i finančně náročnou,“ uvedl šéf baletu Vladimír Nečas.






POZOR!
VÁŽENÍ DIVÁCI, OMLOUVÁME SE, ALE 
Z TECHNICKÝCH DŮVODŮ JE PŘEDSTAVENÍ 
LOUSKÁČEK 9. 12. 2024 V 18.00 HODIN PŘELOŽENO.

NÁHRADNÍ TERMÍN 30. 12. 2024 V 18.00 HODIN.

VSTUPENKY ZŮSTÁVAJÍ V PLATNOSTI. 
POKUD VÁM TERMÍN NEVYHOVUJE, VSTUPENKY LZE VRÁTIT NA PŘEDPRODEJNÍCH MÍSTECH.

DĚKUJEME ZA POCHOPENÍ.


© 2024 Severočeské divadlo, design & code by Marek Russ